|
کدخبر: 329972 سهیل مافی

گزارش گسترش نیوز از نمایشگاه بین‌المللی الکامپ؛

نمایشگاه الکامپ در سایه ۲ انتخابات | شرکت های خارجی همه را غافلگیر کردند

بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ، شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. امروز آخرین فرصت برای علاقه مندان به حوزه فناوری اطلاعات جهت بازدید از این نمایشگاه است.

اقتصاد نمایشگاه الکامپ در سایه ۲ انتخابات | شرکت های خارجی همه را غافلگیر کردند

نمایشگاه الکامپ روز شنبه ۹ تیرماه و با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد. در این نمایشگاه مجموعه‌های استارتاپی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با ارائه خدمات و محصولات خود حضور دارند.

افزایش محسوس فضا و همین طور تعداد مشارکت‌کنندگان، از جمله نکات قابل ذکر در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه است. محیطی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع برای الکامپ در نظر گرفته شده که در قیاس با دوره های گذشته، دست اندرکاران فضای بیشتری را تعبیه کرده‌اند.

بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ میزبان بیش از ۵۰۰ شرکت، تیم استارتاپی و ۹ پارک علم و فناوری است. الکام استارز، الکام پیچ، تینواستارز، توان‌تک و الکام‌تاکز از جمله قسمت های مهم و اصلی این دوره از نمایشگاه محسوب می شوند.

حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه الکامپ از دیگر نکات حائز اهمیت به شمار می رود که این روزها کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات در خصوص آن واکنش های متعددی داشتند.  در سالن‌های ۳۸ و همچنین در سالن «خلیج فارس»، نمایندگان کشورهای خارجی از جمله روسیه، کره جنوبی، آلمان، تایوان، سوریه، چین، پاکستان و ترکیه حضور به عمل آوردند و محصولات و خدمات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.

حضور شرکت های خارجی جلوه متفاوتی به فضای نمایشگاه داده است اما در خصوص میزان مشارکت آن ها نقدهایی نیز شنیده می شود. برخی تحلیلگران حوزه فناوری بر این باور هستند که حضور کشورهای خارجی در این دوره کمرنگ تر از گذشته شده است و مسئولان در این ارتباط توضیحات قانع کننده‌ای ارائه ندادند. بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات معتقدند که نمایشگاه الکامپ با یک نمایشگاه تخصصی فاصله قابل توجهی دارد و بیشتر به مکانی برای دید و بازدید کسب‌وکارها بدل شده است.

یکی از نکات مهم در خصوص الکامپ ۱۴۰۳، مصادف شدن این رویداد با ۲ انتخابات راست جمهوری است. اتفاقی که به باور بسیاری از کارشناسان، نمایشگاه الکامپ را تحت الشعاع فضای سیاسی کشور قرار داد و تاثیراتی نیز بر شکل و زمان برگزاری نمایشگاه گذاشت.

در ادامه قصد داریم نگاهی به روند برگزاری نمایشگاه الکامپ داشته باشیم.

نمایشگاه-الکامپ

۱۷ سالن به شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری و اقتصاد دیجیتال اختصاص داده شده است. استقبال مطلوبی از نمایشگاه به عمل آمده بود و رنگ و لعاب چشم نوازی در سالن ها وجود داشت. بازدیدکنندگان شور و شوق بسیاری داشتند و هر غرفه از شلوغی خاصی برخوردار بود. البته لازم به ذکر است که میزان استقبال از سالن ها  و غرفه های نمایشگاه یکسان نبود و برخی غرفه ها شلوغ تر جلوه می‌کرد.

سالن خلیج فارس به سبب وجود برخی غرفه های مطرح نظیر سازمان نظام صنفی رایانه ای، ازدحام قابل ملاحظه‌ای داشت و اکثر غرفه هایش مملو از بازدیدکنندگان بود. شلوغ‌تر از سایر سالن‌ها بود و بازدیدکنندگان بیشتری در آن به چشم می‌خورد. جذابیت بالای برخی غرفه ها چشم ها را خیره می‌کرد و حواس ها را به سمت خود جلب می‌نمود.

نمایشگاه-الکامپ-5

تقریباً همه سالن‌های نمایشگاه به طور قابل توجهی شیک و تمیز بودند و این ویژگی‌ها جزو امتیازات بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ به حساب می آید. تعداد زیادی مشتری به منظور بازدید و خرید تجهیزات مورد نیاز خود به نمایشگاه آمده بودند و پس از انجام ارزیابی های لازم، با مسئولان غرفه مذاکره کردند.

گسترش نیوز به بهانه برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ به گفت‌وگو با تعدادی از فعالان این حوزه و مسئولان غرفه های نمایشگاه پرداخته است. مشاهدات میدانی خبرنگار گسترش نیوز از سومین روز برگزاری این رویداد، حکایت از رضایت قابل‌توجه بازدیدکنندگان و ارائه جدیدترین تجهیزات الکترونیک توسط غرفه داران دارد.

در همین راستا یکی از غرفه داران نمایشگاه در خصوص کیفیت برگزاری این دوره گفت: نمایشگاه الکامپ در این دوره دارای دو دسته شرکت کننده است که شرکت های بزرگ و استارتاپ های کوچک، این دو گروه را تشکیل می دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ دارای محصولات مطرح، جذاب و آشنا هستند که طرفداران خاص خود را دارند. این شرکت ها افق های روشن و مشخصی دارند و مطابق دورنمای تعیین شده خود به ارائه خدمات می پردازند. شرکت های بزرگ ضمن ارائه محصولات، نگاهی جدی به اهداف بلندمدت خود دارند. در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ، استارتاپ های بسیار خوبی شرکت کردند که خدمات جذابی نیز ارائه می کنند.

نمایشگاه-الکامپ-3

نمایشگاه-الکامپ-1

یکی از مسئولان ارشد غرفه‌های نمایشگاه در ارتباط با دستاوردهای این دوره برای شرکت های مختلف ادعا کرد: الکامپ یک فرصت طلایی برای برخی استارتاپ ها است تا با ارائه خدمات و محصولات خود به خوبی شناخته شوند. زمانی که یک استارتاپ جدید به نمایشگاه اضافه می شود، ارتقای سطح خوبی پیدا می کند و می تواند در آینده جایگاه رفیع تری نیز به دست آورد.

علیرضا صادقی به عنوان مدیر یکی از غرفه های شلوغ نمایشگاه درباره اختلاف سطح الکامپ در ایران با دیگر نمایشگاه های حوزه فناوری در دنیا بیان کرد: تمامی برندها تلاش خود را به کار می گیرند تا مطابق سلیقه و نیاز بازار به ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات بپردازند.

او افزود: در برخی سالن های نمایشگاه، غرفه هایی وجود دارد که بسیار حرفه ای و در بالاترین سطح ممکن فعالیت می کنند. به باور من، باید تلاش های این دوستان دیده  شود و خدمات و محصولات آن ها مورد توجه واقع گردد. فعالان این حوزه می توانند به نمایشگاه های روز دنیا مراجعت کنند و با فناوری های نوین آشنا شوند. تولیدکنندگان ما این ظرفیت را دارند تا با نمونه های موفق خارجی با رقابت بپردازند و از این بابت تردیدی وجود ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها