|
کدخبر: 329973

اطلاعیه مهم برای فرهنگیان | سرانه حق بیمه تکمیلی معلمان چقدر است؟

مبلغ بیمه برای هر فرد ۵۶۰ هزار تومان است که دو سوم آن توسط آموزش و پرورش و یک سوم آن توسط فرد متقاضی پرداخت می‌شود.

اقتصاد اطلاعیه مهم برای فرهنگیان | سرانه حق بیمه تکمیلی معلمان چقدر است؟

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که خدمات ارائه شده در بیمه تکمیلی برای فرهنگیان در سال جاری همانند سال گذشته است، به این معنی که بیشتر تعهدات بدون سقف و فرانشیز ۵ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. همچنین هزینه عینک برای هر نفر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هزینه دندانپزشکی ۶ میلیون تومان می‌باشد.

نیکفر درباره حق بیمه عنوان کرد: حق بیمه ۵۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر است که دو سوم آن را آموزش و پرورش و یک سوم را فرد متقاضی پرداخت می‌کند.

امسال علاوه بر بیمه دانا بر اساس چارچوب تعیین شده برای خدمات و نرخ بیمه با شرکت بیمه معلم هم قرارداد منعقد کردیم و در نهایت در ۲۳ استان با بیمه دانا و در ۹ استان با بیمه معلم قرارداد منعقد شد.

شایان ذکر است، همانطور که میدانید معلمان و کارکنان آموزش و پرورش مانند سایر افراد جامعه، در معرض بیماری‌ها و حوادث مختلف هستند. هزینه‌های درمانی روز به روز در حال افزایش است و  پوشش بیمه پایه  برای جبران کامل این هزینه‌ها کافی نیست. 

بیمه تکمیلی فرهنگیان به عنوان مکمل بیمه پایه، به معلمان کمک می‌کند تا با خیالی آسوده‌تر به زندگی و کار خود ادامه دهند. 

بیمه تکمیلی فرهنگیان، هزینه‌هایی را که بیمه پایه پرداخت نمی‌کند، مانند فرانشیز، سهم بیمار، هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی،  اعمال جراحی و ... را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نکته حائز اهمیت این است که در ماه خرداد، جدول تعهدات بیمه تکمیلی ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بازنشسته و سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی در سال  ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اعلام شد.

در همین ماه (خرداد) اعلام شد: درحالیکه طی ادوار گذشته صندوق بازنشستگی کشوری جهت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان خود با شرکت آتیه‌سازان حافظ طرف قرارداد بود، اما از این پس شرکت «بیمه ملت»، خدمات بیمه تکمیلی درمان را به بازنشستگان کشوری ارائه می‌کند.

شرکت «بیمه ملت» درحالی برنده مناقصه ارائه خدمت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری برای سال ۱۴۰۳ شده است که پیش از این شرکت آتیه‌سازان حافظ سال‌ها ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان را بر عهده داشت.

اما براساس اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری و طبق نامه کمیسیون معاملات این صندوق، «شرکت بیمه ملت» به عنوان برنده مناقصه عمومی بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ اعلام شده است و در این راستا، گفته شد: بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی این خدمت می‌توانند برای ثبت آنلاین «درخواست برقراری و انصراف» از اول خرداد ماه به مدت سه ماه تا ۳۱ مرداد ماه طبق سنوات گذشته اقدام کنند.

با اجرای این طرح، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، می‌توانند از پوشش‌های بیمه‌ای متنوع شرکت بیمه ملت بهره‌مند شوند.

بیمه ملت با سابقه‌ی درخشان در صنعت بیمه کشور، همواره در تلاش بوده است تا با ارائه خدمات بیمه‌ای نوین و باکیفیت، به اقشار مختلف جامعه آرامش و آسایش خاطر را هدیه کند.

انعقاد این قرارداد گامی دیگر در راستای ایفای این رسالت خطیر و تعهد به جامعه از سوی بیمه ملت است.

منبع: اندیشه معاصر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها