|
کدخبر: 330194 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت جدید تاکسی سمند صفر دوگانه سوز و بنزینی | مراحل دریافت تاکسی صفر را اینجا بخوانید

دریافت تاکسی و مجوز های آن مراحلی را دارد که فرد متقاضی باید حتما آن را طی کند.

اقتصاد قیمت جدید تاکسی سمند صفر دوگانه سوز و بنزینی | مراحل دریافت تاکسی صفر را اینجا بخوانید

دریافت مجوز تاکسی، یکی از سخت ترین اقداماتی است که نمی توان آن را به همین آسانی دریافت کرد و دوندگی های بسیاری دارد. لازم به ذکر است که جواز تاکسی هم گران قیمت بوده و اگر کسی این جواز را داشته باشد، می تواند، با قیمت بالا، به فرد متقاضی بفروشد. ما در این گزارش به بررسی دریافت تاکسی و مجوز و شرایط های آن پرداخته ایم.

در سال ۱۴۰۳، موارد و شرایطی برای ثبت ‌نام خرید نقدی و قسطی تاکسی صفر وجود دارد که به آن ها پرداخته ایم. سازمان تاکسیرانی در بخشنامه ای، بیانیه ای را صادر کرده و در آن شرایطی را برای دریافت تاکسی و مجوز آن مطرح کرده است. متاهل بودن، یکی از شروط اصلی سازمان تاکسیرانی است و فرد متقاضی باید مدارک تاهل خود را ارائه کند. یکی دیگر از موارد، پیش خرید کردن تاکسی است. درواقع فرد متقاضی، باید مبلغی را پرداخت کند تا ثبت نام پیش خرید تاکسی را انجام داده باشد. شخصی که می خواهد تاکسی دریافت کند، باید بین ۲۳ تا ۵۰ سال سن داشته باشد. در غیر این صورت نمی تواند تاکسی دریافت کند. باید حتما به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و گواهی عدم سو پیشینه و اعتیاد دریافت کنید. یکی دیگرز از این موارد، امضا کردن برگه تعهد است که در آن شما متعهد می شوید که شئونات اخلاقی را رعایت می کنید. برای آنکه بتوانید یک تاکسی داشته باشید، نیاز است تا مدرک دیپلم داشته باشید و حتمان دارای کارت پایان خدت یا معافیت هم باشید. آخرین مورد، ارائه برگه سلامت جسم و روان است که باید این برگه را در موقع ثبت نام ارائه دهید. اگر این شرایط را دارید، با مراجعه به سازمان تاکسی‌رانی و حمل‌ونقل در شهر محل سکونت خود می‌توانید برای ثبت نام تاکسی صفر اقدام کنید.

راننده-تاکسی

برای آنکه بخواهید یک تاکسی داشته باشید، می توانید به ۲ صورت نقدی و اقتصادی تاکسی مورد نظر خود را تهیه کنید. خرید تاکسی نقدی روند ساده ‌ای دارد. با اعلام قیمت نهایی تاکسی از سوی شرکت سازنده و صدور فاکتور فروش، خریداران امکان پرداخت هزینه و دریافت خودرو را پیدا می‌کنند. پس می توان گفت که مراحل دریافت تاکسی به صورت نقدی چندان پیچیده نیست. برای ثبت‌‌نام جهت گرفتن تاکسی به‌روش نقدی باید به سازمان تاکسیرانی و حمل ‌و نقل شهر خود مراجعه کنید و در آنجا نثبت به ثبت نام اقدام کرده تا شما را راهنمایی کنند.

شیوه خرید تاکسی به صورت قسطی، تفاوت هایی دارد. عده ای از افراد ترجیح می دهند تا خرید قسطی را انتخاب کنند تا بتوانند از تسهیلاتی که برایشان درنظر گرفته شده استفاده کنند. آنطور که از سوی سازمان تاکسیرانی اعلام شده است، با راهکارهایی نظیر پرداخت وام قرض ‌الحسنه، تسهیلاتی ۷۰درصدی در اختیار متقاضیان ثبت ‌نام تاکسی قسطی قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که سازمان تاکسیرانی اعلام کرده، کسانی که صاحب تاکسی‌ های قدیمی از جمله پراید، پژو، روآ هستند، در اولویت دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند و اولویت بعدی با دارندگان تاکسی‌ های تولید تا سال ۱۳۸۷ است.

تاکسی-ایران-خودرو

تعویض تاکسی های قدیمی با جدید، یکی از طرح های خوب سازمان تاکسیرانی است که در این طرح، کمک بزرگی به تاکسی داران و محیط زیست شده است. صاحبان تاکسی‌های قدیمی می‌توانند درخواست تعویض خودرو را در سامانه ثبت نام تاکسی به آدرس nnhk.ir ثبت کنند. در این طرح، متقاضیان باید، خلافی خود را پرداخت کرده باشند.

اگر قصد خرید تاکسی صفر را دارید، قطعا دوست دارید بدانید که قیمت آن چند است. سمند سورن یکی از پرطرفدار ترین خودروهایی است که تاکسی داران از آن استقبال کرده اند. سمند سورن پلاس بنزینی حدود ۷۳۰ میلیون تومان و سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز حدود ۷۸۰ میلیون تومان به متقاضیان فروخته می شود. سوال اصلی اینجاست که آیا تنها با خرید تاکسی می توان یک راننده تاکسی شد و در خطوط تاکسیرانی فعالیت کرد؟ پاسخ به این سوال خیر است. برای کار به‌ عنوان راننده تاکسی باید پروانه تاکسی ‌رانی و پروانه بهره ‌برداری دریافت کنید که هریک شرایط مخصوص خود را دارند. هرچند برخی افراد با خرید تاکسی از تاکسی‌داران، اقدام به کار با تاکسی می‌ کنند، اگر این انتقال زیر نظر سازمان تاکسیرانی نباشد و برای مالک جدید پروانه صادر نشود، این مسئله مشکلاتی برای خریدار ایجاد می‌کند.

همانطور که در این گزارش به آن اشاره کردیم، خرید تاکسی و دریافت مجوز آن، نیازمند مراحلی است که حتما باید طی شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها