|

بازار ارز دیجیتال تحت تاثیر کاهش قیمت بیت کوین | قیمت آلت کوین ها ریزش کرد

پس از اصلاح اخیر بیت‌کوین، بازار ارزهای دیجیتال دیگر نیز با کاهش قیمت مواجه شده است. ترس از فروش بیت‌کوین به دلیل بازپرداخت بدهی صرافی Mt. Gox باعث ایجاد نگرانی در بازار شده و پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی احتمالا ادامه داشته باشد.

اقتصاد بازار ارز دیجیتال تحت تاثیر کاهش قیمت بیت کوین | قیمت آلت کوین ها ریزش کرد

در ادامه، به تحلیل تکنیکال قیمت تون‌کوین (TON)، دوج‌کوین (DOGE) و ریپل (XRP) خواهیم پرداخت.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین (TON)

تون کوین در ۳ جولای (۱۳ تیر) از سطح ۸.۱۷ دلار به پایین بازگشت که نشان‌دهنده دفاع قوی خرس‌ها در مقاومت بالا سری ۸.۲۹ دلار است.

فروش پس از اینکه قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷.۴۸ دلار، موج آبی رنگ) در ۴ جولای (۱۴ تیر) رسید، شدت گرفت. خرس‌ها توانستند قیمت تون کوین را به زیر ۶.۷۷ دلار در ۵ جولای (۱۵ تیر) برسانند اما موفق نشدند قیمت را در سطوح پایین حفظ کنند. این امر نشان‌دهنده خرید گاوها در کف‌های نزدیک به حمایت ۶ دلاری است.

قیمت بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۷.۰۹ دلار، موج قرمز رنگ) بسته شده است. اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا دوباره میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را بازپس بگیرند. اما اگر قیمت به پایین بازگشته و سطح ۶.۷۷ دلار را بشکند، یک الگوی سقف دوقلو تشکیل خواهد شد. هدف این الگوی نزولی سطح ۵.۲۵ دلار است.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین (DOGE)

قیمت دوج کوین در ۳ جولای (۱۳ تیر) زیر حمایت ۰.۱۲ دلاری بسته شد که نشان‌دهنده پایان یافتن نوسان در محدوده ۰.۱۲ دلار تا ۰.۱۸ دلار به نفع خرس‌هاست.

گاوها در ۵ جولای (۱۵ تیر) نیز نتوانستند از کاهش قیمت به ۱۰ دلار جلوگیری کنند و احتمال کاهش قیمت تا حمایت مهم ۰.۰۸ دلاری افزایش پیدا کرد. احتمالا خریداران در این سطح با قدرت دفاع کنند، اما رالی بازگشتی آن‌ها احتمالا در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۲ دلار، موج آبی رنگ) بافشار فروش روبرو شود. در صورتی که کاهش قیمت با شب تندی از ۰.۱۲ دلار مشاهده شود، احتمالا سطح ۰.۰۸ دلار دوباره تست خواهد شد. گاوها باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند تا کنترل را در دست بگیرند.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل (XRP)

ریپل در ۴ جولای (۱۴ تیر) با کاهش قیمت تا حمایت ۰.۴۶ دلاری روبرو شد و در ۵ جولای این کاهش قیمت تا ۰.۴۱ دلار ادامه پیدا کرد.

سایه بلند کندل روزانه نشان می‌دهد خریداران در کف خرید کرده و قیمت را در بالای ۰.۴۱ دلار حفظ نمودند. سطح اشباع فروش شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان‌دهنده یک رالی بازگشتی احتمالی تا میانگین‌های متحرک است.

اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به پایین بازگردد، نشان‌دهنده فعال ماندن خرس‌ها در سطوح بالا خواهد بود. در چنین حالتی، ناحیه ۰.۳۸ دلار تا ۰.۴۱ دلار در خطر شکستن قرار خواهد گرفت و این احتمال وجود دارد که قیمت ریپل تا ۰.۳۰ دلار کاهش پیدا کند.

اما اگر قیمت به بالای میانگین‌های متحرک بازگردد، نشان می‌دهد احتمالا کاهش قیمت به زیر ۰.۴۱ دلار، تله خرسی بوده است.

منبع: میهن بلاکچین
کدخبر: 330308

ارسال نظر