|
کدخبر: 330502

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت تور شمال ۵ روزه | سفر به بهشت ایران ارزان شد!

تور شمال بدون‌شک محبوب‌ترین تور مسافرتی در ایران است. این منطقه به سرزمین‌های شمالی ایران که دارای پهنه نه چندان وسیع اما سرسبز و حاصل‌خیز و در مجاورت دریاچه خزر و در شمال رشته کوه‌های البزر واقع شده اند، اطلاق می‌شود. مسیرهای اصلی برای رسیدن به این منطقه بهشتی جاده چالوس، فیروزکوه، گردنه حیران، جاده گرگان – مشهد و قزوین-رشت است. جنگل‌های این منطقه بدلیل بارش‌های فصلی فراوان تقریبا در تمام طول سال سرسبز هستند و کوها اغلب سفید پوش از برف هستند. آب و هوای مدیترانه‌ای، سرد و خشک کوهستانی و مرطوب و نیمه حاره‌ای در این منطقه همواره سبب شده است تا گردشگران در تمام طول سال بنا به میل شخصی به این خطه سفر کنند و از طبیعت هر فصل آن لذت ببرند. شمال ایران در تضاد با اکثر مناطق مرکزی کشور که شرایط کویری دارند، حقیقتا به مثابه بهشت است. در این گزارش، به معرفی برخی جاذبه های گردشگری و قیمت انواع تور شمال می پردازیم.

اقتصاد قیمت تور شمال ۵ روزه | سفر به بهشت ایران ارزان شد!

شمال ایران با طبیعتی زیبا و مناظری فوق العاده، یک مقصد آرامش بخش برای گردشگران است. تورهای شمال ایران از جمله محبوب‌ترین تورهای داخلی هستند که به مناطقی همچون رشت، ماسال، لاهیجان، چالوس، رامسر و مازندران سفر می‌کنند. در این تورها، شما می‌توانید از طبیعت سرسبز، جنگل‌های پرآبه، دریاچه‌های زیبا و کوهستان‌های شگفت‌انگیز این مناطق لذت ببرید. همچنین، می‌توانید از فرهنگ و تاریخ غنی این مناطق بازدید کنید و از غذاهای محلی خوشمزه آنجا بهره‌مند شوید. آب و هوای معتدل در اکثر فصول و ماه های سال باعث شده است تا سرسبزی در جای جای این استان، ثابت و بدون تغییر باشد.

شمال-ایران-۲

تور شمال و یک سفر ماجراجویانه در دل طبیعت سرسبز

تورهای مسافرتی به شمال کشور به دو صورت گروهی و انفرادی برگزار می‌شوند. تورهای مسافرتی انفرادی، فقط شامل هتل و پرواز هستند ولی تورهای گروهی، خدمات متنوعی نظیر وعده‌های غذایی، میان وعده، هزینه ورودی اماکن تفریحی و ... را ارائه می‌کنند. 

وقتی صحبت از تور شمال به میان می آید، ناخودآگاه، ذهن به سمت طبیعت سر سبز جنگل و ساحل دریا سوق داده می شود. با سفر به استان های شمالی ایران، گیلان و مازندران، طبیعت مثال‌ زدنی و توصیف ناپذیر را در چند قدمی خود احساس خواهید کرد! آب و هوای مطبوع و لذت بخش و زیباترین روستاها با منظره های بین ظیر و مسیرهای پر پیچ و خم که از لا به لای درختان سر به فلک کشیده عبور می کنند، مهمترین دلایل جذب گردشگر به این نواحی هستند!!

آمار مسافرت به شمال در تمام فصل های سال، یک آمار رو به رشد و رو به افزایش است. کمتر کسی است که برای یک بار هم که شده به شمال سفر نکرده باشد. علاوه بر جاذبه های گردشگری شمال، ویژگی های توریستی و مکان های دیدنی این منطقه، آن را به  یک فرصت برای سرمایه گذاری هم تبدیل کرده است.

انواع تور شمال

انواع تورهای شمال را از دیدگاه های مختلف می‌توان دسته بندی کرد. از دیدگاه اول، تورهای گردشگری شمال بر اساس روش سفر کردن انتخاب می‌شوند. تورهای شمال می‌تواند به صورت تور هوایی و تور زمینی برگزار شود. قیمت تورها با توجه به روش سفر کردن شما متفاوت خواهد بود. این تورها، محبوب ترین تور داخلی به شمار می روند.

شمال-ایران-۱

جالب آن است که بدانید تور شمال به صورت تور یک روزه و گردش در طبیعت هم برگزار می شود. کسانی که می‌خواهند چند ساعتی در دل طبیعت سپری کنند، به تورهای یک روزه شمال یا تورهای طبیعت گردی علاقه بیشتری دارند. انواع تورهای مسافرتی شمال در تمام فصل های سال وجود دارد که بسته به سلیقه خود می توانید یکی از آنها را رزرو کنید.

قیمت تور شمال

همانطور که در قسمت بالا هم تا حدودی به آن اشاره کردیم قیمت تور شمال به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمان رزرو تور، مدت زمان اقامت شما در شمال، مقصد انتخابی برای سفر کردن، تعداد همراهان شما، هتل انتخابی برای اقامت، بودجه مالی و روش تور هوایی یا تور زمینی، عواملی هستند که قیمت تور مسافرتی شمال را تغییر می دهند.

بسته به مسافتی که از شهر مبدأ تا یکی از استان‌ های شمالی وجود دارد ممکن است قیمت تور شمال تغییرات قابل توجهی داشته باشد. تورهای طبیعت گردی در جنگل، تور گردشگری در ساحل و تفریحات آبی، تورهایی که صرفاً برای مناظر کوهستانی و نواحی سخت عبور برگزار می‌شوند، هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

اگر قرار باشد با تور مسافرتی شمال از جاذبه های گردشگری شمال که مسیرهای سخت تری دارند دیدن کنید، به دلیل اهمیت بیشتر ایمنی و آسایش مسافران، ممکن است قیمت تور، گران‌تر باشد.

قیمت تور شمال برای سفر به مازندران یا سفر به شهرهای استان گیلان متفاوت است. برای سفر به شمال میتوانید از چند مسیر شناخته شده عبور کنید. برای سفر به مازندران، جاده چالوس، جاده هراز و جاده فیروزکوه بهترین انتخاب است. هر کدام از این مسیرها به یکی از شهرهای مازندران منتهی می شود.

ارزان ترین تور مسافرتی شمال به شهر تهران اختصاص دارد، چرا که فاصله تهران تا شهرهای شمالی کمتر از چهار ساعت است.

در ادامه میتوانید قیمت برخی از تورهای شمال از مقصد تهران را مشاهده کنید:

تور مدت زمان وسیله نقلیه

قیمت(تومان) به ازای هر نفر

تور تنگه دار (مازندران)

۱ روزه اتوبوس توریستی ۹۵۰.۰۰۰
تور نمک آبرود و دریا (نمک آبرود) ۱ روزه اتوبوس توریستی ۱.۴۰۰.۰۰۰
تور دریاچه ارواح (نوشهر) ۱ روزه اتوبوس توریستی ۱.۳۹۰.۰۰۰
تور هزار جریب فولبرد (مازندران) ۲ و نیم روزه اتوبوس توریستی ۳.۴۹۰.۰۰۰
تور قطار سوادکوه و سد لفور (مازندران) ۱ روزه قطار ۱.۶۰۰.۰۰۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها