|

وضعیت بازارهای پولی و مالی ۱۸ تیر ۱۴۰۳

ماه عسل دلار تمام شد | در بازار امروز ۱۸ تیر چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

اقتصاد ماه عسل دلار تمام شد | در بازار امروز ۱۸ تیر چه گذشت؟

چند روز پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می رسد بازارهای مالی از شوک خارج شده باشند. به همین دلیل، بورس با ریزش ۵ هزار واحدی مواجه شده است. همچنین، قیمت دلار  به بالای ۵۹ هزار تومان رسیده است. در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

Brown Aesthetic Skincare Pricelist Instagram Story(11)

ریزش ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۸ تیرماه) با ریزش ۵۱۳۴.۰۳ و احد به ۲,۲۲۱,۳۰۹.۰۵ و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افزایش ۸۰۴.۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۹.۴۱۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۳۰,۱۵۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۵۵۰.۴۶۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۴,۸۲۹,۰۳۴.۵۸۶ میلیارد ریال شد.

گزارش روزانه بورس ۱۸ تیرماه؛ ریزش ۵ هزار واحدی شاخص کل

قیمت دلار مسیر خود را مشخص کرد

بازار ارز تهران در روز یکشنبه شاهد افزایش قیمت دلار نسبت به روز قبل بود؛ این تغییر نشان از پولبک یا اصلاح قیمت دلار داشت و هیچ تغییر مهمی در روند بازار مشاهده نشد. این موضوع به خوبی در روند بازار پس از انتخابات در سال‌های گذشته نمایان بوده است.

معامله گران معتقدند دلار امروز پولبک زده است تا محدوده نوسان قیمتی جدید خود را مشخص کند. قیمت دلار در جریان معاملات روز گذشته در کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داد و با شروع معاملات در ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومان،‌ در نیمه دوم روز تا ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفت و در نهایت با ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان به کار خود پایان داد. دلار در معاملات پشت خطی اما خلاف مسیر روز گذشته، افت قیمت را تجربه کرد و به ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

همچنین قیمت درهم امارات هم در ۱۶ هزار و ۲۸۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش در نیمه اول تا ۱۶ هزار و ۳۳۰ تومان بالا رفت اما قیمت درهم در ادامه روز کمی عقب نشست و در نهایت با ۱۶ هزار و ۲۹۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت تتر هم در جریان معاملات روز گذشته مسیر نزولی را در پیش گرفت و با از دست دادن کانال ۶۰ هزار تومان،‌ در لحظه نگارش این گزارش به ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ با کاهش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. حباب سکه نیز در برخی قطعات روند نزولی طی کرده است. گفتنی است قیمت دلار به کانال پایانی کریدور پنجم سقوط کرده است.

قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳، همراه با کاهش قیمت اونس جهانی طلا و افت قیمت دلار، در روند نزولی بازگشایی شد. شایان ذکر است قیمت اونس جهانی طلا امروز با کاهش ۱۴ دلاری، با رقم ۲۳۷۷ دلار به ثبت رسیده است. همچنین قیمت دلار نیز از شب گذشته، در معاملات پشت خطی دچار کاهش شده بود و به این ترتیب امروز با بازگشایی بازار در کریدور ششم و کانال پایانی کریدور پنجم روند نوسانی را در پیش گرفته است.

قیمت سکه و طلا ۱۸ تیر

قیمت اونس جهانی نقره امروز با ۲۴ سنت کاهش، روی رقم ۳۰ دلار و ۹۸ سنت قرار گرفت؛ گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخل با ۵۱۰ تومان کاهش، گرمی ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید.

قیمت سکه امامی امروز با ۲۶۹ هزار تومان کاهش به کانال ۴۰ میلونی سقوط کرد و با رقم ۴۰ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان به ثبت رسید؛ سکه بهار آزادی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان قرار گرفت. همچنین قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش، به کانال پایین‌تر سقوط کرد و به‌ترتیب با رقم‌های ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ثبت شد و قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر، با رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ثبت رسید.

قیمت طلا امروز روند کاهشی نسبت به روز گذشته پیدا کرده است. هر مثقال طلا با ۷۶ هزار تومان کاهش، روی رقم ۱۴ میلیون و ۷۶۲ هزار تومان ایستاده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش، با رقم سه میلیون و ۴۰۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت طلای دست دوم نیز با ۱۹ هزار و ۱۳۴ تومان کاهش، با رقم سه میلیون ۳۶۰ هزار و ۵۵۱ تومان به ثبت رسیده است.

حباب سکه امروز در تمامی قطعات غیر از بهار آزادی و سکه گرمی کاهشی است؛ حباب سکه امامی ۶۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۳۷ هزار تومان، ربع‌سکه ۲۹۴ هزار تومان کاهش یافت. همچنین حباب سکه بهار آزادی ۱۲۱ هزار تومان کاهش و حباب سکه گرمی نیز ۲۹ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

پزشکیان بازار خودرو را متحول کرد

با پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، قیمت بیشتر خودروهای داخلی کاهش یافته و در بعضی موارد، قیمت محصولات مونتاژی ثابت مانده یا افزایش یافته است. قیمت‌های بازار خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روزهای گذشته نوسان دارد.

قیمت خودرو‌های داخلی

خودرو-داخلی (10)

قیمت خودرو‌های مونتاژی

خودرو-خارجی (8)بیت‌کوین لرزید

 ارزش بیت‌کوین به دلیل نگرانی‌ها در مورد سیل عرضه توکن از صرافی منحل شده رمزارز مت گاکس (Mt Gox) به پایین‌ترین میزان خود در بیش از چهار ماه گذشته رسید.

در زمان نگارش این مطلب، بزرگترین ارز دیجیتال جهان طی ۲۴ ساعت با ۵.۸ درصد کاهش به ۵۴ هزار و ۶۰۱.۷ دلار در ساعت ۹ و ۲۸ دقیقه به وقت شرقی رسید و به ضعیف‌ترین سطح خود از اواخر فوریه نزدیک شد. این توکن همچنین به زیر حمایت کلیدی ۵۵هزار دلاری سقوط کرد.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۱۴ میلیارد دلار است که ۱۸.۲۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۸ میلیارد دلار است که  ۷.۱۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۹.۳۳ میلیارد دلار است که ۹۲.۵۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۵۵ هزار و ۳۰۵.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۶۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۸۹۰.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۲۰ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۵ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۴۹۱.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۱۰ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۰.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۵۷ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۴۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۳.۲۳ درصد کاهش

۸ – تون کوین

قیمت: ۷.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۵.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۶۸ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۰۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۸.۱۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۱۸ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۴۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۰۴ درصد کاهش

کدخبر: 330528

ارسال نظر