|
کدخبر: 330983

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

وضعیت قیمت ها در بازار مبلمان | از کجا مبل قیمت مناسب بخرم؟

خرید مبلمان جزء دغدغه های مهم خانوار است. در این گزارش به بررسی قیمت انواع مبلمان و همچنین معرفی محلی که بتوانید مبلمان ارزان تر بخرید پرداخته ایم.

اقتصاد وضعیت قیمت ها در بازار مبلمان | از کجا مبل قیمت مناسب بخرم؟

خرید مبلمان در بین خانواده های ایرانی در چند دهه اخیر جزء اقلام ضروری به حساب می آید. قبل از این برای اتاق های نشیمن و پذیرایی از انواع پشتی های سنتی استفاده می شد اما این سبک سنتی کم کم جای خود را به انواع مبلمان در طرح های مدرن و سنتی داد. به همین دلیل انتخاب و خرید مبلمان مناسب از جمله اولویت های اکثر خانواده ها است. اگر شما در شرف ازدواج و یا تهیه جهیزیه برای فرزندتان باشید باز هم خرید و تهیه مبلمان در دسته خریدهای مهم و هزینه بر حساب می شود.

در همین رابطه، خبرنگار گسترش نیوز به بررسی قیمت های مبلمان در بازار پرداخته است. در دسته بندی قیمت های موجود در بازار می توان سرویس مبلمان را در قیمت های بالا و  پایین تهیه کرد. برای اطلاع از جزئیات به ادامه این گزارش مراجعه کنید. 

قیمت مبلمان چستر در بازار

مبل های چستر فیلد این روزها در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. افرادی که از این نوع مبلمان استفاده می کنند اعتقاد دارند این مبلمان راحتی و زیبایی دل پذیری را به خانه آنها می آورد و ظاهر بسیار شیکی دارد که با بیشتر سلیقه ها مطابقت دارد.

در تصویر زیر یک مدل  مبلمان چستر را می بینیم که این روزها بین مشتری ها بسیار ترند شده است. قمت این مبلمان ۷ نفره را فروشنده ۱۷ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان اعلام شده است.

 

مبل-چستر-بازار

قیمت مبلمان ارزان در بازار

 بسیاری از خانواده ها در بین مبلمان موجود در بازار به دنبال کالاهای ارزان هستند. در تصویر زیر یک مدل مبلمان ۴ نفره را می بینیم. این مبلمان از ظاهر ساده تری تشکیل شده است و در رنگبندی متنوعی به فروش می رسد. قیمت این مبلمان را فروشنده آن ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

ارزان-مبل

قیمت مبلمان گران در بازار

در تصویر زیر یک مبل راحتی برای ۴ نفر مشاهده می‌کنید که از چوب ساخته شده و با پارچه سیلویا پوشیده شده است. لایه میانی این مبلمان از اسفنج استفاده شده است.

گران-مبل

از کجا مبل قیمت مناسب بخرم؟

حتما شما هم با این سوال روبرو شدید که از کجا می توان مبلمان با قیمت مناسب خریداری کرد. معمولا بازارهایی که بورس فروش یک کالای خاص را در دست دارند، کالای مورد نظر شما را در قیمت های مختلفی می توانند به شما عرضه کنند. بنابراین باید ببینید در شهری که زندگی می کنید کدام بازار یا خیابان بورس فروش مبلمان است. در تهران یافت آباد به فروش مبلمان معروف است و در این محل می توانید انواع و اقسام مبلمان مختلف را مشاهده کرده و بعد خریداری نمایید.

دست دلالان در بی نظمی بازار مبل

علیرضا عباسی رئیس اتحادیه درود گران و مبل سازان تهران درباره نقش دلالان در بازار به خبرنگار گسترش نیوز گفت: علاوه بر مشکلاتی که در مورد تامین کننده مواد اولیه و فروشنده محصول نهایی، یک سری دلال و واسطه هم بر نوسان قیمت در بازار دخالت دارند. به این معنی که کارخانه تولیدکننده مبلمان خود به صورت مستقیم محصول را به فروشنده نهایی نمی دهد. دلال ها در بازار پول های آنچنانی رد و بدل می کنند و یک سری از آن ها خود شرکت تامین کننده مواد اولیه دارند و با دست به دست کردن این مواد، کنترل بازار را به دست می گیرند. همه این عوامل دست به دست هم می دهد تا محصول نهایی مبلمان را در بازار گران کند.

مبلمان قیمت گذاری مشخصی ندارد

رئیس اتحادیه درود گران و مبل سازان تهران درباره قیمت مبلمان تاکید کرد: صنعت مبلمان یک هنر است. فرض کنید در مقابل ۲ هنرمند نقاش، یک نوع بوم، یک نوع رنگ و روغن و یک مدل منظره باشد، ولی در نهایت نتیجه کار برای یک نقاش ۱۰۰ هزار تومان ارزش دارد و برای دیگری ۱ میلیون تومان! متریال به کار برده شده همان است و منظره هم یکسان است اما اینکه آن فرد چطور طراحی را به پایان برساند، قیمت گذاری را تغییر می دهد.

وی افزود: در مورد کار صنعت مبل هم همین داستان برقرار است و نتیجه کار کاملا یک اثر هنری است و در مورد اثر هنری نمی توان به سادگی قیمت گذاری کرد و اگر در مورد موضوع خاصی به مشکل بخورد، فقط از طریق کارشناسی قابل حل است. در مجموع می توان گفت از ابتدای انقلاب تا حالا نتوانستند در مورد صنعت مبل قیمت گذاری انجام دهند. مواد اولیه در مبل‌سازی اعم از پارچه و چوب در طراحی مبل های مختلف، ویژگی های خاص خودش را دارد و برای همین نمی توان یک قیمت مشخص حتی برای یک مدل مشخص از مبلمان تعیین کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها