|
کدخبر: 331297

مرغ گران شد | جدول قیمت انواع گوشت در بازار امروز

امروز قیمت هر کیلو مرغ کشتار در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۷۹,۰۱۵ تومان رسید.

اقتصاد مرغ گران شد | جدول قیمت انواع گوشت در بازار امروز

در بازار گوشت و دام تهران امروز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳، افزایش قیمت گوشت مرغ نسبت به روز گذشته مشاهده شد.

جدول

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار رشد قیمت را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۹,۰۱۵ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۵,۸۷۵ تومان معامله شد.

داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۵۹ دستگاه کانتینر حامل محصولات پروتئینی منجمد وارداتی به بندر شهید رجایی رسیده و از این تعداد، ۳۳۲ دستگاه کانتینر از بندر فوق خارج شده است.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم در بازار امروز ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۰۵ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۷ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۶۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۶۶ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته ثبات داشته است.

شرایط بازار در مورد قیمت گذاری گوشت

رئیس شورای تامین کنندگان دام خاطرنشان کرد: بازار تابع یک سری خصوصیات خاص خودش است که اگر قیمت دام زنده را جدا فرض کنیم، هزینه هایی مثل حمل و نقل، کشتارگاه، مالیات و غیره باعث می شود، قیمت نهایی تغییر کند. در سبد پروتئینی ما انواع گوشت ها موجود است و عرضه آن ها نیز زیاد است. در حال حاضر درخواست برای گوشت گوساله خیلی پایین است چون بازار اشباع شده است. درخواست برای گوشت گوسفندی زیاد است و باز هم عرضه آن در بازار ادامه دارد، بنابراین گوشت در بازار زیاد است. اما در بازار مصرف شرایط جور دیگری مشاهده می شود و متاسفانه قیمت در وضعیت خوبی قرار ندارد.

پوریان ادامه داد: در برخی از اقلام وضعیت قیمت ها بهتر است و گوشت گوساله وضعیت بهتری در بازار دارد و کاهش قیمت را در دام زنده و گوشت گوساله داشتیم. اما در مورد گوشت گوسفند این وضعیت را نداریم به دلیل اینکه خصوصیات گوشت گوسفند، جا به جایی گوسفند و کشتار آن متفاوت است اما قیمت آن در بازار به نسبت قیمت منطقی آن، کمی بالاتر است. قرار بر این است به دلیل افزایش دام در دست تولیدکنندگان، خرید حمایتی انجام شود و مخصوصا در فصل تابستان این موضوع در اولویت قرار بگیرد و یا صادرات آن انجام شود.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها