|
کدخبر: 331477

تاثیر خرید بیت کوین بر مایکرواستراتژی | افزایش شوکه کننده سهام ام.اس.تی.آر هزار و صد و سی و نه درصدی

افزایش چشمگیر قیمت سهام شرکت انویدیا در ابتدای سال جاری، توجه بسیاری از رسانه‌ها و تحلیلگران را به خود جلب کرده بود، این بار عملکرد مثبت و قابل توجه سهام شرکت مایکرواستراتژی در چهار سال اخیر به تیتر اخبار رسانه‌ها تبدیل شده است.

اقتصاد تاثیر خرید بیت کوین بر مایکرواستراتژی | افزایش شوکه کننده سهام ام.اس.تی.آر  هزار و صد و سی و نه درصدی

این عملکرد قابل توجه مایکرواستراتژی از زمانی آغاز شده است که این شرکت، شروع به خرید و نگهداری بیت‌کوین در پرتفوی خود کرده است. این اقدام مایکرواستراتژی، بر تأثیر قابل توجه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار بر عملکرد مالی و ارزش سهام این شرکت تأکید دارد.

رشد مداوم قیمت بیت‌کوین در چند سال گذشته و سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی بر روی آن، سبب شده تا این شرکت عملکرد چشمگیری را در بازار سرمایه به نمایش بگذارد و توجه فراوانی را به خود جلب کند.

بر اساس اطلاعات موجود، در بازه زمانی از ۱۰ آگوست ۲۰۲۰ (۲۰ مرداد ۱۳۹۹) تا ۱۹ جولای ۲۰۲۴ (۲۹ تیر ۱۴۰۳)، سهام شرکت مایکرواستراتژی (MSTR) افزایش چشمگیری به میزان ۱۳۳۹% را تجربه کرده است.

این رشد قابل توجه قیمت سهام مایکرواستراتژی در این دوره زمانی، باعث شده تا این شرکت از عملکرد برخی از شرکت‌های بزرگ دیگر مانند انویدیا و تسلا نیز پیشی بگیرد.

این تحول در قیمت سهام مایکرواستراتژی، به‌طور مستقیم با سیاست‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت‌کوین، در این بازه زمانی مرتبط است. رشد چشمگیر قیمت بیت‌کوین در این سال‌ها، بخش عمده‌ای از افزایش ارزش سهام مایکرواستراتژی را تشکیل می‌دهد.

عملکرد فوق‌العاده سهام مایکرواستراتژی

بر اساس نموداری که وب‌سایت FactSet منتشر کرده، در این بازه شرکت انویدیا ۹۵۶٪، تسلا ۱۵۳٪، گوگل ۱۴۰٪، مایکروسافت ۱۱۰٪ و آمازون تنها ۱۶٪ رشد را تجربه کرده‌اند که به طور قابل توجهی ضعیف‌تر از عملکرد سهام شرکت مایکرواستراتژی است.

مقایسه عملکرد سهام مایکرواستراتژی و سایر شرکت‌های بزرگ – منبع: Factset

علاوه بر این، در چند هفته گذشته نیز سهام MSTR رشد خوبی را تجربه کرده است. به عنوان مثال، در جلسه معاملاتی روز دوشنبه، قیمت سهام مایکرواستراتژی ۱۵٪ افزایش یافت و در سطح ۱۶۱۱ دلاری بسته شد. این رشد پس از افزایش اخیر قیمت بیت کوین اتفاق افتاد.

در شش ماه اخیر نیز سهام MSTR تا ۱۳۵٪ بیشتر از بسیاری از سهم‌های دیگر رشد داشته است.

نقش بیت کوین در رشد سهام MSTR

عملکرد خارق‌العاده مایکرواستراتژی در بازار سهام آمریکا در حالی رخ می‌دهد که این شرکت در ۴ سال اخیر به طور مداوم در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد کمک زیادی به شناخته‌شدن مایکرواستراتژی و عملکرد سهام این شرکت کرده است.

همین چند وقت پیش نیز مایکرواستراتژی با فروش ۸۰۰ میلیون اوراق قرضه قابل تبدیل، ۱۱٬۹۳۱ واحد بیت کوین دیگر خریداری کرد و تعداد بیت کوین‌های موجود در خزانه خود را به ۲۲۶٬۳۳۱ واحد رساند. میانگین خرید کلی مایکرواستراتژی در این سال‌های ۳۶٬۷۹۸ دلار بوده و سرمایه‌گذاری این شرکت در مجموع حدود ۸.۳۳ میلیارد دلار می‌ارزد.

نکته قابل تامل اما مقایسه عملکرد بیت کوین و سهام مایکرواستراتژی است. بیت کوین در طول یک سال گذشته در مجموع ۱۲۴.۸۹٪ افزایش یافته است. در همین بازه اما، سهام MSTR بیش از ۳۰۷٪ رشد کرده است.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها