|
کدخبر: 331526

کاهش ۴۵ درصدی سود تسلا | ایلان ماسک شوکه شد

تسلا در فصل دوم از سال جاری، ۲۵.۵ میلیارد دلار درآمد و ۱.۴۸ میلیارد دلار سود کسب کرده است. گزارش درآمد تسلا برای همان دوره از سال ۲۰۲۴ نیز منتشر شده که طبق آن، این شرکت خودروساز ۲۵.۵ میلیارد دلار درآمد و ۱.۴۸ میلیارد دلار سود به دست آورده است. این در حالی است که درآمد تسلا نسبت به همان بازه زمانی از سال گذشته (۲۴.۹ میلیارد دلار) دو درصد افزایش یافته، اما سود آن ۴۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد کاهش ۴۵ درصدی سود تسلا | ایلان ماسک شوکه شد

سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که حاشیه سود ناخالص شرکت تسلا پس از سال‌ها کاهش مداوم، بهبود پیدا کند، اما عواملی از قبیل کاهش پیوسته قیمت‌ها، باعث شده حاشیه سود شرکت همچنان به نزدیک‌ترین سطح خود در شش سال گذشته باقی بماند. در گزارش سه‌ماهه خود، تسلا حاشیه سود ۱۸ درصدی را اعلام کرده که کمی بیشتر از ۱۷.۴ درصد گزارش شده برای سه‌ماهه قبل است، اما نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ کمی کاهش یافته است.

تسلا در سه‌ماهه‌ دوم ۴۴۳,۹۵۶ خودرو در سراسر جهان عرضه کرده است که از انتظار تحلیلگران برای عرضه ۴۳۹,۳۰۲ خودرو کمی بیشتر بوده اما نسبت به سال گذشته نزدیک ۵ درصد کاهش یافته است. بااین‌حال، مجموع خودروهای تحویل‌شده در سه‌ماهه دوم نسبت به ۳۸۶,۸۱۰ خودروی تحویل‌شده در سه‌ماهه اول بهبود قابل‌توجهی داشته است.

اعلام این نتایج باعث شد سهام تسلا بیش از ۴ درصد سقوط کند.

ایلان-ماسک

برنامه‌های تسلا برای آینده

تسلا در گزارش به سهامداران گفته است:

    «برنامه‌های توسعه خودروهای جدید، ازجمله مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، همچنان برای شروع در نیمه اول سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی‌ شده‌اند. این خودروها از قابلیت‌های پلتفرم نسل بعدی و قابلیت‌هایی از پلتفرم‌های فعلی ما بهره می‌برند و می‌توان آن‌ها را با خطوط تولیدی خودروهای فعلی ساخت.»

همچنین ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد روبوتاکسی این شرکت ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) معرفی خواهد شد. او هفته گذشته از تأخیر در زمان معرفی روبوتاکسی که ابتدا برای ۸ آگوست (۱۸ مرداد) برنامه‌ریزی شده بود، به‌دلیل تغییرات طراحی خبر داد. ماسک می‌گوید مهندسان تسلا‌ با این زمان اضافی می‌توانند قبل از رونمایی رسمی از روبوتاکسی «چندین ویژگی دیگر» به آن اضافه کنند.

تسلا درمورد سایر خودروهایش گفت تولید سایبرتراک در مقایسه با سه‌ماهه اول سال بیش از سه برابر شده است و تا پایان سال در مسیر سودآوری قرار می‌گیرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها