|
کدخبر: 331562

بازار ارز دیجیتال میدان رقابت سیاستمداران | آیا کامالا هریس در کنفرانس بیت کوین سخنرانی می کند؟

بیت‌کوین به سیاست‌مداران نیاز ندارد، اما سیاست‌مداران به بیت‌کوین نیاز دارند. پس از کناره‌گیری جو بایدن از ریاست‌جمهوری آمریکا، معاوِن او، کامالا هریس، به عنوان قدرتمندترین نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی شناخته می‌شود.

اقتصاد بازار ارز دیجیتال میدان رقابت سیاستمداران | آیا کامالا هریس در کنفرانس بیت کوین سخنرانی می کند؟

بر اساس گزارش‌ها، کامالا هریس تجربه و آشنایی چندانی با حوزه ارزهای دیجیتال ندارد. اما گفته می‌شود که او به این حوزه علاقه‌مند شده و به منظور جلب آرای مربوطه، در حال افزایش اطلاعات خود درباره این موضوع است.

تبدیل حوزه ارزهای دیجیتال به موضوعی مهم برای سیاست‌‌مداران

در گذشته، تنها تجربه هریس از ارزهای دیجیتال مربوط به استخدام فردی به عنوان مدیر برنامه‌ریزی خود که بود سابقا مدیر ارشد فناوری سابق اولین تیم ورزشی جهان بوده که بیت‌کوین را پذیرفته است. افشاس اطلاعات مالی هریس نیز نشان می‌دهد او و همسرش تا به حال در حوزه رمزارزها فعالیتی نداشته‌ و ترجیح داده‌اند در اوراق دولتی و بازارهای نوظهور (EME) سرمایه‌گذاری کنند.

با این حال، هریس در کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام ایجاد کمپین ریاست‌ جمهوری خود، شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد بیت‌کوین کرده است. به گزارش سایت دکریپت، تیم مشاوره‌ هریس در حال مشاوره گرفتن از مارک کوبان (Mark Cuban)، میلیاردر و طرفدار بیت‌کوین است.

به گفته‌ی کوبان، تیم هریس از او چند سوال درباره ارزهای دیجیتال پرسیده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد آن‌ها به این حوزه علاقه دارند.

کیوبان همچنین اشاره کرد که اگرچه هریس نظرات خود را در مورد رمزارزها علنی نکرده است، اما به عنوان سیاست‌مدار سابق سان فرانسیسکو، به نظر می‌رسد نسبت به بایدن به منافع سیلیکون ولی و صنعت فناوری نزدیک‌تر است.

به علاوه، قبل از مشاوره تیم هریس با کوبان، گروه لابی کریپتوکارنسی نامه‌ای به هریس نوشتند و او را تشویق به پذیرش ارزهای دیجیتال کردند.

این گروه در بیانیه‌ای به هریس اظهار کرد:

حزب دموکرات، نگرش منفی از ارزهای دیجیتال دارد و علت این نگرش منفی، دشمنی دولت بایدن/هریس نسبت به این فناوری‌های نوظهور است. با این حال، مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری شما فرصتی برای تغییر این برداشت فراهم می‌کند.

با انتشار این بیانیه و تشویق این گروه لابی‌گری، ممکن است برای هریس منطقی باشد که به صورت عمومی از بیت کوین حمایت کند. از این گذشته، صنعت کریپتو میلیون‌ها دلار برای تأثیرگذاری بر سیاست واشنگتن سرمایه‌گذاری کرده است و کنگره تعدادی از سیاست‌های طرفدار کریپتو را تصویب کرده است.

کنفرانس بیت کوین شاید اولین میدان جنگ بین ترامپ و هریس باشد

همه ما می‌د‌انیم که ترامپ برای جمع‌آوری رای، در کنفرانس بیت‌ کوین ۲۰۲۴ سخنرانی خواهد کرد تا به موضع حمایتی خود در مورد ارزهای دیجیتال ادامه دهد. در حال حاضر، گزارش‌هایی وجود دارد که هریس نیز در کنفرانس بیت کوین سخنرانی خواهد کرد. اما مشارکت هریس هنوز به طور قطعی رسمی نشده است اما غیرممکن نیست.

دیوید بیلی (David Bailey)، مدیرعامل مجله بیت کوین (Bitcoin Magazine) و کنفرانس بیت‌کوین، در توییتر خود اعلام کرد که در حال مذاکره با کمپین هریس است تا او در کنفرانس سخنرانی کند.

او در توییتر نوشت:

اگر او (هریس) بتواند حزب دموکرات را در میان گروه‌های رای‌دهنده علاقه‌مند به رمزارزها در کشور جای بیاندازد، بسیار حرکت هوشمندانه‌ای خواهد بود. آن‌ها در حال تصمیم‌گیری هستند.

این موضوع به این معناست که کنفرانس بیت کوین می‌تواند میدان نبرد بزرگی برای اولین رویارویی هریس با ترامپ باشد و و بیت کوین تمرکز اصلی این دو رقیب سرسخت خواهد بود.

هریس نیز به آرای علاقمندان کریپتو چشم دوخته است

امروزه، ارزهای دیجیتال دیگ یک موضوع خاص و محدود نیست و تاثیر فزاینده‌ای بر سیاست‌های آمریکا دارد. در این راستا، رابرت کندی، نامزد مستقل ریاست جمهوری و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه به طور علنی حمایت خود را از بیت کوین اعلام کرده‌ و حزب دموکرات را مجبور به اقدام کرده‌اند.

همچنین، حزب دموکرات با دو گزینه روبرو است: ادامه مخالفت با بیت کوین یا تغییر رویه و حمایت از بیت کوین و استفاده از آن به عنوان نماد آزادی.

با کناره‌گیری بایدن، احتمال نامزدی هریس در بازار پیش‌بینی پلی مارکت (Polymarket) یک بار به ۸۲٪ افزایش یافت. اما دیگر نامزدهای احتمالی هم را رد نکرده است.

مهمتر از آن، اوباما، بانفوذترین سیاست‌مدار در حزب دموکرات و رییس جمهور سابق ایالات متحده، علنا حمایت خود را از هریس برای جانشینی بایدن ابراز نکرد. علاوه بر اوباما، نانسی پلوسی (Nancy Pelosi) رییس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا فوراً حمایت خود را از هریس ابراز نکرد. هفته گذشته، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که هر دو طرفدار یک روند «بازو آزاد» ​​برای انتخاب فردی برای جانشینی بایدن هستند.

هریس، از یک طرف با مخالفت شدید ترامپ نامزد جمهوری خواه طرفدار رمزارزها روبروست و از طرف دیگر، حزب دموکرات نیز زمان زیادی برای انتخاب نامزد دیگری برای ریاست جمهوری دارد. در واقع، هریس با فشارهای متعددی از داخل و خارج مواجه است و او و تیمش باید سریعا انتخاب کنند.

اگر هریس بتواند حزب دموکرات را به سمت حوزه کریپتو، سریع‌ترین گروه رای‌دهنده در حال رشد در آمریکا، سوق دهد، استراتژی عاقلانه‌ای خواهد بود. اما ناگفته نماند که او هم ممکن است همان سیاست‌های بایدن را دنبال کرده و موضع سردی در قبال ارزهای دیجیتال اتخاذ کند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها