|
کدخبر: 331615

دستگاه ماینر بیتاکس شگفتی آفرید | پاداش باورنکردنی برای استخراجی بزرگ

یک دستگاه ماینر خانگی به نام بیتاکس (Bitaxe) با ابعادی به اندازه کف دست یک انسان، موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین و کسب پاداشی بیش از ۲۰۰,۰۰۰ دلار شده است. این دستگاه دارای قدرت استخراج (هش ریت) تنها ۵۰۰ گیگاهش در ثانیه است، به این معنی که شانس آن برای استخراج بلاک در هر ۱۰ دقیقه حدود یک در میلیارد است.

اقتصاد دستگاه ماینر بیتاکس شگفتی آفرید | پاداش باورنکردنی برای استخراجی بزرگ

با وجود این شانس بسیار اندک، این دستگاه ماینر خانگی توانسته به تنهایی یک بلاک کامل بیت کوین را استخراج کند. پیش از این نیز در ماه آوریل، یک دستگاه ماینر دیگر با قدرت ۱۲۰ پتاهاش در ثانیه موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین به صورت تکی شده بود.

شانس موفقیت در استخراج انفرادی بیت کوین بسیار پایین است

آلتیر تکنولوژی (Altair Technology)، یک خرده‌فروش دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین در شبکه اجتماعی X نوشت، یک دستگاه استخراج بیت‌کوین با نرخ هش تنها ۵۰۰ گیگاهش در ثانیه (Gh/s) موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین در ۲۴ جولای شد. ارزش این بلاک تقریباً ۲۰۶,۰۰۰ دلار بر اساس قیمت فعلی بیت‌کوین است:

به اولین کسی که با دستگاه بیتاکس یک بلاک کامل بیت کوین را استخراج‌ کرد تبریک می‌گوییم. این دستگاه در استخر استخراج @ckpooldev با نرخ استخراج تنها ۵۰۰ گیگاهش موفق به انجام این کار شد.

این دستگاه که بیتاکس (Bitaxe) نامیده می‌شود، توسط شرکت D-Central Technologies تولید شده و همان‌طور که کانال یوتیوب How Much نشان داده شده تقریباً به اندازه کف دست یک انسان است.

گزارش شده که این دستگاه زمانی که موفق به استخراج بلاک شد به Solo CKPool که خدمات زیرساخت نود ارائه می‌دهد متصل بوده است. این شرکت در وب‌سایتش، خود را به عنوان سرویسی معرفی کرده است که ماینرها با استفاده از خدماتش می‌توانند به صورت انفرادی استخراج کنند. این شرکت ادعا می‌کند که برخلاف نامش، یک استخر استخراج نیست!

داده‌های بلاک‌چین نشان می‌دهند بلاک شماره ۸۵۳,۷۴۲ بیت‌کوین که در ساعت ۱۱:۴۳ به وقت جهانی (۱۵:۱۳ به وقت تهران) در ۲۴ جولای (۳ مرداد) استخراج شد، توسط این «استخر» استخراج شده است. بر اساس گزارش آلتیر، این همان بلاکی است که توسط دستگاه بیتاکس با هش ریت ۵۰۰ گیگاهش استخراج شده است.

بر اساس اطلاعات کوین‌وارز (CoinWarz)، پلتفرم تحلیل بیت کوین، قدرت هش کل شبکه بیت‌کوین در حال حاضر ۵۵۲.۴۹ اگزاهش در ثانیه است. این عدد معادل ۵۵۲,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ گیگاهش، یا تقریباً ۱.۱ میلیارد برابر قدرت دستگاه بیتاکس است که موفق به استخراج آن بلاک شده است. این به بدان معنی است که تقریباً هر ۱۰ دقیقه، شانس این دستگاه برای استخراج بلاک برابر ۱ در مقابل ۱.۱ میلیارد است.

دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین برق مصرف می‌کنند و صاحبانشان باید هزینه آن را از بودجه‌شان پرداخت کنند، حتی اگر دستگاه موفق به استخراج بلاک نشود. به همین دلیل، شانس استخراج بیت‌کوین به صورت انفرادی اغلب مشابه یک بخت‌آزمایی است. اما به‌نظر می‌رسد برای این دستگاه ماینر کوگ، استخراج انفرادی نتیجه بخش بوده است.

در ماه آوریل نیز یک دستگاه ماینر موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین به صورت انفرادی شد؛ با این تفاوت که آن دستگاه قدرتی معادل ۱۲۰ پتاهش در ثانیه داشت؛ به بیانی دیگر ۲۴۰ برابر قدرت پردازش دستگاه بیتاکس.

بیشتر اپراتورهای ماینر بیت‌کوین قدرت هش خود را با دیگر اپراتورها جمع می‌کنند و پاداش‌های استخر را بر اساس میزان قدرت هش دستگاه، بین یگدیگر و به صورت عادلانه تقسیم می‌کنند. با این حال، برخی از علاقه‌مندان به بیت‌کوین نگران هستند که استخرها باعث متمرکز شدن قدرت استخراج بیت کوین شوند و به همین دلیل استخراج انفرادی را جایگزین بهتری می‌دانند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها