|
کدخبر: 331667

ترامپ با سخنرانی خود قیمت بازار ارز دیجیتال را جابجا کرد | رشد هیجانی بیت کوین ادامه دارد

بیت کوین در نمودار هفتگی در حال شکل‌گیری یک الگوی بزرگ «کنج نزولی» است. این الگو به عنوان یک الگوی بازگشتی شناخته می‌شود، بنابراین تحلیلگران انتظار دارند که بیت کوین این الگو را به سمت بالا بشکند و پس از خروج از آن، به سمت قیمت ۸۵,۰۰۰ دلار حرکت کند.

اقتصاد ترامپ با سخنرانی خود قیمت بازار ارز دیجیتال را جابجا کرد | رشد هیجانی بیت کوین ادامه دارد

با نزدیک شدن به سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در کنفرانس «بیت کوین ۲۰۲۴»، تحلیلگران نسبت به آینده بیت کوین خوش‌بین هستند. قیمت بیت کوین در نزدیکی رکورد تاریخی خود قرار دارد و با تشکیل این الگوی کنج نزولی، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت آن می‌تواند تا ۲۵٪ افزایش یابد

تشکیل الگوی صعودی در نمودار قیمت بیت کوین

در ۲۶ جولای، جله (Jelle)، معامله‌گر ارزهای دیجیتال، در صفحه شبکه اجتماعی X خود نوشت: بیت‌کوین یک الگوی «کنج نزولی» عظیم تشکیل داده است؛ دقیقا مشابه اتفاقی که پیش از روند صعودی قبلی افتاد.

الگوی کنج نزولی، معمولا به عنوان یک الگوی معکوس‌کننده روند شناخته می‌شود. در این الگو، قیمت بیت‌کوین دنباله‌ای از سقف‌ها و کف‌های پایین‌تر تشکیل می‌‌دهد که هرچه قیمت بیشتر کاهش می‌یابد شکاف آن عریض‌تر می‌شود. معامله‌گران انتظار دارند روند معکوس شده و این الگو به به سمت بالا شکسته شود.

این تحلیلگر افزود: به نظر می‌رسد قیمت مشتاق است این الگو را رو به بالا بشکند. زمانی که این اتفاق رخ دهد، انتظار دارم این شکست سریع رخ بدهد. تارگت اول من ۸۵٬۰۰۰ دلار است.

تارگت او حدود ۱۵٪ بالاتر از سقف تاریخی قیمت بیت‌کوین در ۷۳,۶۷۹ دلار است که در ماه مارس به آن رسید.

حرکت به ۸۵,۰۰۰ دلار معادل حدود ۲۵٪ افزایش قیمت است. چنین جهشی را در ۲۱ جولای مشاهده کردیم؛ زمانی که بیت‌کوین پس از سقوط به سطوح‌ پایین‌تر و رسیدن به ۵۵,۸۵۴ دلار در ماه جولای، توانست به سطح ۶۸,۱۸۱ دلار بازگردد.

سطح بحرانی بعدی برای معامله‌گران بیت‌ کوین رسیدن به ۶۹,۰۰۰ دلار است؛ همان سقف تاریخی قبلی بیت کوین که در ماه نوامبر ۲۰۲۱ به آن رسیده بود. بر اساس داده‌های کوین گلس (CoinGlass)، رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۹,۰۰۰ دلار، باعث لیکوئید شدن ۹۲۹.۶۵ میلیون دلار سرمایه در قراردادهای شورت خواهد شد.

امپراتور (Emperor)، معامله‌گر ناشناس ارزهای دیجیتال گفت: ما هنوز در یک رنج قیمتی بزرگ قرار داریم، بهتر است فرض کنیم هرچه به ۷۲,۰۰۰ دلار نزدیک‌تر می‌شویم مقاومت بیشتری پیدا خواهیم کرد.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، در صفحه خود در شبکه اجتماعی X نوشت: این گمانه‌زنی‌ها، پس از آن است که بیت‌کوین اکثر افت‌های قیمتی خود را از زمان ۲۵ جولای جبران کرده است، زیرا معامله‌گران منتظرند ببینند وقتی که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق ایالات متحده، در کنفرانس «بیت‌کوین ۲۰۲۴» در نشویل، تنسی سخنرانی می‌کند چه اتفاقی می‌افتد.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، مدیر عامل 10x Research، در ۲۵ ژوئیه نوشت: همچنان که به آخرهفته نزدیک می‌شویم، هیچ‌کس نمی‌خواهد در بیت کوین قرارداد شورت باز کند.

تیلن توضیح داد که انتظارات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر ترامپ در ماه نوامبر به عنوان رییس جمهور ایالات متحده انتخاب شود، برنامه‌های خود را برای ذخیره استراتژیک بیت کوین در کنفرانس بیت کوین در ۲۷ جولای اعلام کند. تیلن معتقد است معامله‌گران فیوچرز از بازکردن قراردادهای شورت روی بیت‌کوین خودداری می‌کنند زیرا می‌ترسند قیمت آن افزایش یابد.

تیلن گفت: زیرا اگر ترامپ راجع به ذخایر استراتژیک صحبت کند، قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. سخنرانی ترامپ ۲۷ جولای (۶ مرداد)  امشب در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران خواهد بود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها