|
کدخبر: 331697

فروش ارز اربعین آغاز شد +‌ قیمت و جزییات

فروش ارز اربعین که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود از فردا ۷ مردادماه آغاز شود، به دلیل تعطیلی سراسری کشور در آن روز، علیرغم آمادگی بانک مرکزی، بر اساس پیگیری‌های انجام شده، تصمیم گرفته شد که فروش این ارز از دوشنبه ۸ مردادماه، مطابق با جزئیات اعلام شده، در سراسر کشور آغاز شود.

اقتصاد فروش ارز اربعین آغاز شد +‌ قیمت و جزییات

به اطلاع می‌رساند که طبق اعلام بانک مرکزی، ارز اربعین برای زوار حسینی (ع) در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان قابل دسترسی است.

خاطرنشان می‌شود، فروش ارز (اسکناس) به زائرین متقاضی اربعین حسینی، حداکثر به مبلغ به مبلغ ۲۰۰۰۰۰ دینار عراق، به هر زائر به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) خواهد بود. ضمناً دریافت هرگونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به جزء معادل ریالی ارز مورد تقاضا (بر اساس نرخ مرکز مبادله)، ممنوع است.

قیمت بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد

​طبق اعلام قبلی، پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از سه پایانه مرزی ۳ پایانه مرزی تمرچین، باشماق، و خسروی از امروز آغاز شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین برای سه پایانه مرزی، گفت: پیش فروش همه مرز‌ها ۱۰ مرداد آغاز می‌شود.

داریوش باقرجوان در خصوص بلیت اتوبوس ایام اربعین حسینی ۱۴۰۳، اظهار کرد: طبق اعلام قبلی، پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از سه پایانه مرزی ۳ پایانه مرزی تمرچین، باشماق، و خسروی از امروز آغاز شده است.

وی با بیان این‌که در ابتدا پیش‌فروش برای این سه مرز که کمترین تقاضا را دارند، شروع شده است، افزود: فعلاً تقاضای چندانی برای این پایانه‌های مرزی نداریم.

وی با بیان این‌که هدف ما این است که این سه پایانه را رونق دهیم تا از فشار بر مرز‌های جنوبی از جمله مهران کاسته شود، تصریح کرد: این کار باعث می‌شود زائران اربعین حسینی دچار سختی نشوند، ضمن این‌که ما نیز به طور شایسته‌ای می‌توانیم به زائران عزیز خدمات‌رسانی کنیم.

بلیط-اتوبوس

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: از ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ پیش‌فروش بلیت رفت و برگشت اتوبوس ایام اربعین در سه مرز باقیمانده و در مجموع مرز‌های ۶ گانه آغاز خواهد شد.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که قیمت بلیت اتوبوس ایام اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین تعیین شده است. بر این اساس نرخ بلیت اتوبوس با توجه به یک سری خالی بودن آن محاسبه می‌شود. به‌عبارت دیگر نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین احتمالا دو برابر می‌شود.

به‌عنوان نمونه بلیت اتوبوس تهران-مهران که در زمان حاضر برای اتوبوس‌های VIP بالغ بر ۳۸۰ هزار تومان است به حدود ۷۶۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. سال گذشته بلیت اتوبوس برای ایام اربعین ۱۲۵ درصد افزایش یافته بود.

نخست وزیر عراق چه دستوری برای اربعین صادر کرد؟

محمد شیاع السودانی، دستور داد تا تمامی تلاش‌ها برای آماده‌سازی همه ساز و کارها و موفقیت‌آمیز برگزار شدن زیارت اربعین و ورود زائران به کار گرفته شود.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، دستور داد تا تمامی تلاش‌ها برای آماده‌سازی همه ساز و کارها و موفقیت‌آمیز برگزار شدن زیارت اربعین و ورود زائران به کار گرفته شود.

به مناسبت نزدیک شدن به ایام اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام)، محمد شیاع السودانی در جلسه عادی شورای وزیران بر تشدید تلاش‌ها برای زمینه‌سازی و موفقیت برگزار شدن زیارت اربعین و نقل و انتقال زائران تأکید کرد.

وی از وزارتخانه‌های ذیربط خواست تا تمام تلاش خود را برای حمایت از استانداری‌ها و راه اندازی کمپین‌های همه جانبه برای آماده‌سازی جاده‌هایی که زائران از آن عبور می‌کنند، به کار گیرند.

این شورا در خلال بررسی تصمیمات در دستور کار خود، ۵ میلیارد دینار به فرمانداری شهر واسط برای آماده سازی و ایجاد پارکینگ حمل و نقل زائران در گذرگاه مرزی زرباطیه و ۷ میلیارد دینار به فرمانداری شهر میسان برای آماده‌سازی گذرگاه مرزی الشیب و همچنین مبلغ ۳.۵ میلیارد دینار به استانداری دیالی برای آماده سازی گذرگاه مرزی منذیریه جهت آمادگی برای استقبال از زائرین اختصاص داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها