|
کدخبر: 331760

بیت کوین آماده صعودی شگفت انگیز شد | قیمت بعدی پادشاه ارز دیجیتال ۸۰۰ هزار دلاری می شود ؟

دیشب در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴، دونالد ترامپ سخنرانی کرد و وعده داد که آمریکا را به «پایتخت ارزهای دیجیتال جهان» تبدیل خواهد کرد. این سخنان چشم‌انداز صعودی زیادی در بازار ایجاد کرده است و برخی تحلیلگران معتقدند که در صورت انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا ۸۰۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد.

اقتصاد بیت کوین آماده صعودی شگفت انگیز شد | قیمت بعدی پادشاه ارز دیجیتال ۸۰۰ هزار دلاری می شود ؟

ترامپ وعده داد که بیت‌کوین را به‌عنوان ذخیره استراتژیک آمریکا انتخاب و آن را به دارایی ملی این کشور تبدیل کند. در این مقاله، پیش‌بینی‌های صعودی تحلیلگران پس از سخنرانی ترامپ را بررسی خواهیم کرد.

قیمت بیت کوین احتمالا از ۸۰۰٬۰۰۰ دلار عبور خواهد کرد

تحلیلگری به نام کریپتو روور (Crypto Rover) یکی از جسورانه‌ترین پیش‌بینی‌ها را پس از سخنرانی شب گذشته ترامپ ارائه کرده است. به عقیده این تحلیلگر، اگر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود، قیمت بیت کوین می‌تواند از ۸۰۰٬۰۰۰ دلار عبور کند.

ترامپ شب گذشته در صحبت‌هایش گفته بود بیت کوین می‌تواند روزی از طلا پیشی بگیرد. روور با استناد به این پیش‌بینی در توییتی نوشت: اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین به ۸۱۳٬۰۵۴ دلار خواهد رسید.

در همین حال، سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتور جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ لایحه‌ای را پیشنهاد کرده اگر تصویب شود، به منظور تبدیل بیت کوین به یک ذخیره رسمی فدرال در آمریکا، طی ۵ سال آینده، ۵٪ از عرضه ۲۱ میلیون واحدی بیت کوین خریداری شده و برای ۲۰ سال نگهداری می‌شود.

در این لایحه آمده است: این بیت کوین حداقل ۲۰ سال نگهداری می‌شود و می‌تواند برای یک هدف استفاده شود و آن کاهش بدهی‌های ملی ماست.

دولت آمریکا در حال حاضر ۲۱۰٬۰۰۰ بیت کوین معادل بیش از ۱۴.۲۶ میلیارد دلار در اختیار دارد. ترامپ وعده داده که در صورت پیروز شدن در انتخابات، این بیت کوین‌ها را به ذخایر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرده و آنها را هرگز به فروش نمی‌رساند.

قیمت بیت کوین به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید

فشار فروش بیت کوین به دنبال سخنرانی ترامپ افزایش یافت اما از آن زمان این ارز دیجیتال در محدوده ۶۷٬۵۰۰ تا ۶۸٬۰۰۰ دلار تثبیت شده است. با این حال، این روند باعث نشده تا برخی از تحلیلگران از جمله دن کریپتو تریدز (Dan Crypto Traders) و تاناکا (Tanaka) از پیش‌بینی بیت کوین ۱۰۰٬۰۰۰ دلاری خود عقب بکشند.

تاناکا معتقد است صندوق‌های ETF به تدریج سرمایه‌گذاران بزرگ بیشتری به بازار بیت کوین جذب می‌کنند:

در درازمدت، من نسبت به رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار و قیمت اتریوم به ۸۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ دلار کاملا خوش‌بین هستم.

تا ۲۶ جولای، صندوق‌های ETF بیت کوین در مجموع ۱۷.۵۸ میلیارد دلار سرمایه جذب کردند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. این در حالی است که در ابتدای ماه این رقم تنها ۱۴.۶۵ میلیارد دلار بود که نشان‌دهنده افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به خرید بیت کوین در روزهای منتهی به سخنرانی ترامپ است.

در همین حال، تحلیلگری به نام کریپتومیست (Cryptomist) پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین بر اساس الگوی کانال صعودی به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.

الگوی وج صعوی: هدف بعدی ۷۴٬۰۰۰ دلار است

در همین حال، نوسانات بیت کوین الگوی وج صعودی را تشکیل داده که می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را تا ماه آگوست به ۷۴٬۰۰۰ دلار برساند. این یعنی بیت کوین در هفته‌های آتی می‌تواند ۹.۳۰٪ نسبت به سطوح فعلی افزایش یابد.در سمت مقابل اما، اگر قیمت به زیر خط روند پایینی الگوی وج صعودی سقوط کند، بسته به نقطه شکست می‌تواند تا محدوده ۶۰٬۰۰۰ تا ۶۶٬۰۰۰ دلاری اصلاح شود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها