|
کدخبر: 331804

خبر جدید از تراموا | منتظر تحول باشید

آنطور که مشخص شد، اولین تراموای چرخ لاستیکی در شهریور ماه وارد کشور خواهد شد.

اقتصاد خبر جدید از تراموا | منتظر تحول باشید

مدت زمان زیادی است که صحبت از تراموا و به کارگیری آن در سیستم حمل و نقل عمومی مطرح می شوو.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ورود ترامواهای چرخ لاستیکی به شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اولین تراموای چرخ لاستیکی شهریور ماه وارد تهران می‌شود.

محسن هرمزی،‌ در مورد ورود ترامواهای چرخ لاستیکی با بیان اینکه توافق نامه‌ای با طرف چینی نوشتیم که براساس آن دو رام تراموای چرخ لاستیکی به عنوان نمونه و تست بدون هیچ هزینه ای در اختیار ما قرار دهند، اظهار کرد: اولین رام در شهریورماه وارد کشور شده و دومین رام از تراموای چرخ لاستیکی نیز در پایان مهرماه وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه قرار است در مسیرهای مورد تأیید شورایعالی ترافیک یعنی محور میدان امام حسین (ع) تا پایانه شرق این ترامواهای اهدایی فعلا تست شود، گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن تست‌ها، قرارداد تولید انبوه منعقد می‌شود.

هرمزی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورایعالی ترافیک کشور را دارد، گفت: با این حال برای انتخاب نوع محصول، قرارداد و ... باید مسئله را با اعضای شورای شهر تهران در میان بگذاریم و به همین علت نیز نمونه تست را وارد می‌کنیم تا نظر دوستان در شورای شهر و متخصصان امر را اخذ کنیم.

تراموا یکی از وسایل حمل و نقل بوده و نوعی واگن برقی محسوب می‌شود. تراموا روی ریل هایی در سطح شهر حرکت می‌کند.  قطارها از زمان ورود به زندگی بشر، شاهد تحولات بیشماری بوده‌اند. از ابداع قطارهای بخار تا ورود قطارهای سبک شهری و قطارهای سریع السیر به زندگی شهرنشینان، کمتر از ۲۰۰ سال گذشته است. شاید آنچه که تغییر چندانی نکرده، علاقه مسافران به خرید بلیط قطار و سفر روی ریل‌های آهنی باشد. در این مطلب، قاصدک ۲۴ به سراغ معرفی تراموا رفته که محبوبیت بسیاری در میان مسافران همیشگی قطارها دارد. همراه من باشید.

تراموا

قطار شهری چیست؟ تراموا با واگن برقی شهری یکی از وسایل حمل و نقل درون شهری به شمار می‌رود. در شبکه تراموا در هر واگن موتوری محرک وجودداشته که تنهایی قابلیت جابجایی مسافران دیگر را دارد. تراموا در زبان انگلیسی به نامهای  Ramway، Tram، trolley، trolley car یا Streetcar شهرت پیدا کرده است.

امروزه این سیستم در شهرهای کوچک و متوسط یکی از رایج‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود. تراموا از انرژی الکتریکی استفاده کرده و بر روی یک مسیر ریلی حرکت می‌کند. از جمله ویژگی‌های تراموا می‌توان به وجود یک تا سه واگن در آن اشاره نمود که همین موضوع باعث سبک‌تر بودن، ارزان‌تر شدن، کوتاه‌تر و منعطف‌تر بودن آن از قطارهای معمولی و خط مترو شده است.

 ناگفته نماند که ترامواها حتی می‌توانند از میان شهرهای کوچک و بزرگ عبور کنند. یکی از تفاوت‌های مهم تراموا با قطار سبک شهری متعلق به استفاده مشترک آن به همراه وسایل نقلیه موتوری از معابر شهری و همچنین عدم نیاز  آن به وجود معابر اختصاصی و غیر هم سطح برای تردد است.

تراموا با سرعتی حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت می تواند حرکت نماید. امروزه در بسیاری از شهرهای اروپایی، آمریکا شمالی و جنوبی، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه از این سیستم حمل نقل عمومی استفاده می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها