|
کدخبر: 331817

آلت کوین ها همراه بیت کوین رشد صعودی دارند | به این ۳ ارز دیجیتال توجه کنید

قیمت بیت‌کوین در اواخر این دوره رشد کرده است، در حالی که قیمت اتریوم به دلیل خروج گسترده سرمایه از صندوق‌های ETF اسپات آن، در این هفته بیش از ۷٪ کاهش یافته است. بر اساس داده‌ها، تاکنون ۳۴۲ میلیون دلار از ETF‌های اسپات اتریوم خارج شده است.

اقتصاد آلت کوین ها همراه بیت کوین رشد صعودی دارند | به این ۳ ارز دیجیتال توجه کنید

همزمان با نزدیک شدن بیت‌کوین به مرز ۷۰،۰۰۰ دلار، توجه دوباره به آلت‌کوین‌ها جلب شده است. تحلیلگران معتقدند که با تداوم روند صعودی بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها نیز می‌توانند بازدهی مثبتی داشته باشند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال کاسپا، استکس و جزمی‌کوین را بررسی خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال کاسپا

خریداران دو روز پیش تلاش کردند تا قیمت کاسپا را به بالای مقاومت ۰.۱۹ دلاری برسانند اما فروشندگان مانع آن شدند.

در صورت اصلاح احتمالی قیمت، میانگین‌های متحرک سطوح حمایتی مهمی هستند که باید به آنها توجه کرد. جهش قیمت از حوالی این میانگین‌ها نشان می‌دهد احساسات مثبت همچنان در بازار پابرجاست و از خرید در کف معامله‌گران خبر می‌دهد. چنین اتفاقی چشم‌انداز شکسته شدن مقاومت ۰.۱۹ دلار و صعود قیمت کاسپا تا ۰.۲۴ دلار را بهبود می‌بخشد.

در سمت مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، می‌توان گفت خریداران تسلیم شده‌اند. این می‌تواند به ریزش قیمت تا حمایت ۰.۱۴ دلاری منجر شود.

در تایم فریم ۴ ساعته، یک الگوی مثلثی صعودی تشکیل شده که در صورت عبور قیمت از مقاومت ۰.۲۰ دلاری تکمیل خواهد شد. هدف این الگو در حوالی ۰.۲۴ دلار است.

در صورت اصلاح قیمت، اولین حمایت مهم میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و سپس خط روند صعودی است. افزایش دوباره از حوالی خط روند می‌تواند قیمت کاسپا را برای مدت بیشتری در داخل الگوی مثلثی نگه دارد. اما اگر قیمت به زیر خط روند سقوط کند، چشم‌انداز صعودی فاقد اعتبار می‌شود و می‌تواند با تشدید فشار فروش، کاسپا را ابتدا تا ۰.۱۶ دلار و سپس تا ۰.۱۴ دلار کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال استکس

قیمت استکس در تاریخ ۱۵ جولای خط روند نزولی خود را به سمت بالا شکست. این نشان می‌دهد ممکن است روند نزولی استکس به پایان خود رسیده باشد.

میانگین‌های متحرک نیز یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و شاخص RSI نیز به محدوده مثبت وارد شده که نشان می‌دهد کفه ترازوی بازار فعلا کمی به سمت خریداران متمایل شده است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای خط گردن برسانند، یک الگوی سر و شانه معکوس تکمیل می‌شود. در صورت تحقق این مهم قیمت استکس می‌تواند ابتدا تا ۲.۵۰ دلار و سپس تا هدف الگوی در حوالی ۲.۶۵ دلار صعود کند.

در صورت ریزش قیمت به زیر میانگین‌های متحرک، روند صعودی متوقف خواهد شد. در این سناریو احتمال سقوط قیمت به زیر ۱.۶۵ دلار وجود خواهد داشت.

در تایم فریم ۴ ساعته شاهد عبور قیمت از ۲ دلار هستیم اما می‌بینیم که خریداران در صعود بیشتر ناتوان بوده‌اند. این نشان‌‌دهنده مقاومت تمام قد فروشندگان در این حوالی است. اگر قیمت دوباره از حوالی میانگین‌های متحرک افزایش یابد، خریداران بار دیگر برای شکستن مقاومت ۲ دلاری تلاش می‌کنند. در صورت موفقیت، قیمت استکس می‌تواند تا ۲.۵۰ دلار صعود کند.

در سمت دیگر، سقوط قیمت استکس به زیر میانگین‌های متحرک می‌تواند این ارز دیجیتال را ابتدا به ۱.۷۲ و سپس به ۱.۶۵ دلار کاهش دهد. احتمالا در این سطوح شاهد افزایش فشار خرید خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال جزمی کوین

قیمت جزمی کوین در تاریخ ۲۵ جولای به زیر ۰.۰۲۷ دلار سقوط کرد. با این حال، این ریزش با فشار خرید معامله‌گران همراه شد و دوباره قیمت افزایش یافت.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۲۸ دلار) در حال حاضر کمی افزایش یافته و شاخص RSI نیز در محدوده مثبت قرار گرفته که از برتری نسبی خریداران خبر می‌دهد. اگر قیمت از مقاومت ۰.۰۳۳ دلاری عبور کند، مومنتوم صعودی احتمالا شدت گرفته و می‌تواند جزمی کوین را تا ۰.۰۳۹ دلار برساند.

در سمت مقابل، اگر قیمت از حوالی مقاومت ۰.۰۳۳ دلاری کاهش یابد، می‌توان گفت فروشندگان در سطوح بالاتر کاملا آماده هستند. چنین اتفاقی می‌تواند جزمی کوین را برای مدتی در محدوده ۰.۰۲۷ تا ۰.۰۳۳ دلاری حفظ کند. اما اگر قیمت به زیر ۰.۰۲۷ دلار برسد، فروشندگان دوباره هدایت بازار را در اختیار خود خواهند گرفت.

در نمودار ۴ ساعته، شاهد تلاش فروشندگان برای توقف رالی صعودی در حوالی ۰.۰۳۳ دلار هستیم. با این حال، نیمه پر لیوان این است که هنوز خریداران فعال هستند و شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و قرار گرفتن RSI در محدوده مثبت از شکست صعودی حمایت می‌کند. در صورت تحقق این مهم، قیمت جزمی کوین می‌تواند تا ۰.۰۳۹ دلار افزایش یابد.

در سمت مقابل، اگر قیمت جزمی کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، پیش‌بینی مثبت در کوتاه‌مدت فاقد اعتبار خواهد شد. این می‌تواند قیمت را تا حمایت ۰.۰۲۷ دلاری کاهش دهد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها