|
کدخبر: 331828

وام ۲۰۰ میلیونی برای مجردها | دولت شرایط دریافت را اعلام کرد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که اشخاصی که شرایط آنها تایید شده است، دارای امکان انتخاب بانک و شعبه مورد نظر خود در طی ۲۴ ساعت می‌باشند.

اقتصاد وام ۲۰۰ میلیونی برای مجردها | دولت شرایط دریافت را اعلام کرد

حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اعلام کرد که روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است. وی اظهار داشت: "همکاری بانک‌ها باید با توجه به ورود به فصل تابستان بهبود یابد و تعداد بیشتری از متقاضیان باید امکان دریافت تسهیلات را داشته باشند." براساس ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و با هدف حمایت از مستاجران، بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در تهران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان هستند.

جنتی اظهار کرد: از جمله شرایط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن متاهل بودن و یا خانم مجرد بالای ۳۰ سال و آقای مجرد بالای ۴۵ سال فاقد مسکن و یا زمین است که در این بخش باید فرم ج آنها سبز باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران تاکید کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده و از سامانه خودنویس و یا مشاوران املاک کد رهگیری دریافت کرده و در سامانه طرح های جامع مسکن برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

او افزود: ۲۴ ساعت بعد از ثبت نام در صورت داشتن شرایط متقاضی می‌تواند اقدام به انتخاب شعبه و بانک مورد نظر خود کند.

وام-ودیعه-1

 وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل ۲۰۰ میلیون شد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلی در نیمسال جاری خبر داد و گفت: مبالغ جدید وام برای ساکنین شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۱۵۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۱۰۰ میلیون تومان شد.

مسعود گنجی اظهار کرد: به همین منظور دانشجویان متقاضی تا هفته آینده شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ مهلت دارند تقاضای خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان می توانند درخواست قبلی خود را رد کرده و درخواست با مبالغ جدید را با شرایطی که وجود دارد، ارائه کنند.

براساس این گزارش، با افزایش وام های ودیعه مسکن، شرایط ضامنین هم تغییر کرده و دانشجویان متقاضی وام ودیعه مسکن براساس شرایط جدید باید ضامن معرفی کنند.

مراحل رد درخواست قبلی و ارسال درخواست با مبلغ جدید:

مراجعه دانشجوی متقاضی به اداره رفاه دانشگاه و بررسی مستندات اولیه توسط کارشناس اداره رفاه

ثبت درخواست کار برای رد وام (توسط دانشگاه)

در صورت رد درخواست وام، درخواست مجدد وام با مبالغ قبلی (۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ میلیون تومان) امکان پذیر نخواهد بود.

تایید رد درخواست وام (توسط کارشناس صندوق)

ثبت درخواست مجدد وام توسط دانشجو به همراه تکمیل مستندات ضمانتی و بارگذاری اجاره نامه (متناسب با مبلغ وام)

تایید و ارسال درخواست ثبت شده به صندوق (توسط دانشگاه)

در صورت عدم مراجعه دانشجو وام با همان مبالغ قبلی برای دانشجو پیگیری خواهد شد و در صورت تایید صندوق به حساب دانشجو واریز می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها