|
کدخبر: 331843

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۴ را بشناسید + تصاویر و مشخصات

تنوع گسترده‌ی برندها و مدل‌های مختلف در بازار، انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ سال ۲۰۲۴ را مشکل کرده است. با این حال، نگران نباشید؛ زیرا راهنمای خرید لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سال ۲۰۲۴ به شما کمک خواهد کرد تا دقیقاً همان دستگاهی را انتخاب کنید که به آن نیاز دارید.

اقتصاد بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۴ را بشناسید + تصاویر و مشخصات

آیا مایلید یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب داشته باشید؟ یا به دنبال یک مدل کمی باریک و سبک‌تر از دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستید؟ شاید نیاز به یک عملکرد بسیار قدرتمند دارید و تمایل دارید به خرید گران‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ سال ۲۰۲۴؟ در هر صورت، با تنوع مدل‌های مختلف، لپ تاپ‌های گیمینگ برای گیمرهای حرفه‌ای به بازار عرضه شده‌اند که قدرت گرافیکی بسیار بالا را فراهم می‌کنند، بنابراین برآورده کردن نیازها و انتظارات شما امکان‌پذیر است.

با این راهنمای خرید همراه شوید تا بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۴ از برندهای مختلف را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله تلاش کردیم بهترین مدل‌های بازار را برای سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف جمع‌آوری کنیم تا گیمرها و کاربران مختلف بتوانند مناسب‌ترین گزینه برای نیاز خود را پیدا کنند.

شما همچنین می‌توانید لپتاپ مورد نظر خود را در لیست بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۴، بهترین لپ تاپ های دل ۲۰۲۴، بهترین لپ تاپ های اچ پی ۲۰۲۴ و بهترین لپ تاپ های اپل ۲۰۲۴ هم پیدا کنید. اگر به‌دنبال لپ تاپ با قیمت مناسب‌تر هستید، جستجو در لیست بهترین لپ تاپ های لنوو ۲۰۲۴، بهترین لپ تاپ های ایسوس ۲۰۲۴ و بهترین لپ تاپ های ایسر ۲۰۲۴ هم خالی از لطف نخواهد بود. اما اگر می‌خواهید لپ تاپی داشته باشید که تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک گیمر را داشته باشد، تا انتهای این راهنمای خرید همراه ما بمانید.

لپ-تاپ-ایسوس-۱

MSI Titan ۱۸ HX – بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۴

    صفحه نمایش: ۱۸ اینچ Mini LED، رزولوشن ۲۴۰۰×۳۸۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    پردازنده مرکزی: Intel Core i۹-۱۴۹۰۰HX

    پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX ۴۰۹۰

    رم: ۱۲۸ گیگابایت DDR۵-۵۶۰۰ (۳۲GB x ۴)

    حافظه ذخیره‌سازی: ۴ ترابایت NVME SSD Gen ۴×۴ (۲TB x ۲ in RAID۰)

    قابلیت‌های اتصال: دو درگاه تاندربولت ۴، سه پورت USB Type-A ۳.۲ Gen ۲، اسلات اس دی کارت، جک ۳.۵ میلی‌متری، پورت HDMI ۲.۱، اترنت، اسلات قفل، وای فای ۷، بلوتوث ۵.۴

    شارژدهی باتری: حدود ۳ ساعت

    وبکم: ۱۰۸۰ پیکسل، HDR و IR

    وزن: ۳.۶ کیلوگرم

    نقاط قوت: کیبورد عالی، نمایشگر روشن و زیبای mini LED، عملکرد گیمینگ قدرتمند، رم و حافظه‌ فوق‌العاده

    نقاط ضعف: صدای زیاد فن، کیفیت صدا می‌توانست بهتر از این باشد، قیمت بالا

MSI Titan ۱۸ HX هرآنچه از یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند انتظار دارید را در اختیاران قرار می‌دهد و صادقانه باید بگوییم که از گرانترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۴ نمی‌توانیم انتظاری کمتر از این داشته باشیم. این دستگاه ام‌اس‌آی که می‌تواند بهترین لپ تاپ گیمینگ جهان ۲۰۲۴ لقب بگیرد، به‌دلیل قیمت بالا، دور از دسترس بسیاری از کاربران خواهد بود.

MSI در لپ تاپ Titan ۱۸ HX از نمایشگری زیبا، صفحه کلیدی مکانیکی و سیستم پردازشی قدرتمند استفاده کرده و تجربه‌ای لذت‌بخش را به گیمرها ارائه داده است. MSI Titan ۱۸ HX از پردازنده مرکزی Intel Core i۹-۱۴۹۰۰HX و کارت گرافیک قدرتمند Nvidia GeForce RTX ۴۰۹۰ بهره برده و نسبت به نسل قبلی، افزایش قدرت چشمگیری ندارد؛ اما ترکیب این دو پردازنده با رم ۱۲۸ گیگابایت (شامل ۴ رم ۳۲ گیگابایت) و ۴ ترابایت حافظه SSD، این دستگاه را به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۴ تبدیل کرده‌اند. این میزان رم و فضای ذخیره‌سازی، بیشتر از چیزی است که هر گیمری به آن نیاز دارد. MSI Titan ۱۸ HX همچنین از بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی و استفاده از نرم‌افزارهای سنگین طراحی و ویرایش ویدیو است.

پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل نسبت به لپ تاپ های گیمینگ نسل سیزدهم اینتل، پیشرفت زیادی در عملکرد ندارند؛ اما MSI Titan ۱۸ HX در برخی از سخت‌ترین آزمایش‌ها نشان داده که فوق‌العاده عمل می‌کند. این دستگاه در اجرای بازی Cyberpunk ۲۰۷۷ روی پیش‌تنظیم Ray Tracing Ultra عالی کار کرده است.

ویژگی دیگری که نقش موثری در تجربه استفاده از Titan ۱۸ HX دارد و آن را به در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۴ قرار می‌دهد، کیبورد مکانیکی Cherry MX است که استفاده از آن بسیار راحت و آسان است. این ویژگی، یک مزیت مهم در هنگام بازی و تایپ کردن به حساب می‌آید. البته، جای تاسف است که MSI از این کلیدها برای قسمت نامبرپد و کلیدهای جهت‌دار استفاده نکرده.

نکته برجسته دیگری که در Titan ۱۸ HX می‌بینیم، صفحه نمایش ۱۸ اینچ Mini LED است که ۱۱۲.۴ درصد از گاموت رنگی DCI-P۳ را پوشش می‌دهد و حداکثر روشنایی آن به ۵۵۹ نیت می‌رسد. به این ترتیب، بازی و تماشای و فیلم و سریال در این نمایشگر HDR فوق‌العاده‌ خواهد بود.

MSI با این لپ تاپ بازی قدرتمند، تا حد زیادی توانسته قابلیت‌های یک دسکتاپ قدرتمند را داخل یک شاسی لپ تاپ قرار دهد. Titan ۱۸ HX برای افرادی که فضای مناسبی برای دسکتاپ ندارند و می‌خواهند بهترین لپ تاپ گیمینگ بازار را داشته باشند، گزینه‌ای فوق‌العاده خواهد بود؛ البته اگر توانایی پرداخت قیمت بالای آن را داشته باشند.

لپ-تاپ-ایسوس

Asus ROG Strix Scar ۱۶ (۲۰۲۳)

    صفحه نمایش: ۱۶ اینچ Mini LED، رزولوشن +QHD، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز

    پردازنده مرکزی: Intel i۹-۱۳۹۸۰HX

    پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX ۴۰۸۰ / Nvidia GeForce RTX ۴۰۹۰

    رم: ۱۶ و ۳۲ گیگابایت

    حافظه ذخیره‌سازی: ۲ ترابایت M.۲ PCL ۴.۰ SSD

    قابلیت‌های اتصال: یک درگاه تاندربولت ۴ USB-C، یک پورت USB-C Gen ۲، دو پورت USB-A ۳.۲ Gen ۲، یک درگاه HDMI ۲.۱، لن ۲.۵G، جک ۳.۵ میلی‌متری، وای فای ۶E، بلوتوث ۵.۲

    شارژدهی باتری: حدود ۷ ساعت

    وزن: ۲.۴۸ کیلوگرم

    نقاط قوت: نورپردازی زیبای RGB، سیستم پردازشی پرقدرت، نمایشگر زیبا با رنگ‌ و کنتراست عالی، فریم‌ریت سه رقمی در تنظیمات اولترا

    نقاط ضعف: پورت‌ها به کناره‌ها منتقل شده‌اند، طراحی ظاهری آن برای همه خوشایند نیست، ترک‌پد می‌توانست بهتر از این باشد

لپ تاپ دیگری که می‌تواند انتخاب بهتری برای طیف گسترده‌تری از کاربران باشد، Asus ROG Strix Scar ۱۶ است. این دستگاه به‌لطف پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند سری RTX ۴۰ از عهده‌ی اجرای هر بازی برمی‌آید. ایسوس در لپ تاپ ROG Strix Scar ۱۶ توانسته تعادل و ترکیب دقیقی از سیستم خنک‌کننده، بهره‌وری پردازنده مرکزی و قدرت پردازنده گرافیکی را ایجاد کند. تمام این‌ها، در قالب یک شاسی زیبا با رنگ‌بندی RGB قرار گرفته‌اند. نمایشگر عالی Mini LED مزیت دیگری است که تجربه استفاده از این لپ تاپ گیمینگ را لذت‌بخش می‌کند.

درباره طراحی ظاهری ROG Strix Scar ۱۶ باید گفت که اگر به‌دنبال یک دستگاه جمع‌وجور و ظریف هستید، این گزینه برای شما مناسب نخواهد بود. پنل RGB این لپ تاپ را می‌توان خاموش کرد؛ اما به‌طور کلی، همه‌چیز در ساختار این لپتاپ برای بازی طراحی شده و نباید از آن انتظار داشت که باریک، سبک‌وزن و ساده باشد.

ایسوس در لپ تاپ ROG Strix Scar ۱۶ از صفحه نمایش Mini LED Nebula HDR استفاده کرده که یکی از بهترین‌های بازار است. این نمایشگر از روشنایی ۱۱۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها را با دقت و پویایی بالایی به نمایش می‌گذارد. تعادل، عمق رنگ‌ها و کنتراست نیز عالی هستند. به تمام این‌ها، پشتیبانی از دالبی اتموس و سیستم فراگیر مجازی را هم اضافه کنید که در ترکیب با یکدیگر، تجربه‌ای همه‌جانبه را به ارمغان می‌آورند.

سیستم پردازشی نیز از دیگر نقاط قوتی است که ROG Strix Scar ۱۶ را به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۴ تبدیل کرده. در این لپ تاپ گیمینگ از پردازنده i۹-۱۳۹۸۰HX و کارت گرافیک سری RTX ۴۰ استفاده شده که از برترین مشخصات برای اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌ها هستند. این لپ تاپ با کارت گرافیک RTX ۴۰۹۰ و پردازنده i۹-۱۳۹۸۰HX در بررسی‌ها نشان داده که قوی‌تر از Asus ROG Zephyrus M۱۶ و لپ تاپ گرانتر Razer Blade ۱۸ عمل می‌کند. ROG Strix Scar ۱۶ که از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس است، شما را تا چندین سال از خرید لپ تاپ جدید بی‌نیاز می‌کند.

ویژگی مثبت دیگر، فریم‌ریت سه رقمی در تنظیمات اولترا است که جای هیچ تردیدی از بابت قدرت خام این لپ تاپ باقی نمی‌گذارد. در مجموع، اگر می‌خواهید یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۴ را داشته باشید که ارزش خرید بالایی داشته باشد، Asus ROG Strix Scar ۱۶ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

خرید-لپ-تاپ

MSI Titan GT۷۷ HX ۱۳V

    صفحه نمایش: ۱۷.۳ اینچ mini LED، رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز

    پردازنده مرکزی: Intel Core i۹-۱۳۹۸۰HX با ۱۶ هسته و ۳۲ رشته

    پردازنده گرافیکی: GeForce RTX ۴۰۹۰ با رم ۱۶ گیگابایت

    رم: ۳۲ گیگابایت DDR۵

    حافظه ذخیره‌سازی: ۲ ترابایت SSD

    شارژدهی باتری: تا ۵ ساعت

    قابلیت‌های اتصال: ۲ پورت تاندربولت ۴، ۳ پورت USB ۳.۲ Gen ۲، یک درگاه HDMI، درگاه mini DisplayPort، ریدر SD Card، پورت ترکیبی ۳.۵ میلی‌متری، اترنت ۲.۵Gbps، وای فای ۶E، بلوتوث ۵.۲

    ضخامت و وزن: ۳۷ میلی‌متر، ۳.۴۷ کیلوگرم

MSI Titan GT۷۷ یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۴ است که تا چندین سال دوام می‌آورد. این لپتاپ همه‌جانبه، امتحان خود را با پردازنده انویدیا GeForce RTX ۴۰۹۰ پس داده است. این هیولا از یک تراشه گرافیکی اختصاصی با رم ۱۶ گیگابایتی برخوردار شده و می‌تواند بازی‌ها را با نرخ فریم فوق‌العاده بالا، حتی با فعال کردن HDR، به بهترین شکل اجرا کند.

لپ تاپ ام اس آی Titan GT۷۷ به فناوری هوشمندانه DLSS ۳.۰ هم مجهز شده که فریم‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را بین هر فریم تولید شده توسط GPU ایجاد می‌کند. MSI در این لپ تاپ از پردازنده اینتل Core i۹-۱۳۹۸۰HX استفاده کرده که ۱۶ هسته و ۳۲ رشته دارد و فرکانس حداکثری آن به ۵.۶ گیگاهرتز می‌رسد.

اگر سرعت عملکرد بالا و یک صفحه نمایش mini LED باورنکردنی می خواهید، لپ تاپ MSI Titan GT۷۷ HX ۱۳V بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۴ برای شما خواهد بود. البته فراموش نکنید که برای خرید چنین هیولایی باید قیمت بالایی را پرداخت کنید. با چنین مبلغی می‌توانید یک کامپیوتر با پردازنده گرافیکی RTX ۴۰۹۰ و یک مانیتور گیمینگ مناسب بخرید.

گفتنی‌است که صدای فن این لپتاپ ام اس آی بلند است. همچنین،‌ فقط بخشی از کیبورد آن از سوئیچ‌های کلید مکانیکی استفاده می‌کند. چنین نقاط ضعفی، نسبت به قیمتی که برای لپ تاپ پرداخت می‌‌کنید، بیشتر به چشم می‌آید. با این‌حال، MSI Titan GT۷۷ HX ۱۳V یکی از سریع‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار است و یکی از بهترین نمایشگرها را ارائه می‌دهد.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها