|
کدخبر: 331861

تاثیر کاهش قیمت بیت کوین بر بازار آلت‌کوین‌ها | خرس ها در برابر بیت کوین ۷۰ هزار دلاری ایستادند

بیت‌کوین از سطح ۷۰,۰۰۰ دلار کاهش یافته که نشان‌دهنده دفاع قوی خرس‌ها در برابر مقاومت‌های بالاسری است. با این حال، این کاهش قیمت تأثیر چندانی بر آلت‌کوین‌ها نداشته است.

اقتصاد تاثیر کاهش قیمت بیت کوین بر بازار آلت‌کوین‌ها  | خرس ها در برابر بیت کوین ۷۰ هزار دلاری ایستادند

 سرمایه‌گذاران به امید یک شکست قیمتی رو به بالا در نوسانات چند روز اخیر، اقدام به انباشت بیت‌کوین کرده‌اند. طبق گزارش کوین‌شیرز، در هفته گذشته، بیت‌کوین شاهد ورود ۵۱۹ میلیون دلار سرمایه بوده است. به این ترتیب، مجموع ورودی‌های ماه جولای تا کنون به ۳.۶ میلیارد دلار رسیده و مجموع ورودی‌های سال جاری به ۱۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. این شرکت بر این باور است که بحث‌ها درباره احتمال در نظر گرفتن بیت‌کوین به عنوان یک دارایی ذخیره استراتژیک توسط ایالات متحده و کاهش ممکن نرخ بهره در ماه سپتامبر، اعتماد به بیت‌کوین را تقویت کرده است.

جدول-بیت-کوین

صدای صعودی دیگر نیز مربوط به رائول پال (Rul Pal)، بنیان‌گذار و مدیرعامل گلوبال ماکرو اینوستور (Global Macro Investor) است که در صفحه X خود بیان کرد شرایط اقتصادی در حال بهبودی است و باعث رالی بیت کوین خواهد شد. وی انتظار دارد که این رالی تا حداقل پایان ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت شاخص دلار (DXY)

شاخص قدرت دلار ایالات متحده در چند روز گذشته داخل یک کانال نزولی در حال معامله بوده است.

نمودار-دلار

رالی بازگشتی از خط حمایت به میانگین‌های متحرک رسیده است که احتمالا به عنوان یک سد قوی عمل کند. اگر قیمت با شیب تندی از میانگین‌های متحرک به پایین بازگردد، خرس‌ها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا شاخص را به زیر کانال برسانند. اگر موفق به این کار شوند، شاخص دلار می‌تواند تا ۱۰۲.۵۰ کاهش پیدا کند.

در صورتی که این شاخص دلار، میانگین‌های متحرک را رو به بالا بشکند، دیدگاه منفی فوق باطل خواهد شد. در چنین حالتی، می‌توان انتظار یک رالی تا خط مقاومت کانال را داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در ۲۹ جولای (۸ مرداد) به ۷۰٬۰۰۰ دلار رسید، اما گاوها نتوانستند قیمت را در سطوح بالا حفظ کنند. سایه بلند کندل‌استیک نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار هستند.

نمودار-بیت-کوین

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۵٬۳۰۴ دلار، موج آبی رنگ) برسانند. اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به بالا بازگردد، نشان از خرید در کف خواهد داشت. در چنین حالتی، گاوها تلاش خواهند کرد که قیمت را به ۷۲٬۰۰۰ دلار و سپس ۷۳٬۷۷۷ دلار برسانند.

اگر خرس‌ها بخواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند. اگر موفق به این کار شوند، می‌توان انتظار داشت که نوسان بیت کوین برای چند روز دیگر ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم (ETH)

اتریوم در ۲۴ جولای (۳ مرداد) میانگین‌های متحرک را رو به پایین شکست، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به حمایت مهم ۳٬۰۰۰ دلاری برسانند.

نمودار-اتریوم

این نشان می‌دهد که گاوها در سطوح پایین، حمایت خود را دریغ نمی‌کنند. خریداران در حال تلاش هستند تا قیمت اتریوم را در بالای میانگین‌های متحرک حفظ کنند. اگر موفق به این کار شوند، رالی اتریوم می‌تواند تا خط روند نزولی ادامه پیدا کند. احتمالا این سطح به عنوان یک سد قوی عمل خواهد کرد. اگر قیمت از این خط به پایین بازگردد، می‌توان انتظار یک نوسان در محدوده حرکتی مذکور برای چند روز دیگر را داشت.

از طرف دیگر، یک شکست قیمتی به بالای خط روند نزولی می‌تواند ستاپ نزولی فوق را باطل کند. در چنین حالتی، رالی اتریوم تا ۴٬۰۹۴ دلار دور از ذهن نخواهد بود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها