|
کدخبر: 331911 سارا سمیع شمس

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران:

چالش واردات در صنف تزئینات داخلی ساختمان | فروش کالای بی کیفیت با قیمت گزاف!

میلانی گفت: واردات لمینت حدود ۴ سال است که ممنوع شده است و این باعث شده است یکسری از تولید کنندگان از این فرصت سواستفاده کرده و محصول با کیفیت بسیار پایین و قیمت بالا به مشتری عرضه کنند.

اقتصاد چالش واردات در صنف تزئینات داخلی ساختمان | فروش کالای بی کیفیت با قیمت گزاف!

تابستان فصل مناسبی برای ایجاد تغییرات در فضای داخلی خانه ها است و اغلب بسیاری از تعمیرات و تغییرات منازل در این فصل انجام می شود. تزئینات داخلی ساختمان شامل مجموعه متنوعی از عناصر است که در کنار هم، فضای داخلی را زیباتر و دلنشین می کنند. از مهم ترین این عناصر می توان به کفپوش ها اشاره کرد که شامل مواردی مانند سنگ، سرامیک، پارکت، لمینت و موکت است. دیوارپوش ها نیز نقش بسزایی در طراحی داخلی دارند و شامل رنگ، کاغذ دیواری، سنگ، آجر نما و پانل های چوبی می شوند.

همچنین سقف به عنوان یکی دیگر از اجزای مهم تزئینات داخلی، می تواند با گچ بری، سقف کاذب، نورپردازی و پوشش های متنوع دیگر، جلوه خاصی به فضا ببخشد. درب ها و پنجره ها نیز با انواع مختلف چوبی، فلزی و شیشه ای، نمای داخلی را تکمیل می کنند. مبلمان و لوازم تزئینی همچون آینه، پرده، فرش، گلدان و تابلو نیز در شکل دهی به زیبایی فضا نقش مهمی ایفا می کنند. در نهایت، روشنایی با چراغ های سقفی، دیواری و لوسترها، کار طراحی داخلی را به اتمام می رساند.

در همین رابطه خبرنگار گسترش نیوز در گفتگو با آیدا میلانی، رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران به بررسی چالش های مختلف در این صنف پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

آیدا-میلانی-صنف

چالش مهم در صنف تزئینات داخلی ساختمان

آیدا میلانی، رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران به خبرنگار گسترش نیوز گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های صنف تزئینات داخلی ساختمان این است که پس از اختصاص کد آیسیک کلمه فروش از جواز کسب صنف ما حذف شده است و فقط خدماتی تلقی می شود، در صورتی که عمده اعضای صنف ما کار فروش انجام می دهند و این باعث شده که ضریب اینتا کد اعضای صنف ما با ضریب خدمات (۲۵درصد) محاسبه شود، در صورتی که ضریب اینتاکد فروش(۱۰درصد) است. تمام اجرت نصب توسط نصاب دریافت می شود و‌متاسفانه مالیات آن توسط واحد صنفی پرداخت می شود.

وی درباره مشکلات مربوط به واردات مواد اولیه افزود: واردات لمینت حدود ۴ سال است که ممنوع شده و این باعث شده است یکسری از تولید کنندگان (نه همه) از این فرصت سواستفاده کرده و محصول با کیفیت بسیار پایین و قیمت بالا به مشتری عرضه کنند. این روند باعث ضعیف شدن این صنعت از صنف تزئینات داخلی ساختمان می شود که از دولت تقاضا داریم واردات لمینت رو آزاد نماید تا در کشور رقابت سالم بین جنس داخلی و جنس خارجی صورت گیرد.

تداخل صنف های دیگر با صنف تزئینات داخلی ساختمان

رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران اشاره کرد: مسئله دیگر تداخل صنفی در رسته دوخت ونصب ولوازم مربوطه  با صنف پارچه فروشان در رسته فروش پارچه های پرده ای است و علت این است که کلمه فروش از رسته های تزئینات ساختمان حذف شده است و رسته دوخت ونصب پرده های پارچه ای از این فرصت سواستفاده می کنند. اخطار پلمپ و به اعضای این رسته داده شده است و حتی پلمپ هم انجام داده اند. رسته پارچه فروشان فقط حق فروش پارچه پرده ای دارند و اجازه سفارش گرفتن برای دوخت و فرستادن نصاب به منازل را ندارند و تنها صنف ما که خدماتی است، اجازه اعزام نصاب به منازل را دارد.

با کسب و کارهای آنلاین موافق هستید؟

میلانی در پاسخ به این سوال گفت: یکسری از کسب و کارهای آنلاین با قیمت های نسنجیده باعث شده اند تا نرخ بازار را بهم بریزد. در حال حاضر کسب و کارهای آنلاین تحت نظارت اتحادیه نیستند ولی اگر همگی تحت نظر اتحادیه بیایند ساماندهی خوبی صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان تهران در پایان به خبرنگار گسترش نیوز گفت: فصل تابستان تقریبا اوج کار این اتحادیه است ولی به دلیل رکود شدید بازار، هیچ یک از کالاهای مورد اشاره گران نشده بلکه خیلی از همکاران به دلیل امرار ‌معاش روزانه در برخی مواقع حتی مشاهده شده است که با سود ۲ الی ۳ درصد کالای خود را عرضه می ‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها