|
کدخبر: 331968

ریپل در بازار ارز دیجیتال شگفتی آفرید

برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را به دورویی در رسیدگی به مقررات ارزهای دیجیتال متهم کرد. گارلینگ‌هاوس این اتهامات را با توجه به رویدادهای اخیر در شکایت SEC علیه بایننس بیان کرد و گفت که این نهاد قانون‌گذار قصد تغییر شکایت اولیه را دارد.

اقتصاد ریپل در بازار ارز دیجیتال شگفتی آفرید

به نظر می‌رسد که پرونده چند ساله SEC علیه ریپل در حال نزدیک شدن به پایان است. پس از این تحولات اخیر، قیمت ریپل نیز در حال افزایش است.

برد گارلینگ هاوس، SEC را مورد انتقاد قرار داد

گارلینگ هاوس، به دلیل آنچه که او معتقد است شیوه‌های قانون‌گذاری متناقض و گیج‌کننده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داد. در بیانیه اخیر، گارلینگ هاوس به رویکرد دورویی SEC اشاره و خاطرنشان کرد که گری گنسلر، رئیس SEC گفته بود قوانین واضح هستند، اما به نظر نمی‌رسد SEC بتواند آنها را به طور مداوم اجرا کند.

به همین دلیل، مدیر عامل ریپل بیان کرد که اقدامات SEC منجر به «گیج شدن هر چه بیشتر این صنعت» می‌شود.

این اقدام SEC در تلاشی برای جلوگیری از صدور حکم دادگاه در رابطه با اینکه آیا طبق آزمون هاوی (Howey)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، متیک (MATIC)، فایل‌کوین (FIL)، اتم (ATOM)، سندباکس (SAND)، مانا (MANA)، الگورند (ALGO)، اکسی اینفینیتی (AXS) و کوتی (COTI) اوراق بهادار تحت هستند یا خیر، صورت گرفته است.

SEC به دنبال اصلاح شکایت بایننس است

روز دوشنبه، SEC قصد خود را برای اصلاح شکایت اولیه خود علیه بایننس اعلام کرد. این امر، پیشرفت صدور حکم دادگاه در رابطه با اوراق بهادار بودن توکن‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

در پرونده SEC اشاره شده است که این نهاد قانون‌گذار قصد دارد شکایت خود را تغییر دهد تا نگرانی‌های مربوط به اوراق بهادار بودن توکن‌های شخص ثالث را برطرف کند تا نیازی به صدور حکم فوری دادگاه در مورد این موضوع نباشد. بایننس خاطرنشان کرد که تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای اصلاح شکایت نشان می‌دهد تغییرات احتمالی به توکن‌های موجود در پرونده محدود نمی‌شود.

قصد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای اصلاح شکایت خود علیه صرافی بایننس اصلاح کند، از جمله در رابطه با «اوراق بهادار بودن دارایی‌های کریپتویی شخص ثالث»، احتمالاًبه این معنی است که قاضی مجبور نیست تصمیم بگیرد که آیا ده‌ها توکن مانند سولانا و متیک هنوز اوراق بهادار ثبت نشده هستند. اگرچه در این پرونده نام هیچ توکنی ذکر نشده است، معامله‌گران آن را نشانه‌ای از پایان یافتن اختلاف حقوقی بین SEC و Ripple Labs می‌دانند.

در طول این جنجال، دونالد ترامپ نیز با حمایت از مواضع مدیرعامل ریپل، به سایر منتقدان گری گنسلر، رئیس SEC، پیوست. ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، اعلام کرد که اگر به قدرت بازگردد، به دلیل آنچه که او «کمپین ضد کریپتو» SEC نامیده است، در اولین روز ریاستش، گنسلر را جایگزین خواهد کرد.

ترامپ اظهار داشت که رئیس جدیدی را معرفی خواهد کرد که از نوآوری و آینده دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده استقبال کند. دیگر شخصیت‌های با نفوذ در فضای ارز دیجیتال، از جمله میلیاردر مارک کوبان (Mark Cuban)، از این دیدگاه وی استقبال کردند. کوبان پیش‌تر اظهار داشت که گنسلر به عنوان یک قانون‌گذار، پا از گلیم خود فراتر گذاشته است.

جنگ ریپل و SEC به پایان نزدیک می‌شود

ظاهرا جنگ حقوقی بین ریپل و SEC که در دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد نیز در حال پایان است. پیروزی جزئی ریپل در سال ۲۰۲۳، پس از اینکه یک قاضی اعلام کرد XRP تمام فاکتورهای آزمون هاوی را برای اوراق بهادار در هنگام فروش به عموم مردم برآورده نمی‌کند، یک نوع آماده‌سازی برای تصمیم نهایی دادگاه است.

با این حال، هنوز نگرانی‌هایی در مورد فروش XRP به سرمایه‌گذاران نهادی وجود دارد. با این حال، برد گارلینگ هاوس، همچنان امیدوار است که این موضوع حل شود. تحلیلگران حقوقی معتقدند ممکن است پس از حکم نهایی دادگاه، درخواست تجدیدنظر داده شود.

قاضی فیلیس همیلتون (Phyllis Hamilton) از دادگاه ایالتی ناحیه شمالی کالیفرنیا نیز اجازه داد که یک دعوی مدنی علیه ریپل به محاکمه برسد. این شکایت ادعا می‌کند که مدیر عامل ریپل با اظهارات نادرست در طول مصاحبه در سال ۲۰۱۷ درگیر کلاهبرداری از طریق اوراق بهادار شده است. با این وجود، گارلینگ‌هاوس همچنان تاکید دارد که طبق آزمون هاوی، XRP یک اوراق بهادار نیست و تصمیم قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) در سال گذشته نیز نشان‌دهنده صحت این موضوع است.

فرد ریسپولی، وکیل مدافع XRP، اخیراً در مورد تاریخ صدور حکم گمانه‌زنی کرده است. با وجود چندین درخواست در انتظار و احتمال درخواست تجدیدنظر، تصمیم نهایی می‌تواند به طور قابل توجهی بر چشم انداز ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

وکیل ریپل، تاریخ مهمی را برای پرونده ریپل و SEC فاش کرد

فرد ریسپولی، پیش‌بینی خود را در رسانه‌های اجتماعی بیان و به کاهش امید خود برای صدور حکم در ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) در رابطه با مرحله جبران خسارت اشاره کرد. او در صفحه X خود اظهار داشت:

زمانبندی من برای رسیدن به پیش‌بینی ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) برای حکم جبران خسارت رو به اتمام است!

این بیانیه نشان‌دهنده بی‌صبری و حدس‌وگمان فزاینده در میان جامعه XRP است.

از طرفی، پرونده ریپل و SEC اخیراً شتاب بیشتری گرفته و قاضی آنالیسا تورس در رابطه با مجازات‌ها و دستورات قضایی بحث‌هایی داشته است. انتظار می‌رود که به زودی و احتمالا در آگوست، حکم نهایی صادر شود، زیرا جولای بدون اتفاقات مهمی رو به پایان است. کارشناسان حقوقی پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به مخاطرات زیاد، پس از تصمیم دادگاه، درخواست تجدیدنظر فوری صورت گیرد.

مایکل (Mickle) شرکت مشاور ثروت و سایر ناظران، با توجه به پیروزی‌های متعدد ریپل، پرونده SEC علیه ریپل را یکی از ضعیف‌ترین آنها می‌دانند. با این حال، هر دو طرف هنوز ممکن است به تصمیمات قبلی اعتراض کنند. این امر، لایه دیگری از پیچیدگی را به نبرد حقوقی این دو می‌افزاید.

علاوه بر این، چندین طرح از جمله موارد مربوط به شواهد کارشناسی، عمومی کردن اسناد و قضاوت نهایی در انتظار حل و فصل است. تعدادی از تحلیلگران حقوقی، مانند فرد ریسپولی و جیمز مورفی (James Murphy)، معتقدند که قاضی تورس ممکن است طرح‌های قاضی سارا نتبرن (Sarah Netburn) را در نظر نگرفته و تا پایان جولای یا آگوست در رابطه با جبران خسارت، حکم نهایی را صادر کند.

واکنش بازار به اخبار ریپل

XRP، توکن بومی ریپل به دنبال اصلاحیه SEC در شکایت بایننس، واکنش خوبی نشان داد. این پیشرفت جدید، بسیاری را به فکر انداخته است که پایان دعوای طولانی مدت SEC و ریپل نزدیک باشد. قیمت ریپل بیش از ۸٪ افزایش یافته و به ۰.۶۵ دلار رسیده است. در نتیجه، XRP توانست جایگاه USDC در رتبه ششم از نظر ارزش بازار را تصاحب کند. علاوه بر این، فعالیت نهنگ‌های XRP نیز در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

انباشت XRP توسط نهنگ‌ها سر به فلک کشیده است

طبق داده‌های سنتیمنت، ارائه‌دهنده داده‌های آنچین، در پنج هفته گذشته افزایش قابل توجهی در تعداد کل کیف‌پول‌هایی که حداقل ۱۰٬۰۰۰ توکن XRP دارند، مشاهده می‌شود. داده‌های سنتیمنت نشان می‌دهند که در مجموع ۲۷۹٬۴۰۰ آدرس کوسه و نهنگ در حال حاضر در XRP Ledger وجود دارد که نشان‌دهنده بازگشت به بالاترین سطح شش ماهه است. در سال ۲۰۲۴، همبستگی بین رشد این کیف پول‌های بزرگ و ارزش بازار آن به طور قابل توجهی قوی بوده است.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها