|
کدخبر: 331996

پیش‌ فروش بلیط اتوبوس تهران-نجف | قیمت نهایی اعلام شد

مطابق با گزارش مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، قیمت پیش‌فروش بلیت اتوبوس مسیر تهران به نجف برای ایام اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ حدود ۲.۶ میلیون تومان اعلام شده است. این افزایش قیمت نسبت به سال‌های گذشته، احتمالاً به دلیل افزایش هزینه‌های عملیاتی و سوخت در شرایط تورمی کشور است. هرچند ممکن است برخی از این افزایش قیمت‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشند.با توجه به اهمیت این سفر معنوی، انتظار می‌رود مسئولان به دنبال راه‌حل‌هایی برای کاهش فشار مالی بر زائران باشند و قیمت‌ها را تا حد ممکن مناسب‌تر کنند. همچنین نظارت دقیق بر روند قیمت‌گذاری بلیت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

اقتصاد پیش‌ فروش بلیط اتوبوس تهران-نجف | قیمت نهایی اعلام شد

مهدی خضری در مورد پیش‌فروش بلیت اتوبوس مسیر تهران-مهران گفت: با توجه به این‌که هنوز نرخ مصوب بلیت این مسیر به ما اعلام نشده است، نمی‌توانیم پیش‌فروش را از سرگیری کنیم.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر فقط بلیت اتوبوس تهران-نجف پیش‌فروش می‌شود، افزود: قیمت بلیت این مسیر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: پیش فروش بلیت برای روز ۱۶ مرداد است و روزانه ۱۰ تا ۱۵ سرویس به مقصد نجف انجام خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که با استفاده از ۴۰۰ اتوبوس عراقی زائران اربعین از تهران به نجف منتقل می‌شوند، گفت: بلیت فقط در مسیر تهران-نجف پیش‌فروش می‌شود و برای مسیر برگشت (نجف-تهران) پیش‌فروش نداریم.

سقف برداشت از خودپردازهای مبادی مرزی یک میلیون تومان شد

برداشت نقدی روزانه از خودپردازها ثابت و سیار به صورت درون بانکی و شتابی مسیر تردد زائران اربعین تا سقف یک میلیون تومان شد.

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به زائران اربعین حسینی، برداشت نقدی روزانه از خودپردازها ثابت و سیار به صورت درون بانکی و شتابی مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کلیه نقاط مرزی با کشور عراق، از ۱۶ مرداد ماه تا ۱۶ شهریورماه سال جاری را تا سقف یک میلیون تومان افزایش داد.

در بخشنامه شماره ۰۳.۱۰۵۳۹۳ مورخ ۱۰ مرداد ماه این بانک تأکید شده است، بانک‌ها با توجه به فرارسیدن مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و لزوم ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران حسینی،‌ ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش کمّی و کیفی خدمات در شعب و باجه‌های کشیک در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کلیه نقاط مرزی با کشور عراق، از تاریخ ۱۶‌ مرداد ماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۶ شهریور ماه سال جاری نسبت به تمهید اقدامات فنی لازم در سوییچ صادرکنندگی آن بانک به منظور افزایش سقف روزانه برداشت وجه نقد از خودپرداز (شتابی و درون بانکی) تا مبلغ (۱۰.۰۰۰.۰۰۰ریال) اقدام کنند.

همچنین شبکه بانکی در بازه زمانی مزبور موظف است در خودپردازهای ثابت و سیار آن بانک مستقر در مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی در استان‌های برشمرده، امکان برداشت وجه نقد به ازای هر تراکنش تا سقف مبلغ (۱۰.۰۰۰.۰۰۰ریال) در هر روز (شتابی و درون بانکی)، اقدام و متناسب با میزان تقاضای زائران، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای تامین به موقع اسکناس و ایران‌چک مورد نیاز با همکاری اداره نشر اسکناس و خزانه این بانک و پول‌گذاری مناسب دستگاه‌های هدف، اقدام مقتضی به عمل آورند.

پرواز-اربعین

زمان فروش بلیت‌ پروازهای اربعین اعلام شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از فروش بلیت پروازهای اربعین از هفته آینده خبر داد. مقصود اسعدی سامانی با اعلام این خبر گفت: از هفته آینده شرکت‌های هواپیمایی به تدریج دسترسی خرید بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب را برای مسافران باز خواهند کرد و مسافران می توانند بلیت‌های خود را تهیه کنند.

گفتنی است؛ بنا بر دستورالعمل فروش پروازهای اربعین، بهای کل بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر شش میلیون تومان و همچنین بهای کل بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به اسثناء استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شده است.

صدور بلیت به صورت یک طرفه یا دو طرفه به انتخاب مسافر است. لذا فروش اجباری بلیت دوطرفه به عنوان شرط لازم برای صدور بلیت ممنوع است.

به منظور یکسان‌سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت‌های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز، مبلغ ۲۵ درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود. از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰ درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود.

منبع: حیات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها