|
کدخبر: 332055

طرح طلایی آمریکا برای بیت کوین | بازار ارز دیجیتال وارد فاز جدیدی می شود

سناتور لومیس اعلام کرده که با توجه به تورم بالا و بدهی ملی، ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت‌کوینی می‌تواند راه‌حلی برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر باشد.

اقتصاد طرح طلایی آمریکا برای بیت کوین | بازار ارز دیجیتال وارد فاز جدیدی می شود

سناتور سینتیا لومیس در تاریخ ۳۱ جولای، لایحه‌ای تحت عنوان "ذخیره استراتژیک بیت‌کوین" را به سنای ایالات متحده ارائه داد. این لایحه پیشنهاد می‌کند که دولت ایالات متحده ۵ درصد از کل عرضه بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی استراتژیک خریداری کند.

هدف این لایحه، ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز از خزانه‌های امن بیت‌کوین تحت کنترل وزارت خزانه‌داری ایالات متحده است.

همچنین، این لایحه تأکید می‌کند که تدابیر امنیت سایبری و فیزیکی سخت‌گیرانه‌ای برای جلوگیری از دزدی وجوه بیت‌کوین باید اتخاذ شود. هدف نهایی این طرح، انباشت ۱ میلیون بیت‌کوین در طول زمان است.

بیانیه‌ای که به همراه معرفی این لایحه منتشر شده، به مشکلات اقتصادی و بدهی ملی ۳۵ تریلیون دلاری ایالات متحده اشاره دارد.

بیت-کوین-صعود

سناتور لومیس اعلام کرده که با توجه به تورم بالا و بدهی ملی، ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت‌ کوینی می‌تواند راه‌حلی برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر باشد.

این لایحه همچنین بر حق حضانت شخصی بیت‌کوین در ایالات متحده تأکید کرده است؛ حقی که در حال حاضر تحت فشار برخی قانون‌گذاران ایالات متحده قرار دارد.

طرح سناتور لومیس برای خرید ۵ درصد از کل عرضه بیت‌کوین، پیش از این توسط سیاستمدارانی مانند رابرت اف. کندی جونیور و دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ هم مطرح شده است.

با این حال، چند روز بعد از اینکه ترامپ وعده داد که بیت‌کوین‌ های ایالات متحده را نخواهد فروخت، دولت فعلی آمریکا ۲۹۸۰۰ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرد.

این اقدام با انتقاد مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال و دیگر چهره‌های معروف صنعت کریپتو مواجه شد.

در این میان، برخی امیدوارند که مشکلات تورمی و بحران دلار بتواند دلیلی قانع‌کننده برای بازگشت به دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین باشند.

در همین راستا، مت بل، مدیرعامل توربوفیش (Turbofish)، معتقد است که ناپایداری ارزهای فیات باعث نگرانی‌های جهانی شده و می‌تواند موجب تقاضا برای بیت‌کوین شود.

منتظر جهش قیمت ADA باشیم؟

قیمت ارز دیجیتال کاردانو (ADA) همزمان با افت کلی بازار، در حال حاضر شاهد یک روند اصلاحی است. با این حال، داده‌های درون زنجیره‌ای و تحلیل‌های تکنیکال نشان‌دهنده چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای ADA هستند.

در یک اقدام جالب توجه، کیف‌پول‌هایی که بین ۰.۱ میلیون تا ۱۰ میلیون ADA دارند، اخیرا ذخایر خود را افزایش داده‌اند. تا ۱۷ جولای، این کیف‌پول‌ها تقریبا ۵.۵۷ میلیارد ADA داشتند؛ این رقم تا یکم آگوست، به ۵.۶۹ میلیارد ADA رسید. به عبارتی، این گروه از نهنگ‌ها در عرض دو هفته، ۱۲۰ میلیون ADA انباشت کرده‌اند. این موضوع، نشان‌دهنده اعتماد روزافزون دارندگان بزرگ به کاردانو است و نشان از احتمال صعودی شدن روند قیمت ADA دارد.

از طرفی، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) کاردانو در حال حاضر در سطح منفی ۱۵ قرار دارد. از لحاظ تاریخی، وقتی نسبت MVRV بین منفی ۲۰ تا منفی ۲۸ قرار می‌گیرد، اغلب به عنوان یک فرصت خرید شناخته می‌شود. جهش نسبت MVRV از این محدوده نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از قیمت‌های پایین‌تر برای افزایش ذخایر خود استفاده کرده‌اند.

در کل، انباشت اخیر نهنگ‌ها و بهبود شاخص MVRV، تغییر مثبتی در بازار کاردانو محسوب می‌شود و می‌تواند ADA را در یک موقعیت قوی‌ برای رشد در آینده قرار دهد.
در حال حاضر، کاردانو در محدوده قیمتی ۰.۳۸ دلار معامله می‌شود. شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح ۳۰.۴۵ قرار دارد که نشان‌دهنده شرایط اشباع فروش است. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش در بازار ADA ممکن است کاهش یابد و در صورت تداوم حضور خریداران، منجر به بازگشت قیمت شود.

خرید عظیم ۱۲۰ میلیونی توسط نهنگ‌های کاردانو! منتظر جهش قیمت ADA باشیم؟

به گفته تحلیلگران، اگر ADA بتواند به بالاتر از سطح ۰.۳۹ دلار عبور کند، می‌تواند با یک رشد ۲۰ درصدی، به سمت هدف ۰.۴۷ دلار حرکت نماید. در این مسیر، مقاومت ۰.۴۵ دلار سطح مهمی است که ADA باید برای حفظ مومنتوم صعودی خود، آن را شکست دهد.

منبع: رمزارزنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها