|
کدخبر: 332139

نیازی به شرکت‌های چینی نیست / قیمت تمام شده مسکن کاهش پیدا می کند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت که هدف اصلی از حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه مسکن، کاهش زمان لازم برای احداث و کاهش هزینه‌های نهایی است. او تأکید کرد: "در زمینه ساخت مسکن، نیازی به ورود شرکت‌های خارجی نداریم، اما می‌توانیم فناوری‌های جدید اجرایی در صنعت ساختمان را به کشور وارد کنیم."

اقتصاد نیازی به شرکت‌های چینی نیست / قیمت تمام شده مسکن کاهش پیدا می کند

در جلسه تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن، سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ابراز کرد: "استفاده از اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان‌ها، به ویژه در زمینه عمران، ساختمان و مسکن، تأکید رهبری انقلاب است. امروز نیز با هدف اصلی این حرکت و ارائه برخی از دستاوردها در این حوزه، میزبان کنسرسیوم‌های شرکت‌های دانش‌بنیان کشور هستیم تا در این زمینه توافق‌نامه‌های لازم را امضا کنیم."

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث یک هزار واحد از واحدهای نهضت ملی و پروژه‌های مشارکتی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها را در برنامه داریم، گفت: حمایت ما از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها مالی و تسهیلاتی نیست بلکه در حمایت‌ها به دنبال ایجاد پلتفرم‌هایی هستیم که ساختار بروکراسی را تغییر دهیم و به ساختار شبکه‌ای برسیم که بتوانیم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم.

غفوری هدف از مشارکت دانش‌بنیان‌ها را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و سایر شیوه‌های ساخت، کاهش زمان ساخت، کاهش قیمت تمام شده و کیفی سازی عنوان کرد و افزود: برای خروجی بهتر، مقاوم‌سازی بیشتر ساختمان‌ها و از همه مهم‌تر کاهش هزینه تمام شده به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌رویم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ورود شرکت‌های چینی به ساختمان سازی در بخش صنعتی سازی نوین و تکنولوژی اجرایی جدید در حوزه ساخت خبر داد و گفت: در موضوع ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی نداریم، اما موضوع مهم استفاده از تکنولوژی‌های اجرایی جدید در دنیا است که در این بخش با برخی کشورها تعامل خواهیم داشت.

وی افزود: به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت‌های چینی، تکنولوژی‌های اجرایی جدید ساختمان‌سازی را وارد کشور کنیم و در این زمینه چند شرکت چینی از پروژه‌های ساختمان کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کردند؛ در مذاکره با چینی‌ها پتانسیل خوبی در این شرکت‌ها برای تکنولوژی‌های اجرایی در کشورمان دیدیم که سنگ بنای این مشارکت‌ها از بیش از یک سال پیش گذاشته شد.

غفوری با بیان اینکه برخی از این تکنولوژی‌ها به شکل ساختمان‌های پیش‌ساخته است، گفت: این تکنولوژی وارد بخش عملیاتی و در کارخانه می‌شود که در تلاش هستیم بتوانیم این تکنولوژی را با تجربه داخلی آمیخته کنیم و به اهداف خود در زمینه ورود تکنولوژی‌های اجرایی جدید برسیم.

وی گفت: اما آنچه که مهم است این است که باید در زمینه تامین مالی صنعتی سازی مسکن بیشتر تلاش و توجه شود. آنچه که مهم است این است که بانک ها باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.

مسکن-چینی-1

فناوری چینی ساخت مسکن در راه ایران!

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ورود فناوری چینی ساخت و ساز کشور خبر داد و گفت:‌ چند شرکت چینی از پروژه‌های مسکن شهرهای جدید پردیس و پرند بازدید کردند.

سعید غفوری در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن اظهار کرد:  استفاده از اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان‌ها به ویژه در بخش عمران و ساختمان و مسکن کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این‌که ساخت ۱۰۰۰ واحد به صورت مشارکتی با در قالب نهضت ملی مسکن در دستور کار است، افزود:‌حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش ساختمان فقط نباید مالی باشد، باید پلتفرم‌هایی را طراحی کنیم تا ساختار بروکراسی به ساختار شبکه‌ای تبدیل شود.

وی ادامه داد: در صنعتی‌سازی ساختمان باید به دنبال کاهش زمان اجرا، ارتقا کیفیت، مقاوم‌تر شدن ساختمان‌ها، کاهش هزینه‌ها و ... باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از حضور شرکت‌های چینی برای ورود فناوری‌های نوین ساخت خبر داد و در عین حال اضافه کرد: در موضوع ساخت مسکن هیچ نیازی به ورود شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی نداریم، اما موضوع مهم استفاده از فناوری‌‌های نوین ساخت و ساز مسکن و ساختمان است.

غفوری با اشاره به بازدید چند شرکت چینی از پروژه‌های مسکن شهرهای جدید پردیس و پرند، اظهار کرد: در مذاکره با چینی‌ها پتانسیل خوبی در این شرکت‌ها برای تکنولوژی‌های اجرایی در کشورمان مشاهده شد.

وی تاکید کرد: در تلاشیم فناوری نوین را با تجربه داخلی آمیخته کنیم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده در زمینه ورود فناوری‌های اجرایی دست یابیم.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها