|
کدخبر: 332187

قیمت بیت کوین به کف بازار ارز دیجیتال رسید | نهنگ ها برای خرید آماده می شوند ؟

در پنج روز گذشته، قیمت بیت‌کوین دچار افت ۱۴٪ شده و از ۷۰،۱۳۵ دلار به ۶۰،۴۶۵ دلار کاهش یافته است. با این حال، در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین تا حدودی بهبود یافته و به بالای ۶۲،۰۰۰ دلار رسیده است.

اقتصاد قیمت بیت کوین به کف بازار ارز دیجیتال رسید | نهنگ ها برای خرید آماده می شوند ؟

این حرکت نزولی قیمت بیت‌کوین را می‌توان به نگرانی‌های کلان‌اقتصادی و احتمال وقوع رکود پس از انتشار داده‌های ضعیف در بخش اشتغال مرتبط دانست. به عبارت دیگر، انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصادی شده و این امر بر روی قیمت بیت‌کوین نیز تأثیر گذاشته است.

کاهش قیمت بیت کوین باعث لیکوییدیشن ۱ میلیارد دلاری شد

طبق داده‌های کوین‌گلس، ۱۴٪ کاهش قیمت بیت‌کوین در پنج روز گذشته منجر به لیکوییدیشن پوزیشن‌هایی به ارزش تقریباً ۱ میلیارد دلار شده است. با وجود فروش تهاجمی، مشخص نیست که آیا قیمت بیت کوین در این سطح تثبیت خواهد شد یا خیر.

نمودار-بیت-کوین (1)

همین چشم‌انداز نزولی را می‌توان در سراسر بازار سهام ایالات متحده مشاهده کرد که منجر به ۲.۴٪ کاهش قیمت نزدک و ۶٪ کاهش قیمت S&P نسبت به سقف اخیر خود شد.

چرا بازار کریپتو در حال سقوط است؟

نگرانی‌های مربوط به رکود در ایالات متحده پس از گزارش ضعیف مشاغل در روز جمعه تشدید و باعث ریزش سراسری بازار شد. بسیاری به شاخص رکود قانون سام (Sahm Rule Recession Idicator) اشاره کردند که به ۰.۵۳٪ رسیده و اکنون بسیار بالاتر از آستانه رکود در ۰.۵۰٪ قرار دارد.

طبق داده‌های فرد (FRED)، در قانون سام، زمانی که میانگین متحرک سه ماهه نرخ بیکاری ملی (U3) نسبت به حداقل میانگین‌های سه ماهه ۱۲ ماه قبل، به ۰.۵۰٪ یا بیشتر افزایش یابد، نشان‌دهنده رکود است.

نمودار-خطی-بیت-کوین

با این حال، پیتر برزی (Peter Berezi)، رئیس گلوبال استراتژیست (Global Strategist) و مدیر تحقیقات بی‌سی‌ای ریسرچ (BCA Research)، این نگرانی‌ها را رد کرد و گفت:

قانون سام از نظر تکنیکال امروز اجرا نشد. تصمیم FRED برای جمع کردن «همه نرخ‌های بیکاری گذشته» منجر به ثبت سیگنال ۰.۵۳٪ به جای ۰.۴۹۳۷٪ شده است.

با این حال، قانون جاشی (Joshi Rule) از بی‌سی‌ای ریسرچ، پس از ثبت ۰.۲۳٪، بسیار بالاتر از سطح “Event Horizon” در ۰.۲٪، رکود را نشان می‌دهد. قانون جاشی، میانگین متحرک سه ماهه نرخ بیکاری نیروهای تعدیل‌شده‌ دائمی را اندازه‌گیری می‌کند و نه اخراج‌های موقت. اگر این میانگین از کف ۱۲ ماه گذشته خود ۰.۲٪ افزایش یابد، نشان‌دهنده شروع یک رکود است.

آیا زمان خرید در کف رسیده است؟

علیرغم ریزش اخیر بیت کوین، در پلتفرم سنتیمنت ارزش بازار ۳۶۵ روزه به ارزش تحقق یافته (MVRV)، در حال حاضر حدود ۸.۲٪ و بسیار بالاتر از سطح میانگین صفر است. این معیار نشان می‌دهد سرمایه‌گذارانی که بیت کوین را در سال گذشته خریداری کرده‌اند به طور متوسط ​​۸.۲٪ سود داشته‌اند.

اگر MVRV به زیر یک آستانه خاص کاهش یابد، هولدرهای کوتاه مدت تسلیم خواهند شد و به هولدرهای بلندمدت اجازه می‌دهند بیت کوین را با تخفیف خریداری کنند. در این رابطه، MVRV در بازه ۳۶۵ روزه از مارس ۲۰۲۳ به زیر سطح صفر نرسیده است. بنابراین، اگر بیت کوین با کاهش قیمت روبرو شود و به این اندیکاتور اجازه دهد به سطوح منفی برسد، چندان غافلگیرکننده نخواهد بود.

نمودار-بازار-بیت-کوین

طبق نمودار سود/ضرر جهانی (Global In/Out of Money) اینتودبلاک، تقریباً ۵.۵۳ میلیون آدرس، ۲.۲۴ میلیون بیت کوین را با قیمت متوسط ​​۵۵٬۵۰۱ دلار خریداری کرده‌اند. این سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را بین ۴۱٬۷۰۰ دلار تا ۶۲٬۰۰۰ دلار خریداری کردند و اکنون به نقطه سربه‌سر نزدیک شدند و در سطح ۵۵٬۵۰۰ دلار نیز دوباره این اتفاق خواهد افتاد. با این حال، این سرمایه‌گذاران معمولاً اگر قیمت به سمت سطح میانگین ورودی ​​آنها کاهش یابد، احتمالاً دارایی بیشتری انباشت کنند. بنابراین، ۵۵٬۵۰۰ دلار یک سطح حمایتی مهم است که برای از سرگیری روند صعودی باید حفظ شود.

نمودار-توپی

MVRV در بازه ۳۶۵ روزه نشان می‌دهد که احتمال کاهش قیمت بیشتری وجود دارد و نمودار GIOM نیز نشان می‌دهد که احتمالا به زودی شاهد یک صعود دیگر باشیم. با این وجود، باید دید که سرمایه‌گذاران چه رفتاری از خود نشان خواهند داد؟

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها