|
کدخبر: 332189

نهنگ ها در ماه آگوست آماده شکار آلت کوین ها می شوند | قیمت تون کوین نجومی می شود ؟

در بازار کریپتو، دارایی‌های مختلف روندهای متفاوتی را طی کرده‌اند، اما در مجموع در هفته گذشته شاهد سیر نزولی بوده‌ایم. به‌طوری که حتی در 24 ساعت گذشته، ارزش کل بازار 4% کاهش داشته است.

با وجود این روند نزولی عمومی، برخی دارایی‌ها توجه سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ‌ها) را به خود جلب کرده‌اند. این سرمایه‌گذاران بزرگ سعی می‌کنند خلاف روند کلی بازار عمل کرده و با امید به افزایش قیمت در هفته‌های آینده، به این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کنند. در ادامه، به بررسی سه آلت‌کوین خواهیم پرداخت که مورد توجه این نهنگ‌های کریپتویی قرار گرفته‌اند.

افزایش تعداد نهنگ‌های تون کوین (TON)

قیمت تون‌ کوین (TON)، ارز دیجیتال مرتبط با پیام‌رسان محبوب تلگرام، در ماه گذشته ۲۰٪ کاهش یافته است و داده‌های آنچین نشان می‌دهند که این وضعیت یک فرصت خرید را برای نهنگ‌ها فراهم کرده است.

بررسی نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (MVRV) تون‌ کوین نشان می‌دهد که این آلت‌ کوین ارزان‌تر از ارزش منصفانه قیمت‌گذاری شده است و سیگنال خرید می‌دهد.

در زمان نگارش این مطلب، نسبت‌های MVRV تون‌ کوین در میانگین‌های متحرک مختلف منفی است. نسبت‌های MVRV این آلت کوین برای میانگین‌های متحرک ۳۰ روزه و ۹۰ روزه به ترتیب ۶.۳۹٪- و ۶.۸۷٪- هستند.

شاخص-تون-کوین

این معیار نسبت بین قیمت فعلی یک دارایی و میانگین قیمتی را که تمام توکن‌های آن خریداری شده‌اند، اندازه‌گیری می‌کند. وقتی این نسبت زیر صفر باشد، یعنی ارزش فعلی بازار آن دارایی کمتر از قیمتی است که اکثر سرمایه‌گذاران آن را خریدند.

طبق سوابق، نسبت‌های منفی MVRV فرصتی برای خرید به‌حساب می‌آیند و سیگنال مناسبی برای معامله‌گرانی است که می‌خواهند یک توکن را در قیمت نزولی بخرند و در قیمت بالاتر به سود برسند.

همراه با کاهش قیمت TON، نهنگ‌های این ارز دیجیتال میزان دارایی خود را افزایش داده‌اند. بر اساس داده‌های سنتیمنت (Santiment)، تعداد نهنگ‌های TON که بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن دارند، در ماه گذشته ۲٪ افزایش یافته است. تعداد آدرس‌های نهنگ‌های TON در حال حاضر در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد.

شاخص-تون۱

افزایش تقاضای نهنگ‌ها همچنین می‌تواند منجر به افزایش تمایل سرمایه‌گذاران خرد شود.

نمودار-خطی-بیت-کوین

در زمان نگارش این مطلب، TON با قیمت ۶.۰۴ دلار معامله می‌شود. اگر تمایل سرمایه‌گذاران خرد به این توکن افزایش یابد و توکن یک روند صعودی را آغاز کند، ممکن است قیمت آن به ۶.۸۱ دلار برسد.

هولدرهای بزرگ، دارایی ترون (TRX) خود را افزایش می‌دهند

داده‌‌های آنچین از اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهند که خالص جریان دارایی‌ هولدرهای بزرگ TRX در ۳۰ روز گذشته به میزان ۲۴۳٪ افزایش یافته است.

هولدر-بیت-کوین

هولدرهای بزرگ به آدرس‌هایی اطلاق می‌شود که بیش از ۰.۱٪ از کل عرضه در گردش یک دارایی را در اختیار دارند. خالص جریان دارایی آن‌ها اختلاف بین میزان خریدوفروش این سرمایه‌گذاران را در یک دوره زمانی خاص اندازه‌گیری می‌کند.

وقتی خالص جریان دارایی افزایش می‌یابد، یعنی نهنگ‌ها در حال افزایش سرمایه هستند. این یک علامت صعودی تلقی می‌شود و به یک افزایش قیمت احتمالی اشاره می‌کند.

لازم به‌ ذکر است که با وجود روند جانبی (Sideways) ترون در ماه گذشته، نهنگ‌‌ها توکن‌های TRX خود را افزایش داده‌اند. نمودار روزانه ترون نشان می‌دهد این آلت کوین در تمام ماه جولای (تیر) در یک کانال افقی حرکت کرده و در آخرین روز معاملاتی ماه، محدوده پایینی این کانال را به صورت نزولی شکسته است.

قیمت-تی-آر-ایکس

در زمان نگارش این مطلب، قیمت TRX در محدوده ۰.۱۲۷ دلار است و در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ۲.۲٪ رشد بوده است. اگر انباشت نهنگ‌ها ادامه یابد، می‌تواند تقاضای گسترده‌تری را برای این آلت کوین ایجاد کند و منجر به افزایش قیمت TRX به ۰.۱۳ دلار یا بالاتر شود.

قیمت-بایننس

طی چند هفته گذشته، تعادل نسبی بین فشارهای خرید و فروش BNB مانع از حرکت شدید قیمت آن در هر دو جهت شده است.

با این حال، شاخص جریان پول چایکین (CMF) بی‌ان‌بی در طول این دوره روند صعودی خود را حفظ کرده است. این شاخص، جریان پول ورودی و خروجی یک دارایی را اندازه‌گیری می‌کند. در زمان نگارش این مطلب، CMF بی‌ان‌بی برابر با ۰.۲۴ است.

حرکت جانبی قیمت بی‌ان‌بی در کنار CMF در حال افزایش آن، نشان‌دهنده واگرایی صعودی احتمالی است. این شاخص نشان می‌دهد که جریان ورودی پول به این توکن در حال افزایش است که اغلب نشانه‌ای از انباشت توسط سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر است.

با وجود اینکه قیمت بی‌ان‌بی در حال تثبیت جانبی است، افزایش CMF آن نشان می‌دهد که قدرت این توکن در حال افزایش است.

قیمت-تون

در زمان نگارش این مطلب، قیمت BNB در محدوده ۵۲۸ دلار است، اگر BNB موفق شود از این محدوده خارج شود و به سطوح بالاتر برسد، قیمت آن می‌تواند به ۶۱۷ دلار برسد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها