|
کدخبر: 332195

اتصال خودروهای برقی به پریز ناوگان حمل ونقل | تاثیر آلودگی های محیطی بر زندگی مردم چیست؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با توجه به چالش‌های زیست‌محیطی و آلودگی هوا، لازم است که به سمت برقی‌سازی خودروها پیش برویم. عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح دومین خط تولید شارژرهای خودروهای برقی در آزادراه تهران- قزوین (پنج کیلومتر بعد از پل کردان) تصریح کرد: در زمینه خودروهای برقی، با پیشرفت‌های جهانی همگام شده‌ایم و همچنین فناوری‌های مرتبط با برقی‌سازی می‌تواند تأثیرات مثبتی در سایر صنایع داشته باشد و به‌طور قطع به ایجاد مشاغل جدید کمک خواهد کرد.

اقتصاد اتصال خودروهای برقی به پریز ناوگان حمل ونقل | تاثیر آلودگی های محیطی بر زندگی مردم چیست؟

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع خودروهای برقی به دو دلیل یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است. نخست اینکه شهرهای ما دیگر قادر به تحمل آلودگی‌های زیست‌محیطی نیستند و دوم اینکه سوخت‌های بنزین و گازوئیل هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کنند. خودروهای برقی این امکان را به ما می‌دهند که از سوخت‌های تجدیدپذیر بهره‌برداری کنیم. وزیر صمت همچنین اعلام کرد که این ایستگاه شارژ دارای توان ۲۴۰ کیلووات و شامل دو شارژر سریع ۱۲۰ کیلوواتی است. به عبارت دیگر، این ایستگاه می‌تواند به‌طور هم‌زمان چهار خودرو را با استانداردهای CCS۲ و GB/T شارژ کند.

وی اضافه‌کرد: در حال حاضر مالکان خودروهای برقی با استاندارد شارژ CCS۲ و GB/T می توانند از شارژرهای DC این جایگاه استفاده کنند.

گفتنی است در حال حاضر شرکت «مکو» گروه مپنا و تعدادی دیگر از تولیدکنندگان زیرساخت شارژ خودروهای برقی پروژه هایی را در مسیرهای بین شهری آغاز کرده‌اند.

بدیهی است که همکاری و مشارکت مالکان مراکز خدماتی بین شهری می توانند در مسیر ایجاد زیرساخت شارژ خودروهای برقی تاثیر بسیاری داشته باشد و از سویی سودآوری را برای این مراکز ایجاد کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها