|
کدخبر: 332204

سورنتو جدید بازار خودرو را قبضه می کند

بر اساس گزارش، شرکت کوشا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش کیا در ایران، با آزادسازی واردات خودرو به کشور، قصد دارد خودروهای لوکس‌تر و گران‌تر کیا را در طرح ویژه جانبازان که سقف قیمتی آن حداکثر ۳۵ هزار یورو است، عرضه کند. این شرکت خودروهای کیا تلوراید و سورنتو را در این طرح وارد ایران خواهد کرد.

اقتصاد سورنتو جدید بازار خودرو را قبضه می کند

طبق اعلام روابط عمومی کوشا خودرو، این دو خودرو بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای کیا محسوب می‌شوند. در میان این دو مدل، سورنتو برای ایرانیان آشناتر است، زیرا نسل‌های قبلی آن در کشورمان حضور داشته اند. اکنون کوشا خودرو قصد دارد نسل چهارم این شاسی‌بلند خوش‌نام کره‌ای را به ایران بیاورد. همچنین تلوراید، اولین بار در ابتدای سال ۲۰۱۹ در دیترویت آمریکا معرفی شده است.

تلوراید اولین محصول کیا محسوب می‌شود که به‌ طور خاص برای بازار ایالات‌متحده طراحی شده و بازار اصلی آن همین کشور است. کار طراحی این خودرو نیز در مرکز طراحی کیا در کالیفرنیا انجام شده است. تلوراید در بازار خودرو آمریکا با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شد به‌ گونه‌ای که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه از آن در بازار این کشور به فروش رسید و به یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌ بلندهای کلاس خود تبدیل شد.

تلوراید فقط با یک پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد بنابراین، در بازار کشورمان هم همین پیشرانه را خواهیم دید اما سورنتو بسته به بازار، با پیشرانه‌ های مختلفی شامل ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و توربو، ۳.۵ لیتری V6 و ۱.۶ لیتری توربوشارژ پلاگین‌ هیبریدی عرضه می‌شود که بین ۱۸۰ تا ۲۷۲ اسب بخار قدرت دارند

شرکت کوشا خودرو با فعالیت بیش از یک دهه گذشته در حوزه واردات خودرو به عنوان عضو رسمی و فعال انجمن واردکنندگان خودرو کشور با واردات بیش از ۲۵۰۰۰ دستگاه انواع خودرو های سواری و همچنین تامین و توزیع قطعات یدکی اصلی در سراسر کشور توانسته است سابقه قابل قبولی از خود در بازار ایران از خود به جای گذارد.

تیپ EX سورنتو پلاگین هیبریدی از امکانات رفاهی مناسبی مانند صندلی‌های جلو برقی مجهز به گرم‌کن، نمایشگر مرکزی ۱۲٫۳ اینچی، رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی، چراغ‌های جلوی LED، پشتیبانی بی‌سیم از اپل CarPlay و اندروید Auto و درگاه‌های متعدد USB بهره می‌برد.

امکان به‌روزرسانی نرم‌افزاری آنلاین دردسترس دارندگان خودرو قرار دارد. مجموعه‌ی کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار حرکت بین خطوط، کروز‌کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار خروج از خط عقب، هشدار برخورد در نقاط کور و سیستم پیش‌گیری از برخورد از جلو نیز در این خودرو وجود دارند.

خودرو کیا سورنتو SX Prestige با افزایش قیمت ۲٬۸۰۰ دلار نسبت‌به سال گذشته اکنون با قیمت ۵۴٬۴۶۵ دلار به‌فروش می‌رسد. در این نسخه امکاناتی مانند صندلی با روکش چرم، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و تهویه، سیستم صوتی بوز و دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی ارائه می‌شود. خودرو مذکور از همه‌ی سیستم‌های کمک‌راننده‌ بهره می‌برد و مشتریان می‌توانند آپشن دوربین ۳۶۰ درجه را نیز سفارش دهند.

قیمت خودرو جدید کیا سورنتو EX دیفرانسیل‌جلو ۴۰٬۰۶۵ دلار و نسخه‌ی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک ۴۱٬۸۶۵ دلار است. این قیمت‌ها نسبت‌به سال گذشته به‌ترتیب ۱٬۷۰۰ و ۱٬۲۰۰ دلار افزایش یافته‌اند. نسخه‌ی SX Prestige با قیمت پایه‌ی ۴۸٬۲۶۵ دلار عرضه خواهد شد.

 سورنتو ۲۰۲۵ از مدل قبلی ارزان‌تر است؛ دلیلش این است که اکنون یک‌تریم سطح پایه جدید برای انتخاب وجود دارد. تریم EX اکنون با قیمت پایه ۴۹۳۶۵ دلار (معادل ۳ میلیارد تومان) اولین‌تریم برای سورنتو پلاگین هیبرید است. این خودرو ۲۳۰۰ دلار کمتر از مدل پایه سال گذشته است و شما همچنان همان پیشرانه هیبریدی را دارید که ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتون متر گشتاور دارد.

تریم EX همچنان دارای امکاناتی لوکس مانند گرمکن صندلی‌های جلو با تنظیم برقی، صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی مرکزی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی، چراغ‌های جلو LED، اپل کارپلی و اندروید اتو است. همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک‌راننده مانند دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقاط کور و جلوگیری از برخورد از جلو و غیره استاندارد هستند.

تریم SX Prestige با قیمت ۵۴۴۶۵ دلاری (معادل ۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان)، ۲۸۰۰ دلار بیشتر از سال گذشته است. این تریم شامل مواردی مانند تزئینات چرمی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، سیستم بلندگو Bose، صفحه‌نمایش دوگانه ۱۲.۳ اینچی برای راننده و سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی خواهد بود. مجموعه کامل کمک‌های راننده کیا مانند جلوگیری از برخورد در نقطه کور، جلوگیری از برخورد از جلو، جلوگیری از برخورد عقب و دوربین دید فراگیر است.

کیا همچنین قیمت و جزئیات سورنتو هیبریدی ملایم را اعلام کرد. قیمت مدل پایه EX دیفرانسیل جلو ۴۰۰۶۵ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) تعیین شده است. با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک، برچسب قیمتی به ۴۱۸۶۵ دلار می‌رسد. در همین حال، سورنتو هیبریدی SX Prestige با جهش ۴۴۰۰ دلاری، از ۴۸۲۶۵ دلار (معادل ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان) شروع می‌شود. هر دو مدل هیبریدی سورنتو اواخر امسال عرضه خواهند شد.

 

 

منبع: آخرین خودرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها