|
کدخبر: 332208

آسانسور قیمت بیت کوین زیر ۶۰ هزار دلار رفت | هفته درخشان بیت کوین در راه است

قیمت بیت کوین اخیرا با افت همراه بوده و به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار رسیده است. اگرچه این روند نزولی ادامه دارد، اما ترکیبی از عوامل تکنیکال و اقتصاد کلان همچنان از رشد قیمت بیت کوین در هفته‌های آینده حمایت می‌کنند.

اقتصاد آسانسور قیمت بیت کوین زیر ۶۰ هزار دلار رفت | هفته درخشان بیت کوین در راه است

علی‌رغم سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار، برخی تحلیلگران معتقدند که با توجه به عوامل مختلفی همچون الگوی انباشت مجدد وایکوف و احتمال کاهش نرخ بهره طی سال ۲۰۲۴، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است در هفته‌های آتی به سطح ۷۴,۰۰۰ دلار بازگردد.

قیمت-بیت-کوین۱

بیت کوین در حال آزمایش حمایتی مهم است

الگوی انباشت مجدد وایکوف، یکی از الگوهای مهم تکنیکالی است که مراحل تثبیت و انباشت را پس از یک روند صعودی طولانی‌مدت مشخص می‌کند.

در این الگو، قیمت معمولا از ۹ نقطه حیاتی عبور می‌کند که عبارتند از: حمایت اولیه (PS)، اوج فروش (SC)، رالی خودکار (AR)، تست ثانویه (ST)، فنر (Spring)، تست (Test)، آخرین نقطه حمایتی (LPS) و در نهایت نشانه‌های قدرت (SOS).

شماتیک الگوی انباشت مجدد وایکوف

به گفته ماستش (Moustache)، تحلیلگر معروف، در حال حاضر قیمت بیت کوین به مرحله تست الگوی انباشت مجدد وایکوف وارد شده است. در این مرحله، بیت کوین کف قیمت خود در فاز Spring را که در حوالی ۵۳٬۴۰۰ دلار ثبت شد، مجددا برای تایید تداوم روند صعودی به نقطه LPS در حوالی ۷۰٬۰۰۰ دلار آزمایش می‌کند.

شماتیک

بر اساس قانون انباشت مجدد وایکوف، فاز صعودی جدید بیت کوین به محض رسیدن قیمت به مرحله نهم یا همان نقطه SOS در حوالی ۷۴٬۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد. این مرحله پایانی، قدرت رالی صعودی و بازار را نشان داده و از تایید روند صعودی خبر می‌دهد.

پیش‌بینی‌ها از کاهش سه‌باره نرخ بهره در سال ۲۰۲۴

به دنبال انتشار نرخ بیکاری آمریکا و رسیدن آن به اوج یک سال اخیر، همزمان با کاهش فعالیت‌های تولیدی در اقتصاد آمریکا، قیمت بیت کوین در کنار بازار سهام این کشور از ۱ آگوست تا به اینجا به شدت کاهش یافته است. در همین حین، در این بازه حدود ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین خارج شده است.

بورس

نکته قابل توجه این است که ریزش بیت کوین در حالی رخ می‌دهد که تحلیلگران از کاهش سه‌باره نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ به جای یک باری که پیش‌تر تصور می‌شد خبر می‌دهند. جالب‌تر اینکه روند فعلی بیت کوین در تضاد با روند سال گذشته است که داده‌های ضعیف اقتصادی اغلب به رشد قیمت این ارز دیجیتال منجر می‌شد.

این کاهش قیمت احتمالا ناشی از نگرانی‌هایی از ورود اقتصاد آمریکا به رکود پس از انتشار نرخ بیکاری اخیر است. در طول تاریخ، بیت کوین معمولا همزمان با ترس از رکود اقتصادی، با ریزش همراه شده است. به عنوان مثال، در طول سقوط بازارهای مالی به دنبال شیوع ویروس کرونا در ماه مارس سال ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافت. البته پس از اتخاذ سیاست تسهیل کمی توسط فدرال رزرو و کاهش نرخ بهره، بزرگترین ارز دیجیتال بازار دوباره جان تازه‌ای به خودش گرفت.

منبع: X

بسیاری از تحلیلگران کریپتو از جمله مایکل فن دی پوپ (Michael van de Poppe)، روند قیمتی مشابهی را در هفته‌های آینده متصورند. به عبارت دیگر، احتمالا ریزش قیمت بیت کوین با تداوم نگرانی‌ها از رکود اقتصادی ادامه می‌یابد اما به محض کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر، احتمالا شاهد از گور برخواستن پادشاه ارزهای دیجیتال و صعود دوباره آن خواهیم بود.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها