|
کدخبر: 332267

کاهش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد ؟

قیمت بیت کوین در ماه آگوست ۲۰۲۴ با ۱۹ درصد کاهش مواجه شد که بزرگترین افت قیمت در طول سال ۲۰۲۴ و شدیدترین کاهش ماهانه از ژوئن ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

اقتصاد کاهش قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد ؟

پس از اعلام بانک مرکزی ژاپن مبنی بر افزایش نرخ بهره از ۰ درصد به ۰.۲۵ درصد، بیت‌کوین به زیر ۵۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد. با این حال، اکنون بخشی از این ضررها جبران شده است. به نظر می‌رسد قیمت بیت‌کوین از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به تکرار روند ثبت «سطوح پایین‌تر» ادامه داده است.

تصمیم بانک مرکزی ژاپن در افزایش نرخ بهره، مستقیماً بر بازار سهام ایالات متحده نیز تأثیر گذاشته است. در نتیجه، معامله‌گران به استقراض ین ژاپن با نرخ بهره پایین برای خرید دارایی‌ها در بازار آمریکا روی آورده‌اند. این تغییر در پارادایم، به طور مستقیم بر دارایی‌های پرریسک تأثیر گذاشته و احتمالاً بیت‌کوین نیز اصلاح عمیق‌تری را تجربه خواهد کرد.

بیت کوین در ۲۹ جولای (۸ مرداد) شاهد ثبت سومین سقف پایین‌تر (LH3) خود بود که برای مدت کوتاهی نیز به ۷۰٬۰۰۰ دلار رسید. این الگوی خاص هر بار در سال ۲۰۲۴ سیگنالی از بازگشت نزولی قوی داده است؛ به طوری که بیت کوین در حال حاضر ۲۵٪ از LH3 کاهش یافته است.

پیش از این نیز سقف‌های پایین‌تر مشاهده شده در آوریل و ژوئن ۲۰۲۴ منجر به اصلاحات قابل توجه ۲۳٪ و ۲۶٪ شدند.

سطح حمایت مهم بعدی بیت کوین کجاست؟

سقوط سریع ​​بیت کوین همه را غافلگیر کرد. بیت کوین نتوانست سطوح حمایت قبلی خود را در ۶۰٬۰۰۰ دلار و ۵۷٬۰۰۰ دلار حفظ کند و در نهایت به زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد.

از آنجایی که ساختار بازار بیت کوین یک الگوی کف پایین‌تر جدید را تشکیل داده است، اکسل ادلر جونیور (Axel Adler Jr)، تحلیلگر کریپتوکوانت، بیان کرد که قیمت بیت کوین پنجمین موردی را به ثبت رسانده است که در آن قیمت به زیر آستانه ریسک متوسط ​​۹٪ از میانگین قیمت خرید سرمایه‌گذاران فعال، کاهش یافته است. وی افزود:

سطح حمایت برای این گروه ۴۸٬۰۰۰ دلار است.

علاوه بر این، چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیان‌گذار کاپریول فاند (Capriole Fund)، معتقد است که بیت کوین باید در محدوده فعلی خود در حدود ۵۲٬۰۰۰ دلار شروع به بازیابی مجدد قیمت کند. با این حال، اگر بیت کوین نتواند قیمت خود در بالای ۵۰٬۰۰۰ دلار را حفظ کند، حمایت مهم بعدی آن حدود ۴۴٬۰۰۰ دلار است.

سطوح پایین ۴۰٬۰۰۰ دلار به عنوان محدوده تثبیت قیمت از دسامبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ عمل کرده‌اند.

۶.۳۹ میلیون آدرس در قیمت ۴۲٬۰۰۰ دلار از بیت کوین دفاع می‌کنند

در حالی که تحلیلگران اشاره کردند که بیت کوین باید از ۴۸٬۰۰۰ دلار یا ۴۴٬۰۰۰ دلار افزایش یابد، داده‌های اینتودبلاک نشان می‌دهد که گروه هولدرهای بزرگ همچنان در پایین‌تر از این محدوده قرار دارند.

در حال حاضر حدود ۶.۳۹ میلیون آدرس، ۲.۳۸ میلیون بیت کوین با قیمت متوسط ​​۴۲٬۴۶۶ دلار هولد کرده‌اند. آزمایش مجدد ۴۲٬۴۶۶ دلار به معنای ۱۸٪ اصلاح دیگر از ارزش بازار فعلی خواهد بود. این امر مطمئناً می‌تواند وحشت بیشتری ایجاد کند و اعتماد خریداران را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

از منظر تکنیکالی، محدوده خرید بین ۴۴٬۰۰۰ دلار تا ۴۸٬۰۰۰ دلار منطقی است؛ زیرا یک بلاک سفارش (Order Block) هفتگی در این محدوده وجود دارد که با دو شاخص دیگر تلاقی دارد.

بنابراین، قیمت بیت کوین شانس خوبی برای آزمایش مجدد میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ هفته‌‌ای (موج بنفش) در این محدوده دارد و خط ۵۰٪ فیبوناچی نیز تقریباً در همان سطح در قیمت ۴۴٬۶۷۲ دلار قرار دارد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها