|
کدخبر: 332366

نشانه های سیگنال نزولی بازار ارز دیجیتال پیدا شد | بازار بیت کوین خرسی شد ؟

شاخص چرخه بازار صعودی – نزولی بیت کوین (Bull-Bear Market Cycle Indicator) که فازهای احساسات سرمایه‌گذاران را ردیابی می‌کند، پس از ریزش اخیر، سیگنالی مبنی بر «آغاز بازار نزولی» صادر کرده است. این شاخص از ژانویه ۲۰۲۳ یعنی چند ماه پس از ورشکستگی صرافی FTX، سیگنال بازار نزولی صادر نکرده بود و به همین خاطر اهمیت زیادی دارد.

اقتصاد نشانه های سیگنال نزولی بازار ارز دیجیتال پیدا شد | بازار بیت کوین خرسی شد ؟

جولیو مورنو، مدیر بخش تحقیقات شرکت کریپتوکوانت، به تاریخچه این شاخص در پیش‌بینی دقیق فازهای نزولی بازار در زمان ریزش بازار ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه مارس سال ۲۰۲۰، ممنوعیت استخراج بیت کوین توسط دولت چین در ماه می سال ۲۰۲۱ و آغاز بازار نزولی کریرپتو در نوامبر همان سال اشاره کرده است. این نشان می‌دهد که این شاخص در گذشته توانسته است به دقت فازهای نزولی بازار را پیش‌بینی کند.

قیمت-بیت-کوین

با این حال، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، بنیانگذار شرکت کریپتوکوانت معقد است این سیگنال حداقل باید برای دو هفته در همین وضعیت نزولی باقی بماند تا بتوان گفت واقعا روند بازار تغییر کرده است. وی می‌گوید اگر پس از دو هفته، تغییری در این شاخص ایجاد نشود، شاهد یک بازار نزولی پایدار خواهیم بود.

جو همچنین با امیدواری خاطرنشان کرد در صورتی که قیمت بیت کوین بالاتر از ۴۵٬۰۰۰ دلار باقی بماند،‌ می‌تواند ظرف یک سال به رکورد جدیدی برسد.

علت دقیق ریزش بازارهای مالی چه بود؟

همانطور که پیش از این گزارش دادیم، بانک مرکزی ژاپن هفته گذشته به سیاست ۱۷ ساله خود در پایین نگه‌داشتن نرخ بهره پایان داد، اتفاقی که از آن به عنوان دلیل اصلی ریزش یاد می‌شود. پس از افزایش نرخ بهره ژاپن از ۰.۱٪ به ۰.۲۵٪، سرمایه‌گذارانی که پیش از این به خاطر هزینه پایین استقراض برای سرمایه‌گذاری‌های دلاری وام‌هایی در قالب ین ژاپن گرفته بودند، به سرعت دارایی خود را به فروش رساندند تا متحمل ضرر نشوند.

در نتیجه این سیاست و فشار فروش ناشی از آن، بیش از ۱ میلیارد دلار پوزیشن معاملاتی از جمله ۳۶۷ میلیون دلار بیت کوین و ۳۵۰ میلیون دلار اتریوم لیکویید شد. البته امروز بازارها موفق شدند بخش زیادی از این ضرر را جبران کنند.

در حال حاضر معامله‌گران هنوز نسبت به اینکه آیا روند اصلاحی به پایان خود رسیده یا ادامه دارد به اجماع نرسیده‌اند. جل (Jelle)، معامله‌گر محبوب بازار معتقد است سه‌ماهه سوم سال، به ویژه در ماه‌های آگوست و سپتامبر در طول تاریخ ماه‌های سختی برای بیت کوین بوده‌اند و این ممکن است مجددا تکرار شود.

 

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها