|
کدخبر: 332406

آخرین وضعیت ایستگاه های مترو تهران

روند توسعه خط ۶ متروی تهران امروز مورد ارزیابی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

اقتصاد آخرین وضعیت ایستگاه های مترو تهران

راه اندازی تمام خطوط متروی تهران، اقدام بسیار مهمی است که می تواند سهولت در حمل و نقل درون شهری را گسترش دهد و کمک بزرگی به کاهش ترافیک کند.

 آخرین وضعیت بهره برداری خط ۶ مترو تهران  در جریان تور بازدید خبرنگاران، اعضای شورای عالی استان‌ها و چند تن از مسئولان شهری مورد بررسی قرار گرفت.

فتحعلی پور مجری خط ۶ مترو تهران صبح امروز در حاشیه بازدید اعضای شورایعالی استان‌ها از روند توسعه خط ۶ مترو با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر از طول این خط با ۱۱ ایستگاه افتتاح شده است، گفت: ایستگاه نجات الهی، ۱۷ شهریور، خراسان و سرباز باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری جمعا ۶ ایستگاه از این خط افتتاح شده، گفت: براساس برنامه ریزی در سالجاری تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده را در دستور کار قرار دادیم. پیشرفت فیزیکی ایستگاه نجات الهی حدود ۶۵ درصد، سرباز ۵۸ درصد، خراسان حدود ۶۲ درصد و ایستگاه ۱۷ شهریور حدود ۳۷ درصد است.

وی در مورد وضعیت بودجه توسعه این خط گفت: بودجه ۵۲۲۰ میلیارد است که حدود سه همت اوراق مشارکت داریم، اما در حوزه ثبت سفارش حتما باید مسائل مالی حل شود که نیازمند کمک و همراهی هستیم.

وی در مورد توسعه جنوبی خط ۶ گفت: ایستگاه چشمعلی، ابن بابویه و میدان حرم را داریم که امید است امسال وارد مدار بهره‌برداری شوند.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران هم در این بازدید گفت: در مترو تهران ۳۰۰ کیلومتر مسیر و بیش از ۱۵۰ ایستگاه داریم. تعداد تردد روز‌های عادی با مترو حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر است و بالای دو و نیم میلیون سفر در روز داریم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۹۰۰ حرکت روزانه در مترو تهران انجام می‌شود که این‌ها حدود ۵۶ هزار کیلومتر پیمایش در روز است. مرز‌های ابی و خاکی جمهوری اسلامی حدود ۹ هزار کیلومتر است و این کیلومتراژی که در شبکه مترو تهران طی می‌شود بیش از شش برابر این عدد است. البته در ایام خاص این اعداد بالا و پایین می‌شود.

درستی با بیان اینکه در مترو صاحب ۷ خط هستیم که به جز خطوط شش و هفت مابقی خطوط تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: البته در خطوط ۲ و ۴ بحث توسعه خطوط را نیز دنبال می‌کنیم. به عبارتی تمام برنامه ریزی مدیریت شهری این است که تا پایان سال جاری توفیق تکمیل خطوط ۷ گانه را داشته باشیم و در سال علی آتی ۴ خط جدید را شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه عنوان کرد: از سال آینده مدل برنامه ریزی ما متفاوت خواهد بود. بابت اینکه طی یک برنامه پنج الی شش ساله اراده مدیریت شهری بر این است که خطوط جدید را به خطوط پایتخت اضافه کند.

درستی در پایان گفت: امیدوارم با تامین مالی به موقع این اتفاقات سر وقت رخ بدهد و مترو تهران باری از دوش حمل و نقل شهر تهران بردارد.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها