|
کدخبر: 332504

بیت کوین آرایش صعودی گرفت | عقب نشینی خرس ها از بازار ارز دیجیتال واقعیست ؟

اخیرا بیت کوین پس از افت قیمت به پایین‌ترین سطح چند ماهه، در تایم فریم روزانه یک الگوی V شکل تشکیل داده است. این الگو باعث شده است که تحلیلگران پیش‌بینی کنند بیت کوین روندی صعودی را در پیش خواهد گرفت و به اوج قیمتی جدیدی خواهد رسید.

اقتصاد بیت کوین آرایش صعودی  گرفت  | عقب نشینی خرس ها از بازار ارز دیجیتال واقعیست ؟

با این حال، بیت کوین برای رسیدن به سطح قیمتی جدید با دو مشکل اساسی روبرو است. اول، مقاومت قیمتی ۶۲,۰۰۰ دلار و دوم، مقاومت سقف تاریخی قیمت بیت کوین. این موانع می‌توانند دشوار باشند، زیرا سرمایه‌گذاران اخیرا متحمل آسیب‌هایی در اثر ریزش بازار شده‌اند و این امر ممکن است رسیدن به این مقاومت‌ها و شکست آن‌ها را با چالش مواجه کند.

آیا بیت کوین در حال شروع یه روند صعودی است؟

مایکل فن د پوپه (Michaël van de Poppe)، بنیان‌گذار MN Capital، در تاریخ ۹ آگوست (۱۹ مرداد) در یک پست در شبکه اجتماعی X گفت:

بیت‌کوین با تشکیل یک الگوی V شکل در حال بهبود قیمت است. این ریزش اخیر به دلیل فروش Jump Trading بود که می‌توان آن‌ را با پاندمی کووید-۱۹ مقایسه کرد، زیرا غیرمنتظره بود.

او در ۵ آگوست، در یک پست سناریوهای پیش‌ روی بیت کوین را پس از سقوط به ۴۹,۵۷۷ دلار مورد بحث قرار داد. یکی از این سناریوها کف‌سازی بیت کوین در این ناحیه و بازپس‌گیری نواحی از دست رفته با یک الگوی V شکل بود.

الگوی V شکل، یک الگوی صعودی است و زمانی رخ می‌دهد که یک دارایی پس از یک افت شدید، افزایش قیمت سریعی را تجربه کند. این الگو زمانی تکمیل می‌شود که قیمت به سطح مقاومتی که در بالای این الگو قرار دارد و به عنوان «خط گردن» شناخته می‌شود، برسد.

به نظر می‌رسد بیت کوین درحال تشکیل چنین الگوییست و درحال حاضر کمی با رسیدن به خط گردن این الگو فاصله دارد. این تحلیل‌گر گفت که گاوهای بیت‌کوین باید ناحیه حمایتی موجود در سطح ۵۷,۵۰۰ دلار را حفظ کنند تا قیمت بیت کوین بتواند به ناحیه‌های از دست رفته بازگردد.

اگر بیت کوین بتواند بالای ۵۷,۵۰۰ دلار باقی بماند، می‌توانیم در ماه سپتامبر و اکتبر به یک سقف قیمتی جدید برسیم.

با این حال، همه تحلیلگران ارزهای دیجیتال با اون هم‌نظر نیستند؛ برخی معتقدند پیش از اینکه بیت کوین به سقف قیمتی جدیدی برسد ابتدا ریزش را تجربه خواهد کرد.

پیتر برنت (Peter Brandt) در ۹ آگوست در شبکه اجتماعی X نوشت: به احتمال ۵۰٪، پیش از رسیدن به نیمه دوم هاوینگ، بیت کوین به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

داده‌های داده‌های اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد در ناحیه ۶۲,۰۰۰ دلار انباشت عرضه وجود دارد و به همین دلیل، به عنوان یک مقاومت مهم برای بیت‌کوین عمل می‌کند. نمودار In/Out Money At Price (IOMAP) نشان می‌دهد که بیت‌کوین در مسیر رشد قیمتی خود، در مقایسه با حمایت‌هایی که در صورت ریزش در پیش دارد، با مقاومت نسبتا بیشتری روبه‌رو است.

مقاومت موجود در ۶۲,۹۰۰ دلار، بین رنج ۶۲,۷۸۵ و ۶۳,۵۹۸ دلار قرار دارد؛ جایی که قبلا تقریباً ۷۶۳,۸۰۰ بیت‌کوین توسط تقریباً ۱.۶۴ میلیون آدرس خریداری شده است.

همچنین داده‌های کوین گلس (CoinGlass) نشان می‌دهد سفارشات فروش زیادی در این ناحیه در حال انباشت است، و به همین دلیل اهمیت این سطح را برای خرس‌ها افزایش می‌دهد.

هیت مپ لیکوئیدیشن نشان می‌دهد بین قیمت فعلی و ۶۲,۰۰۰ دلار حدود ۴۶.۶۳ میلیون دلار سفارش فروش وجود دارد که باعث می‌شود این مقاومت محکم‌تر شود.

آیا سقوط اخیر بیت کوین یک تله خرسی بود؟

تله خرسی (Bear Trap) یک نوع فروش هماهنگ‌ و کنترل‌شده است که باعث می‌شود ارزش یک دارایی به‌طور موقت کاهش پیدا کند.

طبق نظر تحلیل‌گری با نام مستعار Sensei، اصلاح قیمت اخیر ممکن است یک تله خرسی بوده باشد. او در در تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد)، در یک پست در شبکه اجتماعی X نوشت: این ریزش یک شیک‌اوت بود یا یک تله خرسی؟

او همچنین در ۶ آگوست (۱۶ مرداد) گفت که الگوی فرکتال بیت کوین به این موضوع اشاره دارد که شروع دوره‌ پارابولیک بیت کوین نزدیک است.

الگوهای فرکتال به الگو‌های تکرارشونده در بیت کوین اشاره دارد که در روندهای صعودی و نزولی تکرار می‌شوند و مشابه یکدیگر هستند. معامله‌گران از این الگوها استفاده می‌کنند تا سطوح کلیدی حمایتی و مقاومتی بیت کوین را شناسایی‌ کرده و همچنین براساس داده‌های تاریخی احتمال معکوس شدن روند را بررسی کنند.

طبق گفته بارتیر (Aurelie Barthere)، با وجود اینکه الگوهای فرکتال نشان‌ از این امر می‌دهند که بیت کوین در یک کف محلی‌ است، روند روزانه بیت‌کوین همچنان می‌تواند نزولی شود.

او گفت:کف‌های محلی، بله، اما روند روزانه در بیت‌کوین و اتریوم همچنان منفی به نظر می‌رسد: میانگین متحرک ۵۰ روزه در حال عبور از زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است.

بیت‌کوین باید از مقاومت مهم بعدی که در ۶۲,۰۰۰ دلار وجود دارد عبور کند تا شانس رسیدن به ۷۰,۰۰۰ دلار و بالاتر از سقف تاریخی خود را داشته باشد.

او گفت: بیت‌کوین باید بالای ۶۲,۰۰۰ دلار باقی بماند. ناحیه مقاومتی بعدی در ۷۰,۰۰۰ تا ۷۱,۰۰۰ دلار قرار دارد، یا همان سقف تاریخی قیمت. از لحاظ روان‌شناسی بازار، برخی معامله‌گران از فشار فروش‌ در ماه مارس و جولای آسیب دیده‌اند و همین موضوع می‌تواند عبور از این مقاومت را برای بیت کوین به مشکل تبدیل کند.

بیت‌کوین با مقاومت قابل توجهی در ناحیه ۶۱,۵۰۰ و ۶۲,۰۰۰ دلار مواجه است. طبق داده‌های کوین گلس، صعود بیت کوین به بالای ۶۲,۰۰۰ دلار می‌تواند منجر به لیکوئید شدن ۸۴۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های اهرم‌دار شورت شود.

منبع: میهن بلاک چین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها