|
کدخبر: 332525

ETF سولانا در کمیسیون بورس برزیل تایید شد | سر آمریکا در بازار ارز دیجیتال بی کلاه ماند ؟

روز چهارشنبه، ۱۷ مرداد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل در پایگاه داده مرکزی خود اعلام کرد که ETF مبتنی بر سولانا را تأیید کرده است. این محصول اکنون باید توسط B3، بورس محلی برزیل، تأیید شود.

اقتصاد ETF سولانا در کمیسیون بورس برزیل تایید شد | سر آمریکا در بازار ارز دیجیتال بی کلاه ماند ؟

آمریکا در بحث تایید و راه اندازی ETF سولانا همچنان مسائل نظارتی پیرامون این موضوع را بررسی میکند و به نتیجه نرسیده است. طبق اظهارات مدیران شرکت ون‌اک (VanEck)، عرضه ETF سولانا در بازار آمریکا، منوط به تغییرات در قوانین و مقررات نهادهای نظارتی است. چنانچه این تغییرات اعمال شوند، امکان عرضه ETF سولانا در آمریکا فراهم خواهد شد.

این اقدام می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال و پذیرش سولانا به‌عنوان یک دارایی اصلی داشته باشد. همچنین، در صورتی که نهادهای نظارتی آمریکا رویکرد منعطف‌تری را اتخاذ کنند، امکان عرضه ETF‌های سولانا در بازارهای مالی آمریکا تقویت خواهد شد. این امر می‌تواند سولانا را به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو در بازار تثبیت کرده و تأثیرات مثبتی بر کل اکوسیستم کریپتو داشته باشد.

پیشی گرفتن کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل از SEC، در تنظیم مقررات نظارتی

متیو سیگل (Matthew Sigel)، مدیر تحقیقات شرکت ون‌اک، اظهار داشت که برای تایید ETF‌های سولانا، ایالات متحده نیاز به یک سافت فورک نظارتی دارد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل، اخیرا راه‌اندازی ETFهای سولانا را در این کشور تایید کرده است و این موضوع باعث واکنش سیگل شده است. او معتقد است که قانون‌گذاران ایالات متحده بر موضوعات کم‌اهمیت‌تری تمرکز کرده‌اند و به‌همین دلیل برزیل در این زمینه از آن‌ها پیشی گرفته است.

سیگل می‌گوید از اینکه برزیل پیش از آمریکا این اقدام را تأیید کرده است، احساس خجالت می‌کند. او بیان کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بیشتر به دنبال سرکوب صنعت کریپتو است تا حمایت از آن‌.

سیگل در پلتفرم X نوشت: این نهاد، به‌منظور مقابله با انحصار در حال پیروزی در دعاوی حقوقی علیه شرکت‌های بزرگ فناوری است، اما اجازه نمی‌دهد که جایگزین‌های منبع باز رشد کنند.

سیگل معتقد است که رفاه مشتریان نمی‌تواند دلیل کافی برای تأخیر در تأیید ETFهای اسپات باشد. شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اک بیش از یک ماه پیش درخواست خود برای فهرست کردن ETF سولانا را ثبت کرد و شرکت ۲۱ شرز (21Shares) نیز چند روز بعد، از آن پیروی کرد.

بر اساس موضع فعلی SEC، امید صنعت کریپتو به روی کار آمدن یک دولت حامی ارزهای دیجیتال است. سیگل بر این باور است که چشم‌انداز قانون‌گذاری ایالات متحده نیاز به یک سافت‌فورک دارد و کلید آن نیز در دست کاخ سفید است.

احتمال تغییر مواضع SEC درباره صنعت کریپتو

احتمالا SEC به‌زودی ETFهای سولانا را تأیید کند، حتی اگر هدف آن تنها کسب رای از جامعه کریپتو در انتخابات پیش رو باشد. همچنین، SEC ممکن است با تأیید ETFهای اسپات بیت‌کوین در ژانویه (دی‌ ۱۴۰۳) و همینطور تایید ETFهای اسپات اتریوم در ژوئن (خرداد ۱۴۰۴)، یک تغییر موضع اساسی داشته باشد. ممکن است این نهاد واقعاً موضع خود را نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر داده باشد.

این کمیسیون اخیرا، سولانا (Solana)، کاردانو (Cardano) و پالیگان (Polygon) را در دعوی حقوقی علیه بایننس، اوراق بهادار به حساب نیاورد. این تصمیم، نشان‌دهنده یک گام بزرگ به سوی حمایت بیشتر از اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

SEC، همچنین چالش‌های دیگری در زمینه صنعت کریپتو دارد که باید آن‌ها را حل کند. مدیران ون‌اک و کوین‌بیس (CoinBase) نسبت به نحوه برخورد SEC با ETFهای اسپات بیت‌کوین هشدار داده‌اند. آن‌ها به‌ویژه به افزایش هزینه‌های وام‌دهی، به‌عنوان نتیجه مستقیم چارچوب‌های نظارتی SEC اشاره کردند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها