|
کدخبر: 332603

بهره برداری از ۱۸۸ پروژه صنعتی در گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد که تا پایان سال جاری، بیش از ۱۸۸ پروژه صنعتی با پیشرفت ۶۰ درصد در گیلان به بهره‌برداری خواهند رسید.

اقتصاد بهره برداری از ۱۸۸ پروژه صنعتی در گیلان

تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید خبرنگاران از دو واحد صنعتی شرکت فومن شیمی و نیرو ترانسفور در شهر صنعتی رشت، اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک ۱۸۸ پروژه صنعتی در گیلان راه‌اندازی خواهد شد. وی افزود: تا پایان سال جاری، بیش از ۱۸۸ پروژه صنعتی با پیشرفت ۶۰ درصد به بهره‌برداری خواهند رسید.

راه اندازی

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی گیلان علی‌رغم فشارهای تحریمی و تنگناهای اقتصادی و ناترازی انرژی همچنان پویا هستند و بسیاری از واحدهای موجود صنعتی هم اکنون طرح توسعه  هم دارند، افزود: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ واحد موفق به مجوز طرح توسعه صنعتی واحد خود شده‌اند و زمینه اشتغال ۳۴۱ نفر علاوه بر اشتغال قبلی را با سرمایه‌گذاری ۴۶۳ میلیارد تومان فراهم کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی سالجاری را بیش ۵۴ مورد برشمرد و تصریح کرد: در مجموع طرح و توسعه و جدیدالاحداث، این ۵۴ پروانه در چهار ماه نخست با سرمایه گذاری ۸۶۶ میلیارد تومان صادر شده است.

پورحیدری گفت: به طور کلی سه شرکت تولید ترانسفورماتور در کشور فعال هستند که یکی از آنها با توان مطلوبی در گیلان و شهرصنعتی رشت با فناوری مدرن در حال تولید محصولات متنوع ترانس می‌باشد.

وی شرکت فومن را یک برند ملی افتخارآمیز در استان دانست و گفت: گروه صنعتی فومن شیمی با تنوع بیش از ۵۰۰ محصول و ۱۲ واحد تولیدی یکی از سرآمدان تولیدات صنعتی می‌باشد که طرح توسعه جدیدی نیز در مجاورت کارخانه فعلی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان در دست احداث دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها