|
کدخبر: 332612

پیش بینی فرود نرم برای اقتصاد این کشور | عدم قطعیت در بازار بالاست

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس (JPMorgan Chase)، اظهار کرد که رکود احتمالاً نتیجه محتمل برای اقتصاد آمریکا است.

اقتصاد پیش بینی فرود نرم برای اقتصاد این کشور | عدم قطعیت در بازار بالاست

جیمی دیمون به عوامل مختلفی همچون شرایط ژئوپولیتیک، بازار مسکن و افزایش هزینه‌ها اشاره کرد که موجب این پیش‌بینی شده است.همچنین، بر اساس گزارش‌های جدید، شرکت جی‌پی مورگان نیز احتمال وقوع رکود در اقتصاد آمریکا را بیش از پیش محتمل دانسته است.

مدیرعامل جی پی مورگان رکود اقتصادی آمریکا را محتمل می‌داند

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌ پی مورگان‌چیس (JPMorgan Chase)، روز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که احتمال رکود برای اقتصاد آمریکا بالاست و همچنان بر این باور است که شانس اینکه اقتصاد آمریکا بتواند «فرود نرم» داشته باشد فقط ۳۵٪ تا ۴۰٪ است. او در مصاحبه‌ای با CNBC به عدم قطعیت‌ در بازارها تأکید کرد و گفت:

عدم قطعیت در بازار بالاست. من همیشه برای مثال به ژئوپولیتیک، مسکن، کسری بودجه، هزینه‌ها، انتخابات و همه این موارد اشاره می‌کنم که باعث تلاطم و نوسان در بازار می‌شوند.

وی با وجود اینکه دیدگاهی محتاطانه دارد، قبول دارد که اقتصاد بهتر از حد انتظار عمل کرده است.

دیمون که از سال ۲۰۲۲ به طور مداوم درباره چالش‌های اقتصادی موجود هشدار داده است، اضافه کرد درست است که پیش‌فرض‌های وام‌گیرندگان کارت اعتباری در حال افزایش است، اما اقتصاد آمریکا در حال حاضر در رکود قرار ندارد.

با این حال، او به توانایی فدرال رزرو در کاهش تورم و رساندن آن به هدف ۲٪ که از پیش اعلام کرده بودند، شک دارد. مدیرعامل جی‌ پی مورگان گفت:

همیشه یک طیف وسیعی از نتایج وجود دارد. من کاملاً خوش‌بین هستم که اگر ما دچار یک رکود ملایم یا حتی سخت‌تر شویم، مشکلی نخواهیم داشت.

در همین حال، جی‌ پی مورگان پیش‌بینی خود را برای احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا در سال ۲۰۲۴ را به ۳۵٪ افزایش داده است. این موضوع در میان نوسانات اخیر بازار، نشانه‌ای از نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصادی کشور است.

بروس کاسمن (Bruce Kasman)، اقتصاددان ارشد جهانی جی‌ پی مورگان، در گزارشی که به مشتریان خود فرستاد این به‌روزرسانی را اعلام و تأکید کرد که در این رقم تجدیدنظر شده، نسبت به برآورد میان‌ساله این بانک یعنی ۲۵٪ افزایش قابل توجهی دارد. کاسمن افزایش خطر رکود را به تغییرات در فشارهای تورمی و سرد شدن بازار کار نسبت داد که چشم‌انداز اقتصادی را تغییر داده است. این بانک همچنین احتمال ۴۵٪ رکود را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۵ حفظ کرده است.

جی‌ پی مورگان تنها بانک وال استریت نیست که احتمالات رکود را افزایش داده است. گلدمن ساکس نیز پیش‌بینی خود را از ۱۵٪ به ۲۵٪ افزایش داده است، اما اشاره کرد که اگر فدرال رزرو نرخ‌ بهره را کاهش دهد یا اوراق قرضه خریداری کند، ممکن است بتوانیم از رکود نجات پیدا کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها