|

با صعود بیت کوین آلت کوین ها هم جانی تازه می گیرند | سطح ۶۰ هزار دلاری به سکوی پرش تبدیل می شود ؟

پس از بازگشت روند صعودی بازار از سقوط سیاه دوشنبه، معامله‌گران دوباره نسبت به برخی از ارزهای دیجیتال خوش‌بین شده‌اند. بسیاری معتقدند که کلید تداوم روند صعودی آلت‌کوین‌ها، صعود بیت‌کوین است که در تلاش است تا سطح ۶۰,۰۰۰ دلاری را به حمایت تبدیل کند.

اقتصاد با صعود بیت کوین آلت کوین ها هم جانی تازه می گیرند | سطح ۶۰ هزار دلاری به سکوی پرش تبدیل می شود ؟

در این شرایط، سویی و بیتنسور به دلیل سرمایه‌گذاری شرکت گری اسکیل و راه‌اندازی دو تراست ارز دیجیتال برای آنها، در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفته‌اند. همچنین، نات‌کوین می‌تواند در صورت شکستن سطوح مقاومت خود، رشد خوبی را تجربه کند.در این مطلب، به بررسی تحلیل تکنیکال قیمت سویی، بیتنسور و نات‌کوین می‌پردازیم تا روند احتمالی آنها در آینده نزدیک را ارزیابی کنیم.

تحلیل تکنیکال سویی

قیمت سویی در تاریخ ۸ آگوست میانگین‌های متحرک و خط روند نزولی رسم‌شده در نمودار را به سمت بالا شکست. این اتفاق از تغییر روند احتمالی در کوتاه‌مدت خبر می‌دهد.

در حال حاضر میانگین‌های متحرک در آستانه تکمیل یک تقاطع صعودی هستند و شاخص RSI نیز در محدوده مثبت قرار گرفته که نشان می‌دهند کفه ترازو فعلا به سمت خریداران متمایل است. اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی مذکور حفظ شود، سویی می‌تواند تا ۱.۱۷ دلار و سپس ۱.۴۴ دلار صعود کند.

در صورت کاهش قیمت، میانگین‌های متحرک حمایت کلیدی محسوب می‌شوند. اگر قیمت به زیر این میانگین‌ها سقوط کند، ممکن است در نهایت شاهد تداوم ریزش تا ۰.۶۰ دلار باشیم.

در تایم فریم ۴ ساعته شاهد تلاش فروشندگان برای متوقف کردن رشد اخیر سویی در حوالی مقاومت ۰.۹۵ دلاری هستیم. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای سطح حمایتی بسیار مهمی است و باید در صورت کاهش قیمت آن را مدنظر قرار داد. افزایش دوباره قیمت از این میانگین نشان می‌دهد خریداران همچنان بر بازار سوار هستند. این اتفاق احتمال شکسته‌شدن مقاومت ۰.۹۵ دلار و صعود تا ۱.۱۵ دلار را افزایش می‌دهد.

در سمت دیگر، سیو سود معامله‌گران می‌تواند به سقوط قیمت سویی به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای منجر شود. در این سناریو خرس‌ها برای ریزش بیشتر به زیر ۰.۸۰ دلار تلاش خواهند کرد.

تحلیل تکنیکال بیتنسور

خریداران چهار روز پیش قیمت بیتنسور را به بالای میانگین‌های متحرک رساندند. این نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است در حال تضعیف باشد.

نیمه پر لیوان این است که خریداران فعلا نگذاشته‌اند قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند. این نشان‌دهنده تلاش برای تبدیل این میانگین‌ها به حمایتی برای صعود بیشتر است. در صورتی که قیمت بیتنسور از ۳۲۰ دلار عبور کند، احتمالا شاهد رالی تا ۳۶۷ دلار خواهیم بود.

این پیش‌بینی صعودی در صورتی که قیمت بیتنسور به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند فاقد اعتبار خواهد شد. در این سناریو، بیتنسور ممکن است تا ۲۴۳ دلار و متعاقب آن ۲۰۰ دلار سقوط کند.

در تایم فریم ۴ ساعته شاهد تلاش خریداران برای حفظ قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای هستیم. تداوم خرید گاوها می‌تواند این مهم را محقق سازد. در ادامه، یک مقاومت کوچک در حوالی ۳۲۰ دلار وجود دارد اما اگر شکسته شود، بیتنسور می‌تواند تا ۳۶۷ دلار صعود کند.

اگر فروشندگان بخواهند از این رالی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای بکشانند. در این سناریو بیتنسور ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای و سپس ۲۴۳ دلار سقوط کند. در صورت شکسته‌شدن این حمایت، فروشندگان دوباره کنترل بازار را به دست خواهند گرفت.

تحلیل تکنیکال نات کوین

فروشندگان در تاریخ ۵ آگوست تلاش کردند تا قیمت را به زیر حمایت ۰.۰۰۹ دلاری بکشانند اما خریداران مانع از این اتفاق شدند.

قیمت نات کوین فردای آن روز تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۱۲ دلار) صعود کرد اما به نظر می‌رسد خریداران در شکستن این مقاومت با مشکل مواجه شده‌اند. البته، نوسانات قیمت نات کوین نزدیک به این میانگین متحرک احتمال شکسته شدن آن را بالاتر می‌برد.

در صورت عبور قیمت از میانگین‌های متحرک رسم‌شده در نمودار، قیمت نات کوین می‌تواند تا ۰.۰۱۸ دلار صعود کند. در سمت مقابل، ریزش نات کوین از سطوح فعلی و سقوط به زیر حمایت ۰.۰۰۹ دلاری می‌تواند این ارز دیجیتال را تا ۰.۰۰۵ دلار کاهش دهد.

در تایم فریم ۴ ساعته شیب هردو میانگین متحرک رسم شده افقی شده و شاخص RSI نیز زیر نقطه میانی خود قرار گرفته که نشان‌دهنده برتر جزیی فروشندگان است. در حال حاضر خرس‌ها به دنبال آن هستند تا قیمت را به زیر حمایت ۰.۰۱۰ دلاری بکشانند.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۰.۰۱۳ دلار برسانند و حفظ کنند، می‌توان امیدوار بود نات کوین تا ۰.۰۱۵ دلار صعود کند. در سمت دیگر داستان اما از دست رفتن حمایت ۰.۰۱۰ دلاری، فروشندگان را دوباره بر بازار سوار خواهد کرد.

منبع: میهن بلاک چین
کدخبر: 332646

ارسال نظر

 

آخرین اخبار