|
کدخبر: 332647

احتمال برگشت قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار | بیت کوین در محدوده ۷۳ هزار دلار با مقاومت زیادی روبروست

بیت کوین از کف زیر ۵۰ هزار دلار اخیر خود بهبود چشمگیری داشته که نشان‌دهنده خرید تهاجمی معامله‌گران در سطوح پایین‌تر است. اگرچه این رشد امیدواری زیادی در بازار ایجاد کرده، اما پیتر برنت، معامله‌گر با تجربه، معتقد است هنوز فروش به پایان نرسیده و ۵۰% احتمال دارد که بیت کوین به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار سقوط کند.

اقتصاد احتمال برگشت قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار | بیت کوین در محدوده ۷۳ هزار دلار با مقاومت زیادی روبروست

علیرغم پیش‌بینی نزولی برنت، شاخص چرخه بازار صعودی-نزولی بیت کوین که اخیراً سیگنال نزولی داده بود، اکنون دوباره به سمت بازار صعودی متمایل شده است. کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت، نیز مدعی است برخی شاخص‌های آنچین که همزمان با ریزش اخیر در محدوده بازار نزولی قرار گرفته بودند، اکنون دوباره وضعیت صعودی به خود گرفته‌اند.

افزایش سریع قیمت بیت کوین باعث جلب توجه معامله‌گران به بازار آلت کوین‌ها شده است. در صورتی که قیمت بیت کوین بالاتر از ۶۰,۰۰۰ دلار باقی بماند، انتظار می‌رود رالی آلت کوین‌ها شدت بیشتری بگیرد.

سطوح مقاومتی و حمایتی مهم بیت کوین کدام است؟ سرنوشت آلت کوین‌ها چه می‌شود؟ در این مطلب، تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم را بررسی می‌کنیم.

قیمت بیت کوین در تاریخ ۸ آگوست به طور قابل توجهی افزایش یافت و به میانگین‌های متحرک خود رسید. این نشان‌دهنده خرید تهاجمی در کف معامله‌گران است.

در حال حاضر فروشندگان به دنبال آن هستند تا رالی اخیر بیت کوین را در حوالی میانگین‌های متحرک متوقف کنند، با این حال، خریداران همچنان قدرت بیشتری در دست دارند که چشم‌انداز صعود بیشتر را بهبود می‌بخشد. اگر قیمت میانگین‌های متحرک را به سمت بالا بشکند، بیت کوین ممکن است تا ۷۰٬۰۰۰ دلار صعود کند. انتظار می‌رود در محدوده ۷۰٬۰۰۰ تا ۷۳٬۷۷۷ دلاری با مقاومت گسترده‌ای مواجه شویم.

در سمت مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر ۵۹٬۵۰۰ دلار برسد، خرس‌ها تا حدودی بر بازار سوار خواهند شد. در این سناریو قیمت بیت کوین می‌تواند تا حمایت کلیدی ۵۵٬۷۲۴ دلاری سقوط کند.

در تایم فریم ۴ ساعته شاهد تقاطع صعودی میانگین‌های متحرک هستیم و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بالاتر از نقطه میانی قرار گرفته که نشان می‌دهد کفه ترازو فعلا به سمت خریداران است. خریداران برای تسلط بیشتر بر بازار باید قیمت رابه بالای ۶۲٬۷۴۵ دلار برسانند. در این سناریو، بیت کوین می‌تواند ابتدا تا ۶۶٬۸۵۰ و سپس ۷۰٬۰۰۰ دلار صعود کند.

در سمت دیگر ماجرا اما اگر قیمت بیت کوین به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، روند صعودی فعلی ممکن است به پایان خود برسد. در این سناریو، قیمت ممکن است تا حمایت ۵۵٬۷۲۴ دلاری کاهش یابد، جایی که احتمالا خریداران وارد عمل خواهند شد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تلاش است تا به بالای سطح شکست ۲٬۸۵۰ دلاری برگردد. با این حال، در این محدوده احتمالا شاهد تقابل گسترده خریداران و فروشندگان خواهیم بود.

اگر اتریوم از ۲٬۷۲۴ دلار عبور کند، این ارز دیجیتال می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در حوالی ۲٬۸۶۴ دلار صعود کند. این سطح مهمی است و باید مراقب آن بود چراکه سقوط شدید قیمت از حوالی این میانگین متحرک نشان می‌دهد احساسات همچنان نزولی باقی مانده است. در این سناریو خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۲٬۵۵۲ دلار برسانند؛ اتفاقی که در ۲۴ ساعت اخیر رخ داده است.

در سمت دیگر، عبور قیمت اتریوم از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان‌دهنده بازگشت خریداران خواهد بود. در این سناریو قیمت می‌تواند ابتدا تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳٬۱۶۲ دلار) و سپس ۳٬۴۰۰ دلار صعود کند.

در تایم فریم ۴ ساعته نیز میانگین‌های متحرک در آستانه تکمیل تقاطعی صعودی قرار گرفته‌اند و شاخص RSI نیز در محدوده مثبت است که در مجموع از تداوم روند صعودی حمایت می‌کنند. در حال حاضر حمایت کوچکی در حوالی ۲٬۷۲۴ دلار وجود دارد که شکسته‌شدن آن می‌تواند اتریوم را تا مقاومت کلیدی ۲٬۸۵۰ دلاری افزایش دهد.

در سمت دیگر داستان، اگر قیمت اتریوم به زیر ۲٬۵۵۰ دلار سقوط کند، پیش‌بینی صعودی در کوتاه‌مدت فاقد اعتبار خواهد شد. در این سناریو، قیمت ممکن است تا ۲٬۳۰۰ دلار سقوط کند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها