|
کدخبر: 332712

اختصاصی گسترش نیوز

قیمت غذا در ارمنستان | گوشت کیلویی ۶ میلیون تومان است

توریست های ایرانی برای سفر به ایروان باید همراه خود درام داشته باشند و اگر علاقمند به رصد قیمت ها در ارمنستان هستید، این گزارش را از دست ندهید. به طور مثال در ارمنستان هر کیلو گوشت معادل ۶ میلیون تومان است.

اقتصاد قیمت غذا در ارمنستان | گوشت کیلویی ۶ میلیون تومان است

کشور ارمنستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد دنیا برای مردم ایران است، چرا که هم سفر به آن راحت است و دردسرهای اخذ ویزا را ندارد. ارمنستان کشوری پر از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی است. این کشور همسایه یکی از ارزان‌قیمت‌ترین کشورهای جهان است و مردمانی مهمان‌نواز، قدمتی بی‌نظیر، غذاهایی فوق‌العاده و آب‌وهوایی معتدل دارد. ارمنستان پر است از زیبایی؛ جای‌جای این سرزمین فوق‌العاده نشانگر فرهنگ و تاریخی چندهزار ساله است. اگر علاقه به سفرهای خارجی دارید، در این گزارش همراه ما باشید. در این گزارش خبرنگار گسترش نیوز از غذاهای جذاب ارمنستان و جاذبه های گردگشری برای شما روایت کرده است. 

در سفر به ارمنستان درام همراه داشته باشید

ارمنستان کشوری چهار فصل و دارای آب و هوای قاره ای است که تابستان‌های گرم‌ و خشک و زمستان‌های سرد و برفی دارد. زبان ملی مردم ارمنستان، ارمنی است که به عنوان یکی از زبان‌های هند و اروپایی شناخته می‌شود. البته باید به این نکته توجه کرد که به دلیل نفوذ طولانی‌مدت دولت شوروی در این سرزمین، اغلب مردم ارمنستان به زبان روسی مسلط هستند. پول رایج ارمنستان درام است و ارزش سکه‌ها از ۱۰ درام آغاز شده و در نهایت به ۵۰۰ درام می‌رسد. ارزش اسکناس‌های رایج ارمنستان هم از ۵۰۰ درام شروع شده و ارزشمندترین آن، اسکناس ۱۰۰ هزار درامی است.

کلیسا

ایروان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ارمنستان، جاذبه‌های طبیعی و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. میدان جمهوری ایروان، موزه تاریخ، موزه نسل کشی ارامنه، پارک عشاق، کتابخانه باستانی تنها بخشی از جاهای دیدنی این شهر به شمار می‌روند.

طبق توافق شکل گرفته بین ایران و ارمنستان، شهروندان دو کشور بدون دریافت ویزا و تنها با ارائه گذرنامه خود می‌توانند به مدت ۹۰ روز در کشور مقصد اقامت داشته باشند که این زمان می‌تواند تا ۱۸۰ روز هم تمدید شود. با توجه به این توافق‌نامه که با هدف توسعه صنعت گردشگری و پیشرفت روابط بین دو کشور ایجاد شده، می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای اخذ ویزا به راحتی به ارمنستان سفر کنید. 

ماجرای فروش نوبت برای دریافت ویزا چیست؟

منبع خبر

ارمنستان یکی از بهترین کشور ها برای و توریست ها است. غذاهای لذیذ این کشور تلفیقی از طعم‌های اروپایی و خاورمیانه‌ای هستند که به تنهایی دلیلی برای سفر به این سرزمین محسوب می شود. قبل از سفر، شاید برایتان سوال باشد که قیمت غذا در ارمنستان چقدر است؟ در این مطلب، به بررسی قیمت غذا در رستوران‌های مختلف، غذاهای سنتی، فست‌فود و مک‌دونالد می ‌پردازیم تا بتوانید سفری خاطره انگیز و در عین حال مقرون به صرفه را به این کشور زیبا تجربه کنید. در صفحه گردشگری گسترش نیوز قیمت انواع تورها، مقاصد گردشگری و توصیه های جذاب برای سفر را بخوانید. 

قیمت غذا در رستوران‌های لوکس و ارزان ارمنستان

رستوران‌های ایرانی متعددی در ایروان، پایتخت ارمنستان، وجود دارند که غذاهای متنوع ایرانی را با قیمتی مناسب ارائه می ‌کنند.

غذاهای سنتی: ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ درام

کی اف سی: ۴۵۰ تا ۹۹۵۰ درام

 پیتزا هات: ۸۰۰ تا ۳۸۰۰ درام

مک دونالد: ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ درام

غذای ایرانی: تا ۴۵۰۰ درام (بسته به نوع غذا)

قیمت مواد غذایی در ارمنستان

شیر (یک لیتر): ۵۸ درام

نان (۵۰۰ گرم): ۲۸۰ درام

گوشت قرمز (یک کیلوگرم): ۴۴۵۳ درام

میوه (کیلوگرم): ۴۰۰ تا ۷۰۰ درام (بسته به نوع میوه)

۱درام ارمنستان تقریباً برابر با ۰.۰۰۱۸ دلار آمریکا در جولای ۲۰۲۴ است .

 قیمت غذا در مک دونالد

بیگ مک: ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ درام (معادل ۴.۵۰ تا ۶.۳۰ دلار آمریکا)

سیب زمینی سرخ کرده: ۵۰۰ درام (معادل ۰.۹۰ دلار آمریکا)

نوشابه: ۳۰۰ درام (معادل ۰.۵۰ دلار آمریکا)

مرغ سوخاری: ۴۵۰ تا ۹۹۵۰ درام (معادل ۰.۸۰ تا ۱۷.۹۰ دلار آمریکا)

 پیتزا: ۸۰۰ تا ۳۸۰۰ درام (معادل ۱.۴۰ تا ۶.۷۰ دلار آمریکا)

مانتی؛ این غذا از خمیر نازک پر شده با گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه جات تهیه می شود. سپس مانتی را بخارپز یا آب پز می کنند و با ماست یا سس گوجه فرنگی سرو می کنند. قیمت مانتی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ درام (معادل ۰.۵۰ تا ۰.)

شاورما؛ این غذا از گوشت نازک بره، مرغ یا گاو که به صورت عمودی روی سیخ گردان کباب می شود تهیه می شود. سپس شاورما را در نان لواش با tahini، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری سرو می کنند. قیمت شاورما حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ درام (معادل ۰.۹۰ تا ۱.۲۰ دلار آمریکا) است.

پیراشکی؛ این غذا از خمیر پر شده با گوشت، پنیر یا سبزیجات تهیه می شود. سپس پیراشکی را سرخ می کنند یا می پزند و با سس گوجه فرنگی یا ماست سرو می کنند. قیمت پیراشکی حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ درام (معادل ۰.۳۵ تا ۰.۷۰ دلار آمریکا) است.

 دلمه؛ این غذا از برگ مو یا کلم پر شده با گوشت، برنج و سبزیجات تهیه می شود. سپس دلمه را می پزند یا بخارپز می کنند و با سس ماست سرو می کنند. قیمت دلمه حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ درام (معادل ۰.۷۰ تا ۱.۱۰ دلار آمریکا) است.

نان لواش؛ این نان مسطح و نازک از آرد، آب و نمک تهیه می شود. نان لواش را می توان به تنهایی یا با پنیر، سبزیجات یا گوشت خورد. قیمت نان لواش حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ درام (معادل ۰.۱۸ تا ۰.۳۵ دلار آمریکا) است.

نان تست؛ این نان حجیم تر از لواش است و از آرد، مخمر، شکر و نمک تهیه می شود. نان تست را معمولا برای صبحانه یا به عنوان ساندویچ می خورند. قیمت یک نان تست ۵۰۰ گرمی حدود ۵۰۰ درام (معادل ۰.۹۰ دلار آمریکا) است.

گردشگری-ارمنستان

هزینه صبحانه، ناهار و شام در ارمنستان

قیمت غذا در ارمنستان به صورت روزانه به عوامل مختلفی مانند سبک سفر شما، نوع رستوران هایی که انتخاب می کنید و اینکه آیا خودتان آشپزی می کنید یا نه، بستگی دارد. با این حال، می توان با در نظر گرفتن  هزینه ی  متوسط وعده های غذایی و میان وعده ها،  برآوردی از هزینه ی روزانه ی غذا در این کشور داشت.

در ادامه نمونه ای از هزینه ی  متوسط  غذا در ارمنستان برای یک روز آورده شده است.

صبحانه؛ اگر صبحانه را در هتل میل می کنید، معمولاً هزینه ای برای آن پرداخت نمی کنید. اما اگر صبحانه را در بیرون از هتل میل کنید، ممکن است هزینه ی آن بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ درام (معادل ۱۸۰ تا ۳۶۰ تومان) باشد.

ناهار؛ ناهار در یک رستوران معمولی ممکن است بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ درام (معادل ۳۶۰ تا ۷۲۰ تومان) هزینه داشته باشد. اگر در یک رستوران لوکس تر غذا بخورید، ممکن است هزینه ی آن بیشتر باشد.

شام؛ شام نیز ممکن است بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ درام (معادل ۳۶۰ تا ۷۲۰ تومان) هزینه داشته باشد.

میان وعده؛ میان وعده ممکن است یک قهوه یا چای و یک شیرینی باشد که هزینه ی آن حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ درام (معادل ۹۰ تا ۱۸۰ تومان) باشد.

نوشیدنی؛ یک بطری آب معدنی ممکن است ۵۰۰ درام (معادل ۹۰ تومان) و دو لیوان چای یا قهوه ممکن است ۱۰۰۰ درام (معادل ۱۸۰ تومان) هزینه داشته باشد.

مجموع؛  با توجه به موارد فوق،  هزینه ی  متوسط  غذا در ارمنستان برای یک روز  ممکن است  بین ۷۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ درام (معادل ۱۲۶۰ تا ۲۱۶۰ تومان) باشد.

قیمت میوه در ارمنستان

ارمنستان به خاطر آب و هوای معتدل و حاصلخیزی خاکش، انواع مختلفی از میوه ها را تولید می کند. برخی از محبوب ترین میوه های ارمنستان را در ادامه معرفی می کنیم. 

سیب؛ سیب یکی از محبوب ترین میوه ها در ارمنستان است و در انواع مختلفی از جمله سیب قرمز، زرد و سبز موجود است. قیمت هر کیلو سیب در ارمنستان حدود ۴۴۸ درام  (معادل ۰.۸۰ دلار آمریکا) است.

پرتقال؛ پرتقال نیز در ارمنستان محبوب است و به عنوان یک میان وعده یا در آبمیوه مصرف می شود. قیمت هر کیلو پرتقال در ارمنستان حدود ۶۴۰ درام (معادل ۱.۱۵ دلار آمریکا) است.

موز؛ موز در ارمنستان به وفور یافت می شود و قیمتی نسبتاً ارزان دارد. قیمت هر کیلو موز در ارمنستان حدود ۶۷۵ درام (معادل ۱.۲۰ دلار آمریکا) است.

انگور؛ انگور یکی از میوه های بومی ارمنستان است و در انواع مختلفی از جمله انگور قرمز، سفید و بنفش موجود است. قیمت هر کیلو انگور در ارمنستان حدود ۵۰۰ درام (معادل ۰.۹۰ دلار آمریکا) است.

  • قاضی ارسالی در

    گوشت در ارمنستان کیلویی ۵۰۰۰ درام است که با نرخ درام به ریال میشود حدود کیلویی ی ک‌ میلیون تومان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها