|
کدخبر: 332741

ساتوشی رقیب جدی پیدا کرد | منتظر بازیابی قیمت بیت کوین باشید

بر اساس این متن، شرکت بلک راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، در سال جاری با راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین، فعالیت موفقی داشته و به بزرگترین صندوق بیت کوین موجود در بازار تبدیل شده است.

اقتصاد ساتوشی رقیب جدی پیدا کرد | منتظر بازیابی قیمت بیت کوین باشید

اگر روند انباشت بیت کوین توسط این شرکت با همین سرعت ادامه یابد، ممکن است ظرف یک سال آینده، موجودی صندوق IBIT بلک راک از 1.1 میلیون بیت کوین، که متعلق به ساتوشی ناکاموتو است، پیشی بگیرد.

طبق لیستی که اریک بالکوناس، استراتژیست بلومبرگ ETF، منتشر کرده است، صندوق IBIT بلک راک در حال حاضر با ۳۴۷,۷۶۷ بیت کوین در جایگاه سوم بزرگترین دارندگان بیت کوین در جهان قرار دارد. تنها صرافی بایننس با ۵۵۰,۱۳۳ بیت کوین و ساتوشی ناکاموتو با ۱.۱ میلیون بیت کوین بالاتر از آن هستند.

بالکوناس اشاره کرده که IBIT در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین صندوق بیت کوین تا سال آینده است. همچنین، سایر ETF های بیت کوین آمریکا مانند FBTC فیدلیتی و GBTC گری‌اسکیل نیز در میان ده دارنده برتر بیت کوین قرار دارند و مجموع دارایی‌های این دو صندوق نیز تا اکتبر امسال ممکن است از دارایی‌های ساتوشی ناکاموتو پیشی بگیرد.

بالکوناس اظهار داشت:

اصلا حواسم نبود ETFهای ایالات متحده از نظر موجودی بیت کوین تا ماه اکتبر در مسیر عبور از ساتوشی هستند. بلک راک به تنهایی در حال حاضر شماره سوم است و در اواخر سال آینده به شماره اول می‌رسد و احتمالاً برای مدت طولانی در آنجا خواهد ماند.

در حال حاضر، بلک‌راک، فیدلیتی و گری‌اسکیل بیش از ۸۰٪ از کل موجودی تجمیعی ETFهای اسپات بیت کوین را در اختیار دارند.

جریان‌ سرمایه به ETFهای اسپات بیت کوین به دلیل جریان‌های خروجی در هفته گذشته نوسان پیدا کرده است. این هفته در روز دوشنبه، ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد)، با ثبت ورودی بیش از ۲۷ میلیون دلار به ETFهای بیت کوین ایالات متحده، با موفقیت آغاز شد. ARKB متعلق به آرک‌اینوست با ۳۵.۴ میلیون دلار بیشترین ورودی را داشت و IBIT بلک راک با ۱۳.۴ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت. جریان خروجی BITB بیت‌وایز به ۱۷.۱ میلیون دلار رسید، در حالی که خروجی GBTC گری‌اسکیل ۱۱.۸ میلیون دلار بود.

بازیابی قیمت بیت کوین در آستانه انتشار CPI ایالات متحده

قیمت بیت کوین روز گذشته در آستانه انتشار داده‌های CPI ایالات متحده با ۱.۵٪ افزایش به ۶۰٬۰۰۰ دلار رسید. با این وجود، بیت کوین اکنون مقداری اصلاح داشته و دوباره به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. آمار CPI ماه جولای برای فدرال رزرو به منظور تصمیم‌گیری در رابطه با کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر بسیار مهم است. در حال حاضر، بازار احتمال ۵۰-۵۰ را برای ۰.۲۵٪ یا ۰.۵۰٪ کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر در نظر گرفته است.

علیرغم تمام نوسانات، صندوق‌های کریپتو در هفته گذشته ۱۷۶ میلیون دلار ورودی جذب کردند و ETF اتریوم محرک اصلی آن بود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها