|
کدخبر: 332905

نرخ اجاره بها در جنوب تهران ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

افزایش تورم اجاره‌ بها در تهران موجب شده است که اجاره مسکن به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های خانواده‌ها تبدیل شود. در حال حاضر، علاوه بر اجاره ماهانه، میانگین بالای مبلغ رهن نیز به عنوان یکی از عوامل ناپایداری بازار مسکن شناخته می‌شود. اما با مبلغ رهن ۳۰۰ میلیون تومان، در کدام مناطق تهران می‌توان خانه‌ای اجاره کرد؟

اقتصاد نرخ اجاره بها در جنوب تهران ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

بحران اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که ساکنان تهران با آن مواجه هستند. نرخ اجاره بها اکنون از نرخ تورم عمومی فراتر رفته و از سال ۱۴۰۲ تأثیرات این تورم به‌طور ملموس در زندگی خانوارها قابل مشاهده است.

اما با شرایط کنونی، در صورتی‌ که متقاضیان رهنی معادل ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشند، در کدام مناطق تهران می‌توانند خانه اجاره کنند؟

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در شهر تهران نشان می‌دهد داشتن خانه‌ای با رهن ۳۰۰ میلیون تومان، بیشتر وابسته به اجاره‌ای است که مستاجران باید ماهانه پرداخت کنند.

اگر متقاضیان توانایی پرداخت اجاره بالایی را نداشته باشند، می‌توانند با این میزان رهن و پرداخت اجاره ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، خانه‌ای ۴۵ متری و ساخت سال ۱۳۹۳ در عبدل‌آباد اجاره کنند.

همچنین توانایی پرداخت اجاره‌ای معادل سه میلیون تومان، این امکان را فراهم می‌کند تا مستاجران خانه‌ای ۵۲ متری و ۱۴ساله در محدوده کمیل اجاره کنند.

در این بین پرداخت اجاره معادل پنج میلیون تومان امکان اجاره خانه‌هایی کوچک‌متراژ با عمر کمتر از پنج سال را در برخی مناطق تهران فراهم می‌کند.

همچنین توانایی پرداخت اجاره‌ای حدود ۱۰ میلیون تومان نیز باعث می‌شود مستاجران فایل‌هایی در محدوده طرشت پیش روی خود داشته باشند.

با پرداخت اجاره ماهانه بیش از ۳۰ میلیون تومان، مستاجران می‌توانند آپارتمان‌هایی بزرگ‌متراژ کرایه کنند که عموماً در مناطق نیمه شمالی تهران قرار گرفته‌اند.

رهن-خانه

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها