|
کدخبر: 332928

قیمت طلا از بیت کوین پیش گرفت | بیت کوین در حال فروپاشی است؟

بیت کوین به سختی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای طلا عمل کند و این موضوع به وضوح قابل مشاهده است. در حالی که قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده، بیت کوین در یک کانال نوسانی قرار دارد.

اقتصاد قیمت طلا از بیت کوین پیش گرفت | بیت کوین در حال فروپاشی است؟

عملکرد بیت کوین نسبت به قیمت طلا و بازار سهام چندان مطلوب نبوده است. تحلیلگران بازار به این وضعیت واکنش نشان داده و برخی از آن‌ها احتمال کاهش قیمت بیت کوین به ۴۵,۰۰۰ دلار را مطرح کرده‌اند.

تحلیلگر کریپتو: ضعف قیمت بیت کوین یک نشانه است

در ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد)، وقتی بازار سهام وال‌استریت باز شد بیت کوین نتوانست خوب عمل کند و قیمتش در یک محدوده ثابت نوسان می‌کرد. این در حالی بود که قیمت طلا به بالاترین حد خود رسیده بود.

به نظر می‌رسد بیت کوین در یک کانال با عرض ۱,۵۰۰ دلاری در حال نوسان است.

با وجود اینکه بیت کوین مجددا سطح ۵۶,۰۰۰ دلار را آزمایش نکرد، اما نتوانست نظر فعالان بازار را جذب کند.

فلب فلب (Filbfilb)، هم‌بنیان‌گذار مجموعه معاملاتی دیسن تریدر (DecenTrader)، در شبکه اجتماعی X نوشت:

این واقعیت که قیمت بیت کوین با وجود اخبار خوب باز هم افزایش پیدا نمی‌کند، احتمالاً بیشتر از آنچه که مردم می‌خواهند بپذیرند، معنا دارد.

فلب فلب به اینکه عملکرد طلا و سهام بهتر از بیت کوین بود اشاره کرد و گفت که طلا به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۲,۵۰۰ دلار رسیده است.

در سال جاری، قیمت طلا در برابر دلار ۲۱٪ افزایش یافته است، اگرچه هنوز هم افزایش قیمتش کمتر از افزایش ۳۸٪ قیمت بیت کوین است.

چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری دیجیتال و بیت کوین کاپریول اینوستمنت (Capriole Investments)، با لحنی مثبت‌تر به این قضیه واکنش نشان داد و خواستار «صبر» شد. او اذعان کرد که از نظر کلان، بیت کوین همچنان از کف‌ قیمتش در ماه آگوست بالا نیامده و از باقی کلاس‌های دارایی عقب مانده است.

 

نمودار-طلا

ادواردز در گذشته گفته بود که قیمت بیت کوین در نهایت باید از قیمت طلا پیروی کند؛ با توجه به سابقه تاریخی پیروی کردن بیت کوین از طلا و فاصله زمانی ۳ ماهه که بین حرکت این دو دارایی وجود دارد.

همبستگی قیمت بیت کوین و سهام در سال ۲۰۲۵ بازخواهد گشت

بنیامین کاون (Benjamin Cowen)، مدیرعامل و بنیان‌گذار منبع تحلیلی Into the Cryptoverse، عملکرد بیت کوین با بازار سهام را مقایسه کرد و به شباهتش با سایکل‌های پیشین بازار اشاره کرد.

او با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X نوشت:

به عنوان یادآوری باید بگویم که سال ۲۰۱۹ نیز سالی بود که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد. در آن زمان نیز همبستگی بیت کوین با شاخص SPX از بین رفت.

کاون، به مسیر احتمالی فدرال رزرو آمریکا و کاهش نرخ بهره در سال جاری اشاره کرد.

او افزود:

بسیاری از افراد همچنان می‌گویند که این وضعیت بی‌سابقه است و باورش سخت است، اما در سایکل پیشین نیز «دقیقا» همین اتفاق رخ داد.

او در اظهار نظرهای بعدی، سال ۲۰۲۵ را برای بازگشت همبستگی مثبت بین این دو دارایی مشخص کرد.

با این حال، تور دمیستر (Tuur Demeester)، تحلیلگر قدیمی بیت کوین، گفت که یک کاهش تازه می‌تواند بازارهای بیت کوین را دوباره تحت تأثیر قرار دهد.

او در همان روز هشدار داد:

برای روشن شدن موضوع باید بگویم: احتمالاً خونریزی (کاهش قیمت) هنوز تمام نشده است!

کاهش قیمت به ۴۵,۰۰۰ دلار غیرقابل تصور نیست، به‌ویژه اگر شاهد فروش زیادی در بازارهای سهام باشیم. کمربنددهای خود را ببیندید.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها