|
کدخبر: 332993

روند بازار ارز دیجیتال در گرو رویدادی مهم | سیگنال مهم در تغییر مسیر سرمایه گذاران ارز دیجیتال

بازار کریپتو منتظر انتشار صورتجلسه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و سخنرانی مقامات فدرال رزرو ایالات متحده در این هفته است. این رویدادهای مهم می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر روند بازارهای مالی و به‌ویژه بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند، زیرا سرمایه‌گذاران به‌دنبال سیگنال‌هایی برای تغییرات احتمالی در سیاست‌های پولی و نرخ بهره هستند. انتظار می‌رود این موضوعات، به‌ویژه بر ن

اقتصاد روند بازار ارز دیجیتال در گرو رویدادی مهم | سیگنال مهم در تغییر مسیر سرمایه گذاران ارز دیجیتال

نوسانات بازارهای کریپتو تأثیر بگذارند و همچنین ممکن است موجب تغییراتی در روند سرمایه‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های مالی شوند. تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران به‌دقت این اخبار را دنبال می‌کنند تا استراتژی‌های خود را بر اساس تحلیل‌های جدید و پیش‌بینی‌های اقتصادی به‌روز کنند.

بازار در انتظار سخنرانی مقامات فدرال رزرو

در طول هفته پیش رو، بازار ارز دیجیتال رویدادهایی کلیدی‌ در پیش دارد که شامل صورت‌جلسه ماه جولای FOMC و سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، ریاست فدرال رزرو آمریکا است. انتظار می‌رود این دو موضوع سیگنال‌هایی در مورد مواضع آتی بانک مرکزی آمریکا، سیاست‌های پولی و تصمیمات آن درباره کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

سخنرانی مقامات فدرال رزرو در این هفته، با اظهارات کریستوفر والر (Christopher Waller)، عضو فدرال رزرو، در روز دوشنبه ۱۹ آگوست (۲۹ مرداد)، آغاز می‌شود.

در روز سه‌شنبه ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد)، رافائل باستیک (Raphael Bostic)، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و مایکل بار (Michael Barr)، نایب رئیس فدرال رزرو در امور نظارتی، سخنرانی می‌کنند. همچنین، در روز پنجشنبه، فدرال رزرو صورت‌جلسه سیاست‌های پولی خود را منتشر خواهد کرد.

در آخر، جروم پاول، ریاست کل فدرال رزرو، روز جمعه ۲۳ آگوست (۲ شهریور)، در نشست جکسون هول (Jackson Hole)، سخنرانی خواهد کرد.

نظرات مختلف این مقامات در سخنرانی‌ها به‌دقت توسط سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ زیرا می‌توان سیگنال‌های مشخصی درباره مواضع آتی بانک مرکزی آمریکا از این سخنرانی‌ها دریافت.

بر اساس داده‌های ابزار سی‌ام‌ای فدواچ (CME FedWatch Tool)، احتمال اینکه فدرال رزرو در جلسه ماه سپتامبر (شهریور) خود، ۰۲۵٪ کاهش نرخ بهره را اعلام کند، ۷۵٪ برآورد شده است.

داده‌های شاخص PCE و صورت‌جلسه FOMC

انتشار صورت‌جلسه ماه جولای FOMC، برای ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برنامه‌ریزی شده است و از آن‌جایی که این گزارش می‌تواند موضع فدرال رزرو درباره کاهش نرخ بهره را مشخص کند، جامعه کریپتو به‌شدت منتظر آن است.

باتوجه به داده‌های اخیر شاخص‌ قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) که نشان می‌دهد تورم اقتصادی در ماه جولای کاهش یافته است، به‌نظر می‌رسد بازار می‌تواند دوباره اعتمادها را به خود جلب کند. با این حال، بازار همچنان منتظر داده‌های آتی تورم PCE ایالات متحده است که قرار است در پایان این ماه منتشر شود. این امر می‌تواند وضعیت فعلی فشارهای تورمی در آمریکا را بهتر بازنمایی کند.

علاوه بر این، انبوهی از سرمایه‌گذاران منتظر افزایش قیمت بیت کوین و صعودی شدن بازار کریپتو هستند، زیرا بسیاری از آن‌ها بیت کوین و ارزهای دیجیتال را سپری موثر برای مقاومت در برابر تورم می‌دانند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها