|
کدخبر: 333048

کاربران تون از این طریق به پول نقد دست پیدا می کنند | بلاکچین تون تا کجا رشد می کند ؟

موضوعی که در ماه‌های اخیر در صنعت کریپتو مورد بحث قرار گرفته است، گسترش بلاکچین تون (TON) و توکن اصلی آن، تون کوین است.

اقتصاد کاربران تون از این طریق به پول نقد دست پیدا می کنند | بلاکچین تون تا کجا رشد می کند ؟

 تون که در ابتدا در سال ۲۰۱۸ توسط برنامه پیام‌رسانی تلگرام توسعه یافت، به عنوان پلتفرمی برای برنامه‌ها و خدمات غیرمتمرکز توصیف شد. در ادامه به بررسی تعدادی از مینی‌اپ‌های معروف آن پرداخته‌ایم.

تون، تلگرام و مینی‌اپ‌های ویروسی

رابطه تون با برنامه پیام‌رسان تلگرام به جلب توجه مخاطبان بیشتری کمک می‌کند و با یک فرآیند اتصال ساده، شروع کاوش در بلاکچین تون برای کاربران تلگرام آسان شده است.

عامل مهم دیگر تمرکز بنیاد تون (Ton Foundation) بر ایجاد یک اکوسیستم قوی است. گرنت‌ها (Grants) و «TON Open League» مشوق‌هایی را برای برنامه‌های کاربردی توسعه بلاکچین ارائه می‌دهند.

در ماه‌های اخیر، بلاکچین تون رشد گسترده‌ای داشته است، زیرا تعدادی از برنامه‌های کاربردی ویروسی مبتنی بر شبکه شروع به کار کرده‌اند.

دی‌داست (DeDust)

دی‌داست (DeDust) یک صرافی غیرمتمرکز است که در نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان یک بازار توکن بی همتا (NTF) راه‌اندازی شد و اکنون ویژگی‌های بیشتری اضافه کرده است. امروزه این پروژه به یک پلتفرم صرافی تبدیل شده است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را سواپ و از نقدینگی توکن‌ها درآمد کسب کنند.  در حال حاضر، دی‌داست یکی از بزرگترین برنامه‌های غیرمتمرکز در اکوسیستم TON است که حجم معاملات روزانه آن به طور متوسط به ۳۰.۵ میلیون دلار می‌رسد.

کاربران می‌توانند پس از اتصال به کیف پول TON مانند تون کیپر (Tonkeeper)، تون‌هاب (Tonhub) یا موارد دیگر، مستقیماً از طریق یک رابط بصری، دارایی‌ها را سواپ و تبدیل کنند. فرآیند معامله ساده است و نیازی به مجوز اضافی ندارد. سایر ویژگی‌های مفید آن شامل ردیاب غیرمتمرکز پرتفو است که دارایی‌های ذخیره شده در کیف پول کاربران را ردیابی می‌کند.

همچنین دی‌داست فرصت‌های درآمد منفعل (Passive Income) را از طریق استیک توکن خود به نام SCALE ارائه می‌کند که از طریق آن کاربران سهمی از کارمزدهای کمیسیون را دریافت می‌کنند. برنامه استیکینگ یک طرفه SCALE یک پاداش روزانه ارائه می‌دهد که به مقدار توکن‌های استیک شده و حجم کارمزدهای دریافتی در صرافی بستگی دارد. اسکیل، برنامه استیکینگ را با استفاده از درآمد حاصل از پروتکل برای بازخرید SCALE و توزیع آن بین شرکت‌کنندگان حفظ می‌کند. SCALE را می‌توان در دی‌داست، استون‌فای (STON.fi) و صرافی بینگ‌اکس معامله کرد.

تون استیکرز (Tonstakers)

تون‌استیکرز پروتکل پیشرو برای استیکینگ در شبکه تون و یک پلتفرم منبع باز و غیرمتمرکز برای لیکویید استیکینگ (Liquid Staking) است. لیکویید استیکینگ فرآیندی است که در آن کاربر ارز «بومی» را قفل می‌کند و در ازای آن یک توکن لیکوییدیتی استیکینگ مشتقه دریافت می‌کند که می‌تواند آن را در بازارهای ثانویه به فروش برساند. بازیکنانی که در تون‌ استیکرز استیک کرده‌اند، tsTON، توکن مشتقه تون کوین را دریافت می‌کنند که یک توکن درآمدزاست و در طول زمان بر اساس میانگین درصد بازدهی قابل اعمال، پاداش می‌دهد.

این ویژگی به هولدرها امکان می‌دهد تا با تون کوین بیشتر از آنچه در ابتدا استیک کرده بودند درامد داشته و از برنامه خارج شوند. توکن مذکور را می‌توان با سایر دارایی‌ها سواپ کرد یا در پلتفرم‌های پشتیبانی شده برای تراکنش‌هایی مانند وام دادن، استیکینگ و تامین نقدینگی استفاده کرد. تون استیکرز بیش از ۳٪ بازده سالانه روی tsTON ارائه می‌دهد. طبق گفته‌های این پلتفرم، بیش از ۷۱٬۰۰۰ هولدر توکن تون، دارایی‌هایی با ارزش کل قفل شده بیش از ۲۶۰ میلیون دلار را استیک کرده‌اند.

والت (Wallet)

کیف پول تلگرام که «Wallet» نام دارد، یک کیف پول کریپتویی است که مستقیماً با برنامه پیام‌رسانی تلگرام ادغام می‌شود. برای تنظیم آن، کاربران می‌توانند عبارت @wallet را در اپلیکیشن تلگرام جستجو کرده و سپس دستورالعمل‌های ربات را دنبال کنند. پس از تکمیل تنظیمات، در ستون اصلی تلگرام به همراه سایر تنظیمات ظاهر می‌شود.

کاربران می‌توانند از طریق والت، ارز دیجیتال ارسال و دریافت کنند، ارز دیجیتال را با کارت بانکی خود شارژ کنند و از طریق یک بازار همتابه‌همتا معامله کنند. یکی از ویژگی‌های کلیدی این کیف پول، انتقال فوری ارزهای دیجیتال بدون کارمزد بین کاربران تلگرام است. والت به صورت ربات در تلگرام پیاده سازی شده است و کاربران برای دسترسی به آن فقط به یک حساب کاربری نیاز دارند.

با این وجود، توجه داشته باشید که والت تلگرام در ایران پشتیبانی نمی‌شود و کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

دامنه‌های تون (Ton Domains)

با سرویس نام دامنه (DNS) تون، هر کاربر اکوسیستم TON می‌تواند نام دامنه منحصر به فرد خود را ثبت کند. دامنه‌ها را می‌توان به عنوان نام مستعار در بلاکچین تون به جای آدرس کیف پول استاندارد استفاده کرد که به خاطر سپردن آن دشوار است. وب سایت‌ها یا قراردادهای هوشمند را می‌توان به یک دامنه متصل کرد.

برای ثبت یک دامنه تون (Ton Domains)، کاربران باید یک کلمه پیدا کنند و سپس برای شروع، یک حراج پیشنهاد دهند. پس از انجام پیشنهاد، حراج به مدت یک ساعت ادامه دارد. اگر بعد از یک ساعت هیچکس پیشنهاد دوم را انجام نداده باشد، کاربر حق استفاده از دامنه را خواهد داشت. اندازه پیشنهاد اولیه به وجود مزایده فعال برای دامنه انتخابی و همچنین اندازه کلمه و تقاضا برای آن بستگی دارد. هر پیشنهاد جدید ۵٪ بزرگتر از اندازه قبلی است. DNSهای تون مزیتی نسبت به خدمات DNS سنتی دارند. در مورد خدمات DNS سنتی کاربران یک نام دامنه را از یک سازمان تجاری متمرکز اجاره می‌کنند، اما DNS تون یک سیستم نام دامنه کاملاً غیر متمرکز است و هیچ مدیری نمی‌تواند دامنه کاربر را مسدود کند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها