|
کدخبر: 333067

خریداران مسکن ملی به ساحل آرامش رسیدند | ثبت نام جدید را از دست ندهید + شرایط و جزییات

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به نامناسب بودن شرایط کنونی، بیان کرد: در طول ۱۵ سال گذشته، قوانین متعددی در حوزه مسکن به تصویب رسیده که بر اهمیت واگذاری تولید مسکن به بخش خصوصی و مدیریت آن توسط این بخش تأکید می‌کنند.

اقتصاد خریداران مسکن ملی به ساحل آرامش رسیدند | ثبت نام جدید را از دست ندهید + شرایط و جزییات

پورحاجت با اشاره به کاهش تقریبی ۱۰۰ درصدی تولید مسکن توسط بخش خصوصی، بیان کرد که این موضوع نشان‌دهنده ناکارآمدی قوانین در افزایش تولید مسکن است. وی افزود: بر اساس آمار، تا پیش از سال ۱۳۹۰، سالانه بدون دخالت دولت، حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی در کشور ساخته می‌شد، اما این رقم اکنون به حدود ۳۵۰ هزار واحد کاهش پیدا است.

وی تاکید کرد: واکاوی عملکرد دولت‌ها طی ۱۵ سال اخیر نشان می‌دهد اجرا طرح‌های مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن با مداخله گسترده باعث شده تا بخش خصوصی نتواند بازیگر اصلی این فرآیند باشد. خروجی این اتفاق فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن در بازار است.

وی در ادامه یکی از معضلات بخش مسکن کشور را ساختار بانکی ناکارآمد و غیرپویا عنوان و اظهار کرد: قانون پیش‌فروش طی ۱۴ سال اخیر قفل سنگینی را به بخش تولید مسکن بسته است. زمانی مردم برای پیش‌ خرید مسکن اقدام می‌کردند، اما امروز این بخش پیشرو دچار چالش شده و لازم است آنرا بررسی کرده و حل کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدم حل مشکل مسکن مردم انسجام ملی می‌خواهد که باید دولت جدید و وزیر راه و شهرسازی آینده در برنامه‌های خود این مهم را داشته باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیانی که شرایط آنها تایید شده باشد ظرف ۲۴ ساعت می توانند بانک و شعبه مورد نظر را انتخاب کنند.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روند بهتری پیدا کرده است گفت: همکاری بانک ها باید با توجه به ورود به فصل تابستان بهتر شود و متقاضیان بیشتری باید تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و با هدف حمایت از مستاجران بانک ها ملزم به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در تهران تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هستند.

جنتی اظهار کرد: از جمله شرایط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن متاهل بودن و یا خانم مجرد بالای ۳۰ سال و آقای مجرد بالای ۴۵ سال فاقد مسکن و یا زمین است که در این بخش باید فرم ج آنها سبز باشد.

مسکن-ملی

متقاضیان مسکن ملی از بلاتکلیفی درآمدند

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران تاکید کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده و از سامانه خودنویس و یا مشاوران املاک کد رهگیری دریافت کرده و در سامانه طرح های جامع مسکن برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

او افزود: ۲۴ ساعت بعد از ثبت نام در صورت داشتن شرایط متقاضی می‌تواند اقدام به انتخاب شعبه و بانک مورد نظر خود کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: به منظور پیشرفت یکنواخت طرح نهضت ملی مسکن، متقاضیان پس از دریافت پیامک واریز، آورده‌های خود را تا پیش از زمان تعیین شده پرداخت کنند.

مجید صالحی امیر روز یکشنبه با اشاره به اینکه بلوک‌های مسکن هر یک از متقاضیان مشخص شده است، اظهار کرد: در یک بلوک ساختمانی در حال ساخت، اگر یک متقاضی آورده خود را به موقع پرداخت نکند روند اجرای پروژه به مشکل خواهد خورد.

وی افزود: با توجه به این موضوع متقاضیانی که آورده خود را زودتر به حساب واریز کنند امتیاز آن‌ها در طرح نهضت ملی مسکن افزایش می‌یابد.

صالحی‌امیر تصریح کرد: بر اساس قانون طرح نهضت ملی مسکن ما می‌توانیم متقاضیانی که آورده خود را پس از ارسال پیامک پرداخت نمی‌کنند را از سامانه حذف کنیم، اما نه تنها این کار را نکردیم بلکه تا هشت بار پیامک واریز مجدد برای این افراد ارسال کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: برای پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان باید آورده خود را به موقع به حساب واریز کنند تا بر اساس زمانبندی صورت گرفته، ساخت واحدهای مسکونی به خوبی پیش رود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان گفت: زمین این طرح به صورت رایگان به متقاضیان واگذار و در حال حاضر به هر متقاضی نیز ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است، ادامه داد: در برخی از پایگاه‌های اینترنتی، مواردی با محتوای فروش امتیاز مسکن ملی دیده می شود که این اقدام سبب گسترش بازار دلالی شده و مردم آسیب می‌بینند.

صالحی‌امیر عنوان کرد: افرادی که آورده خود را تامین نمی‌کنند و کسانی که نیازی به مسکن ملی ندارند، به انتهای فهرست متقاضیان منتقل و امتیاز آن‌ها به فرد دیگری واگذار می‌شود.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    سی سال ‌کارگری کردم ده سال بیمه دارم ماهی دومیلیون حقوق الان شد ۲۸۰۰ بادوتا بچه بیکار بالای سی سال مجرد حقوقم اجاره خونه ام نمیشه الان یکسال به صاحبخانه اجاره ندادم جوانمردی صاحبخانه باعث آوارگی ودربدری ام نشد دیگه هیچ آمدی ندارم خانه ام به قیامت

  • علی کسلانقیه ارسالی در

    بنده با۵۱سال سن هنوزمستاجرم و مادرم هم م ستاجراست وساکن ومتولدپایتخت هستیم و تاکن ون موفق به ثبت نام مسکن مهروسهام عدالت ه م نشدیم لطفا اگر عزیزی میتواند راین زمین ه کمکی به این حقیرکندبزرگی میکند برای خو دم هم زیادنگران نیستم بیشتر ناراحت مادر عزیزم هستم تا روزهای پایانی عمر خود را د رمنزل خودش سپری کند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها