|
کدخبر: 333105

بازار ارز دیجیتال در هفته آینده غوغا می کند | بیت کوین در آینده نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار می رسد ؟

مقامات فدرال رزرو ایالات متحده در مورد کاهش نرخ بهره به توافق رسیده‌اند. این تصمیم می‌تواند تأثیر چشم‌گیری بر بازارهای مالی، به‌ویژه بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. در همین حال، معاملات آپشن بیت‌کوین برای ماه سپتامبر با هدف قیمتی ۱۰۰٬۰۰۰ دلار تنظیم شده‌اند که نشان‌دهنده انتظارات بالای سرمایه‌گذاران از قیمت بیت‌کوین در آینده نزدیک است.

اقتصاد بازار ارز دیجیتال در هفته آینده غوغا می کند | بیت کوین در آینده نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار می رسد ؟

اقدامات این‌چنینی نشان‌دهنده امیدواری به بهبود شرایط اقتصادی و نیز افزایش تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال است. با کاهش احتمالی نرخ بهره و افزایش جذابیت بیت‌کوین، بازارها ممکن است شاهد نوسانات قابل‌توجهی در هفته‌های آینده باشند. آیا این موضوع به رالی بیت کوین منجر خواهد شد؟

توافق مقامات فدرال رزرو درباره کاهش نرخ بهره

مقامات فدرال رزرو ایالات متحده برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر آمادگی دارند و از ماه‌ها افزایش نرخ بهره و حفظ ثبات نرخ‌ها به سمت کاهش نرخ بهره تغییر جهت داده‌اند.

نیل کاشکاری (Neel Kashkari)، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، تأیید کرده که شرایط برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر مساعد است. این اظهارات پس از اظهارنظرهای محتاطانه دیگر مقامات فدرال رزرو به‌دلیل کاهش تورم و کاهش رشد بازار کار بیان شده است.

کاشکاری، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال اعلام کرد که زمان مناسب برای بحث در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده فرا رسیده است. او با ایده کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر موافق است. کاشکاری در این مصاحبه گفت:

تعادل ریسک‌ها تغییر کرده است، بنابراین می‌توان درباره کاهش نرخ بهره احتمالی توسط فدرال رزرو بحث کرد.

اظهارات کاشکاری پس از موضع‌گیری‌های داویش (Dovish) آلبرتو موسالم (Alberto Musalem)، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، رافائل بوستیک (Raphael Bostic)، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و مری دالی (Mary Daly)، رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو، بیان شده است. آن‌ها نیز با کاهش احتمالی نرخ بهره در ماه سپتامبر موافق هستند.

با این حال، کاشکاری معتقد است که نیازی نیست بیش از ۰.۲۵٪ کاهش در یک ماه اتفاق بیفتد، زیرا میزان اخراج‌ها در بازار کار همچنان کم است و درخواست‌های مزایای بیکاری کاهش قابل‌توجهی را نشان نمی‌دهند.

ابزار سی‌ام‌ای فد واچ (CME Fed Watch) نیز نشان می‌دهد ۷۵.۵٪ احتمال برای ۰.۲۵٪ کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر وجود دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال نیز ۰.۷۵٪ کاهش را شاهد باشیم.

همچنین، نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد ۰.۲۵٪ کاهش نرخ بهره در هر یک از سه نشست باقی‌مانده سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود و احتمال رکود اقتصادی در ایالات متحده بعید است.

هدف قیمتی ۱۰۰,۰۰۰ دلاری در قراردادهای آپشن بیت کوین تا پایان سال جاری

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود که ۲۰٪ کم‌تر از بالاترین قیمت تاریخی آن است. مایکل سیلر (Michael Saylor)، رئیس اجرایی شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، اعلام کرده که بیت‌کوین اکنون با ۲۰٪ تخفیف در دسترس است و این امر احساسات مثبتی در جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

داده‌های دریافتی از صرافی دریبیت (Deribit) نشان می‌دهد قراردادهای آپشن بیت‌ کوین هدف قیمتی ۱۰۰٬۰۰۰ دلار را تا ماه دسامبر (آذر) در نظر گرفته‌اند. در همین حال، ۳.۳۸ میلیارد دلار ارزش اسمی قراردادها نیز تا ۳۰ آگوست (۹ شهریور) منقضی می‌شود. همچنین حداکثر نقطه درد (Max Pain Point)، در ۶۱٬۰۰۰ دلار قرار دارد که نشان‌دهنده احتمال بازیابی قیمت تا پایان ماه جاری است.

بازار-مالی

احتمالا کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده، در ابتدا باعث نوساناتی در بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال شده و مشابه سایر رویدادهای مهم، موجب تغییرات گسترده در موقعیت‌های معاملاتی خواهد شد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها