|
کدخبر: 333108

نا امیدی پاول دورف از همستر کامبت |‌ ایردراپی که به لیست شدن هم نزدیک نمی شود

اختلافات داخلی در تیم توسعه‌دهنده همستر کامبت ممکن است به تعویق افتادن لیست شدن توکن HMSTR و بی‌ثباتی پروژه منجر شود. سرمایه‌گذار AD.RU ادعا می‌کند که نقشی کلیدی در توسعه پروژه داشته، اما هیچ سودی دریافت نکرده و این موضوع تنش‌ها با بنیان‌گذاران پروژه را تشدید کرده است.

اقتصاد نا امیدی پاول دورف از همستر کامبت |‌ ایردراپی که به لیست شدن هم نزدیک نمی شود

استعفای مدیر بازاریابی و اختلافات مالی در تیم همستر کامبت ممکن است به تأخیر در ایردراپ‌ها، اختلال در توسعه و بی‌ثباتی بازی منجر شود. گزارش‌های رسانه‌های محلی روسیه حاکی از آن است که پروژه همستر کامبت که بر پایه مدل کسب درآمد از بازی‌های تپ تو ارن (Tap To Earn) بنا شده، درگیر اختلافات داخلی است که می‌تواند پیامدهای جدی برای این پروژه به همراه داشته باشد.

پشت پرده اتفاقات در پروژه همستر کامبت

به گزارش رسانه محلی Lenta.ru، اختلافات داخلی در تیم توسعه همستر کامبت (Hamster Kombat) به دلیل نزاع با سرمایه‌گذار AD.RU که ادعا می‌کند نقشی کلیدی در توسعه این پروژه داشته، بالا گرفته است؛ در این گزارش آمده که سازندگان این بازی محبوب تلگرامی، علیرغم نقش AD.RU در تأمین مالی و توسعه مکانیک‌های کلیدی پروژه، از تقسیم سود خودداری کرده‌اند.

این مقاله یک روز بعد از انتشار حذف شد و دلیل این کار هم نامشخص باقی ماند. آنتون گورشکوف، مدیرعامل AD.RU، اعلام کرد که شرکتش نقش کلیدی در توسعه بازی داشته و این همکاری در پی پیشنهادی از سوی ادوارد گورینوویچ در سال ۲۰۲۰ برای راه‌اندازی پلتفرم بازی موبایل و ورزش‌های الکترونیکی به نام Arenum آغاز شده است.

آی تی هولدینگ (IT Holding)، در پاسخ به این پیشنهاد مبلغ ۶۰۰ هزار دلار در پروژه سرمایه‌گذاری کرد و ۱۸.۶٪ از سهام آن را صاحب شد. حمایت‌های بازاریابی AD.RU منجر به جذب بیش از ۱ میلیون دلار سرمایه اضافی شد و سهم آنها را به ۲۵٪ افزایش داد. گورشکوف بر این موضوع تأکید کرد که AD.RU پروژه را تأمین مالی کرده و در توسعه مکانیک‌های بازی که بعدها در Hamster Kombat به کار گرفته شد، نقش داشته، اما علیرغم این مشارکت‌ها، سرمایه‌گذار هیچ سودی دریافت نکرده و تیم همستر کامبت تنها وعده‌های توخالی ارائه کرده است.

آیا همستر کامبت، شیدایی گل لاله ایرانی است؟

گورینوویچ، در ژوئن ۲۰۲۴ این ادعاها را رد کرد و گفت که AD.RU هیچ نقشی در توسعه همستر کامبت نداشته و AD.RU هم در پاسخ به آن، گزارشی فنی ارائه کرد که نشان می‌دهد سرورهای همستر از همان هاستینگ Arenum استفاده می‌کنند. علاوه بر این، دامنه hamsterkombat.io با استفاده از ایمیل شرکتی ap@arenum.games، مربوط به یکی از بنیان‌گذاران شرکت به نام الکساندر پاسچنیک، ثبت شده است.

این جزئیات، مبنای ادعاهای AD.RU را تشکیل می‌دهند،اما گورشکوف اشاره کرد که او پیش از طرح شکایت، ادعای قانونی به گورینوویچ ارسال کرده و این موضوع ممکن است چالش‌های بیشتری برای پروژه همستر کامبت را در پی داشته باشد.

شدت گرفتن تنش‌های داخلی تیم همستر کامبت

اختلافات پیرامون بازی همستر کامبت پس از ترک پروژه توسط نیکیتا آنوفریف، مدیر بازاریابی، در ماه آگوست شدت گرفت. آنوفریف مدعی است که به او وعده ۲۵ درصد از درآمد یا سهام شرکت داده شده بود، اما این وعده‌ها محقق نشد. او اظهار داشت که نقش کلیدی در تبلیغ جهانی بازی و ایجاد شراکت‌های استراتژیک، از جمله جذب ۴۵۰ هزار دلار سرمایه، ایفا کرده، اما به جای تقسیم سود، تیم همستر تصمیم گرفت تا سرمایه‌های اولیه را به سرمایه‌گذاران بازگرداند، که این اقدام باعث نارضایتی اینفلوئنسرها و شرکت‌کنندگان و در نتیجه شدت گرفتن تنش‌های داخلی شد.

آنوفریف بیان کرد:

لیدرهای بخش بررسی نظرات کاربران و شرکت‌کنندگان در پروژه معتقدند که بدون حمایت اینفلوئنسرها، پروژه به موفقیت کنونی دست نمی‌یافت. با یان حال، بنیان‌گذاران پروژه به جای قدردانی از کسب‌وکار سودآور و درآمدهای میلیونی حاصل از ادغام‌های تبلیغاتی، تصمیم گرفتند تنها سرمایه‌گذاری‌های اولیه را به حامیان اولیه بازگردانند. این تصمیم به‌عنوان توهین از سوی اینفلوئنسرها و شخصیت‌های کلیدی تلقی شد و آنها هم به‌طور عمومی نارضایتی خود را ابراز کردند.

اختلافات داخلی در پروژه می‌تواند تأثیرات زیادی بر بازیکنان بازی همستر کامبت داشته باشد:‌

تأخیر در اجرای ایردراپ‌ها و کندی در توسعه. منازعات حقوقی و مالی ممکن است تیم را مجبور کند تمرکز خود را از ایردراپ HMSTR و رشد کلی پروژه بردارد.

بی‌ثباتی سرورها و دسترسی به بازی. اختلافات جاری ممکن است تأمین مالی را مختل کرده و به مشکلات زیرساختی منجر شود که باعث ناپایداری یا حتی قطعی موقت بازی شود.

ایردراپ HMSTR که در ابتدا برای اواخر جولای برنامه‌ریزی شده بود، به طور نامحدود به تعویق افتاد و توسعه‌دهندگان دلیل این تأخیر را پیچیدگی اجرای این رویداد اعلام کردند. پس در کل باید دو موضوع را در نظر داشته باشید: اختلاف بین سرمایه‌گذارهای همستر واضح است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این اختلاف، تاثیری بر پروژه‌ای با این ابعاد خواهد داشت یا نه! بقای کل اکوسیستمی که امروز پیرامون بازی همستر کامبت شکل گرفته، به سر پا باقی ماندن این پروژه وابسته است. دومین نکته هم اینکه اختلاف بین بنیان‌گذار و شرکای سابق پروژه همستر کامبت قابل تامل است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به هر حال وقتی تعداد کاربران همستر کامبت اینقدر بالاست (۱۵۵.۵ میلیون کاربر) احتمال اینکه مبلغ خیلی ناچیزی به همه تعلق بگیرد، بسیار زیاد است. آیا شما هنوز همستر کامبت بازی می‌کنید؟‌

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها