|
کدخبر: 333115

بیت کوین در نهایت اوج می گیرد یا شکسته می شود؟

با اینکه قیمت بیت کوین تقریبا در چند ماه گذشته در یک رنج باند (Range Bound) در نوسان بوده است ، اما با این وجود باعث نشده است تا هولدرهای بلند مدت نیز ریزش داشته باشند.

اقتصاد بیت کوین در نهایت اوج می گیرد یا شکسته می شود؟

طبق نمودار امواج هودل گلسنود، ۷۴٪ از کوین‌ها در حداقل شش ماه گذشته جابه‌جا نشدند. در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت شاخص قدرت دلار (DXY)، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) پرداخته‌ایم.

بیت کوین در انتظار محرک‌های اقتصاد کلان

سوال اصلی سرمایه‌گذاران این است که قیمت بیت کوین به کدام جهت شکسته خواهد شد. آرلی باردر، تحلیلگر سرشناس در پلتفرمی تحلیلی آنچین نانسن (Nansen)، معتقد است اگر فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد و بازار قوی بماند، بازار ارزهای دیجیتال نیز به صعود ادامه خواهد داد. با این حال، اگر رشد به شدت کاهش یابد، روند صعودی برای دارایی‌های پر ریسک محدود خواهد شد.

در مقابل، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر محبوب، در صفحه X خود گفت که اگر بیت کوین از الگوی تاریخی شروع فاز پارابولیک (Parabolic) خود تقریباً ۱۶۰ روز پس از هاوینگ پیروی کند، ممکن است «کمی بیش از یک ماه تا شکست صعودی» فاصله داشته باشد.

تحلیل تکنیکال شاخص قدرت دلار (DXY)

شاخص قدرت دلار در ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) در تلاش برای یک بازیابی ناموفق بوده و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۳.۲۷، موج آبی رنگ) به پایین بازگشت. این نشان می‌دهد احساسات همچنان منفی بوده و تریدرها در رالی‌ها دست به فروش می‌زنند.

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع فروش، نشان از برتری خرس‌ها دارد. یک سطح حمایت در ۱۰۱.۹۰ قرار دارد که انتظار می‌رود گاوها برای شروع یک رالی بازگشتی تلاش کنند، اما احتمالا دوباره در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با فشار فروش روبرو شوند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به پایین بازگردد، احتمال کاهش به ۱۰۱ افزایش می‌یابد.

دلار

اما اگر قیمت، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را رو به بالا بشکند، این دیدگاه منفی برای کوتاه‌مدت رد خواهد شد. در چنین حالتی، راه برای یک رالی تا ۱۰۳.۵۰ و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰۴.۴۳، موج قرمز رنگ) افزایش پیدا می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین برای چند روز گذشته در بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۱،۴۲۵ دلار، موج قرمز رنگ) و سطح حمایتی ۵۵٬۷۲۴ دلار در نوسان بوده است.

شیب کاهشی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۹٬۹۰۸ دلار، موج آبی رنگ) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در زیر خط میانه نشان از برتری جزئی خرس‌ها دارد. اگر گاوها بخواهند کنترل را بدست بگیرند، باید قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت، قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۶۵٬۶۶۰ دلار و سپس ۷۰٬۰۰۰ دلار صعود کند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین‌های متحرک به پایین بازگردد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد قیمت را به زیر ۵۵٬۷۲۴ دلار رسانده و حفظ کنند. اگر موفق به این کار شوند، می‌توان انتظار کاهش قیمت تا ۴۹٬۰۰۰ دلار را داشت.

بیت-کوین1

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) از حمایت ۲٬۵۰۰ دلاری به بالا بازگشت، اما گاوها برای افزایش قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲٬۷۲۹ دلار، موج آبی رنگ) به مشکل خوردند.

اگر قیمت از سطح فعلی به پایین بازگردد، احتمالا سطح حمایت ۲٬۵۰۰ دلار نیز شکسته شود. در چنین حالتی، قیمت اتریوم می‌تواند تا ۲٬۳۰۹ دلار کاهش پیدا کند. انتظار می‌رود در این سطح گاوها دست به کار شده و از ادامه کاهش قیمت، جلوگیری کنند.

اتریوم1

اما اگر خریداران قیمت اتریوم را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، اتریوم می‌تواند تا سطح شکست نزولی ۲٬۸۵۰ دلار افزایش پیدا کند. انتظار می‌رود خرس‌ها دوباره در این سطح دست به فروش بزنند، اما اگر گاوها موفق به شکست این سطح شوند، نشان از پایان احتمالی روند نزولی خواهد داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها