|
کدخبر: 333127

عامل صعود بیت کوین در ماه آینده اعلام شد | پادشاه ارز دیجیتال به ۱۲۰ هزار دلار می رسد؟

قیمت بیت کوین برای دومین هفته متوالی پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه خود بسته شد. با این حال، در ۲۴ ساعت گذشته، این ارز دیجیتال بار دیگر به بالای ۶۰٬۰۰۰ دلار بازگشت.

اقتصاد عامل صعود بیت کوین در ماه آینده اعلام شد | پادشاه ارز دیجیتال به ۱۲۰ هزار دلار می رسد؟

بررسی نمودارهای مختلف نشان می‌دهد که در وضعیت کنونی، هولدرهای بلندمدت هیچ فشاری را احساس نمی‌کنند. در همین حال، امید زیادی برای رشد قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر وجود دارد.

افزایش ارزش تحقق یافته سرمایه‌گذاران بلندمدت، کاهش فشار فروش از سوی ماینرها و افزایش نقدینگی استیبل کوینی در بازار همه نشان می‌دهند که ماه سپتامبر، ماه پر فراز و نشیبی برای بیت کوین خواهد بود.

قیمت بیت کوین برای دومین هفته متوالی پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه خود بسته شد. با این حال، در ۲۴ ساعت گذشته، این ارز دیجیتال بار دیگر به بالای ۶۰٬۰۰۰ دلار بازگشت. بررسی نمودارهای مختلف نشان می‌دهد که در وضعیت کنونی، هولدرهای بلندمدت هیچ فشاری را احساس نمی‌کنند. در همین حال، امید زیادی برای رشد قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر وجود دارد.

افزایش ارزش تحقق یافته سرمایه‌گذاران بلندمدت، کاهش فشار فروش از سوی ماینرها و افزایش نقدینگی استیبل کوینی در بازار همه نشان می‌دهند که ماه سپتامبر، ماه پر فراز و نشیبی برای بیت کوین خواهد بود.

افزایش ارزش تحقق یافته هولدرهای بلندمدت بیت کوین

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ تنها سه بار پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه خود بسته شده است. همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید، ۴ جولای نخستین بار بود که کندل بیت کوین زیر این میانگین بسته شده است.

بیت کوین در عرض کمتر از ۱۰ روز مجددا به بالای این میانگین بازگشت. این بار نیز کمتر از ۲۴ ساعت طول کشید تا دوباره قیمت از این میانگین فراتر برود که نشان می‌دهد مومنتوم صعودی به آرامی در حال افزایش است.

روزانه-بیت-کوین

سرمایه‌گذاران بیت کوین را می‌توان به هولدرهای کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم کرد. آنها استراتژی‌های تجاری و ترجیحات زمانی متفاوتی دارند.

هولدرهای کوتاه‌مدت شامل معامله‌گرانی هستند که به ترید روزانه یا اسکلپینگ می‌پردازند و صرفا بر کسب سود کوتاه‌مدت متمرکزند. بسیاری از این افراد سرمایه‌گذاران خرد هستند یا ثروت پایین تا متوسطی دارند.

در سمت مقابل، هولدرهای بلندمدت آن دسته از سرمایه‌گذارانی هستند که حداقل ۶ ماه از کوین‌های خود نگهداری می‌کنند. بسیاری از این سرمایه‌گذاران افراد ثروتمند یا شرکت‌های بزرگ مثل مدیران دارایی ETFها هستند.

بر اساس داده‌های اخیر، ارزش تحقق یافته هولدرهای بلندمدت بیت کوین به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده که قبلا در دسامبر ۲۰۲۳ مشاهده شده بود.

ارزش تحقق یافته بیت کوین مجموع تمام سودهای تحقق یافته منهای ضررهای تحقق یافته است. به عبارت دیگر، کل ارزش پولی است که به بلاکچین بیت کوین وارد شده منهای سرمایه‌ای که به دلیل زیان از آن خارج شده است.

بلند-مدن-بیت-کوین

آمر طه (Amr Taha)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، درمورد تغییر در ارزش واقعی بازار گفت:

در حالی که فروش افزایش یافته، گروه هولدرهای بلندمدت همچنان به انباشت ادامه می‌دهند، در حالی که دارندگان کوتاه مدت در حال فروش با قیمت پایین‌تری هستند.

فشار فروش ماینرهای بیت کوین ثابت مانده است

در ماه‌های اخیر ماینرهای بیت کوین در حال فروش کوین‌های خود بوده‌اند. با این حال، فشار فروش در دو هفته گذشته ثابت مانده است، زیرا به‌نظر می‌رسد ماینرها به انباشت روی آورده‌اند.

ماینر-بیت-کوین

این نمودار نشان می‌دهد که فشار فروش ماینرها در ماه اگوست به طور قابل توجهی کاهش یافته است، که نشان می‌دهد بیت کوین ممکن است پیش از رسیدن به ماه بعد در همین محدوده قیمت فعلی خود تثبیت شود.

نسبت عرضه استیبل کوین‌ها؛ عاملی دیگر برای صعود بیت کوین

یکی از دلایل اصلی صعودی بودن روند قیمت بیت کوین افزایش نقدینگی در سطح جهان است.

مشابه نقدینگی جهانی، نسبت عرضه استیبل کوین (SSR) نیز نشان می‌دهد که چقدر نقدینگی در قالب استیبل کوین‌ها برای خرید بیت کوین در دسترس است.

نسبت عرضه استیبل کوین، نسبت ارزش کل بازار کریپتو به ارزش کل تمامی استیبل کوین‌ها است. کاهش این نسبت بدان معناست که عرضه استیبل کوین‌ها در حال افزایش است، در حالی که ارزش کل بازار عقب‌افتاده است، که به معنای در دسترس بودن نقدینگی بیشتر برای خرید دارایی‌ها است.

در حال حاضر، نسبت عرضه استیبل کوین، به سطح اوایل فوریه ۲۰۲۴ کاهش یافته است، که به این معناست که نقدینگی زیادی در بازار در دسترس است و ممکن است به زودی باعث ایجاد یک روند صعودی شود.

خولیو مورنو (Julio Moreno)، رئیس تحقیقات CryptoQuant، تأکید کرد که ارزش کل بازار استیبل کوین به رکورد جدیدی و به سطح ۱۶۵ میلیارد دلار رسیده است. او افزود: این به معنای نقدینگی بیشتر در بازار کریپتو است.

پس از بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین در سطحی ناامیدکننده، بیت کوین شاهد کندلی صعودی با بازده ۴.۵٪ در دو روز گذشته بوده است. بیت کوین در حال تلاش برای عبور از الگوی کانال گسترده‌ شونده نزولی است که می‌تواند نشانه‌هایی از روند صعودی داشته باشد.

با این حال، بیت کوین در بالای الگو با مقاومتی جدی در حدود ۶۱,۷۰۰ دلار مواجه است. هم‌پوشانی میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه نیز در این نقطه قیمتی وجود دارد، که نشان می‌دهد ممکن است همچنان مانع از شکست صعودی شود.

اگر بیت کوین بتواند از مقاومت کلی ناشی از میانگین‌های متحرک و ۶۱,۷۰۰ دلار عبور کند و بالاتر از ۶۲,۷۳۷ دلار تثبیت شود، صعودی شدن روند بیت کوین تأیید خواهد شد. در ماه سپتامبر، این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از تغییر روندی به نام ChoCH یا تغییر در شخصیت باشد، که نشانه‌ای از معکوس شدن روند است.

منبع: میهن بلاکچین
  • مریم اسماعیل پور ارسالی در

    خیلی هم عالی

  • بنده خدا ارسالی در

    نخیر بیت کوین احتمال زیاد تا 68برود و یک نزولی شدید دارد تا 33هزار دلار آنوقت شما دارید میگویید تا 120, هزار دلار میرود صعود می‌کند لطفاً اخبار دروغ ننویسید و منتشر نکنید شاید سال بعد به نرخ تحلیل شما برسد

  • سجاد نوروزپور ارسالی در

    منتظر بیت کوین یک میلیون دلاری باشید همش داره می‌ره بالا و ما مردم معمولی ازش بی نصیبم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها